Tarasov: Tack detsamma gamle gosse! Jag ska spendera kvällen och morgondagen med att plöja igenom gamla matcher från tidigt 90-tal. Tiden då det var mycket hakningar och långsamt spel, det var då hockeyn var som bäst 👍🥃
Berg-Rundblad Berglund-Persson Bengtsson-Johnsson Hallin-Norén, Anderson hoppar in
Ska vi gissa att Kelleher tar Swetlikoffs plats när han är frisk igen?
Ludde på ÖA tyckte att träningen idag kändes hetare jämfört med tidigare träningar han sett, Fitz bland annat körde på hårt och ilsknade till ett par gånger. Bådar gott!
Framnäs: Förstår inte heller varför man envisas med att spela dom tillsammans. Visst Fitz och Hermansson hittar varandra rätt bra men varför måste Carlsson spela där? Helst hade jag sett att Fitz fick två nya kedjekamrater. Hög tid att vi sätter en första kedja.
SPOODI: Ser ut som att Swett kommer sitta på bänken när Kelleher är tillbaka. Ett till beslut jag inte fattar. Har Swett varit den succe vi hoppats på? Nej men han bidrar i alla fall med en tyngd och ett spel framför kassen som ingen annan i laget gör. Vi blir ett mjukare lag utan Swett på planen.
SPOODI: Swetlikoff och Carlsson känns som säkerhetsrisker i ett slutspel, man kan nästan räkna med ett gäng crosscheckingar och helt hjärndöda utvisningar.
Personligen hade jag spelat Swetlikoff och Carlsson långt långt ner i hierarkin, dom levererar för lite framåt och är svaga bakåt. Swetlikoff har fått rejält förstorande i vinter högt upp men landar ändå in på -6 vilket är häpnadsväckande svagt, med -6 är han näst sämsta forward i den statistiken.
Gavelo: Fast samtidigt, dom som spelar på gränsen brukar kunna ta någon dum utvisning eller matchstraff då och då. Inte som att Sam Bennet i Florida aldrig blir utvisad. Om jag fick välja mellan Swett och Carlsson så spelar jag hellre Swett då han är en betydligt bättre skridskoåkare och är starkare i det fysiska spelet.
modomille: Ja han jobbar hårt och gör en del bra saker men han är ändå riktigt dålig defensivt, tyvärr. Carlsson är betydligt starkare i båda riktningar men tenderar att falla bort i matcherna och får väldigt sällan ut någon med sina kedjekamrater. Swet är bra framför mål men ofta alldeles för oslipad runt sargerna och där är Måns riktigt bra.
Summan är att båda är lite för dåliga för att man ska vara nöjd med någon av dom. Jag hade faktiskt hoppats på mycket mer från Swet.
Gavelo: Jag är inget jättefan av Carlsson men tror han fortfarande får lite oförtjänt kritik från sin crosschecking mot HV ifjol. Att vi släppte in tre mål i det boxplayet är kanske den enskilt mest irriterande detalj som jag kommer på de senaste åren gällande Modo. Hade Modo bara vart bra I BP hade det där vart glömt nu
Sigge: Nej, han är en märklig filur. Redan när han var 23 år såg han kompetent ut på HA-nivå men så fort MoDo-tröjan åkte på så bleknade den spetskvalitén.
Nu känns han mer som en tredjekedje-spelare, men får ofta spela högre upp då han "ska ha det i sig".
Vikingmodo : Nu jublar hyndorna. I och med att Malmö kör över Leksand så har de säkrat kontraktet. Håller de resultatet ikväll kommer de till och med få fler poäng än vi skrapade ihop ifjol - riktigt starkt!
Zource: Ändå kul om Hudiksvall fick gå upp efter lång och trogen tjänst. Men i det jävla samhället vi lever i (Putin,Trump,Kristersson o nån kines mm styr världen), givetvis ska då Småland få upp ett lag till då plus att HV överlever kval, lär bli Tingsryd som vinnare då, snyft
Blake: Apropå Falken så hyllas han efter Sundvalls 6-2 seger igår-han är giftig i anfallszon och har varit bra sedan han kom från MoDo, kul att han fick utdelning nu också. Med ovissheten på flera av våra spelare tycker jag Hinken ska plocka hem honom, vi får se hur Fitz, Kelleher och Larsson ser ut på måndag.