Gavelo: Det är två riktigt svaga femmor. Slewfooten är en ren kampsituation skulle lika gärna kunnat vara ingenting alls. Vanderbecks stramare på Ottosson som faller som en fura är också härlig - högst en två i min mening.
Det som är så tufft med att vara domare; gör du egna bedömningar i situationer där det står klart och tydligt vad som gäller så skjuter man bara sig själv i foten. En riktigt bra domare ska dock kunna ha två tankar i luften och se till omständigheter - speciellt vid slutspel.
Domsjö: Löven spelar faktiskt väldigt fysiskt, ovanligt att se dom göra det, går vi till final så kommer vi få enorma problem det för dom smäller på , screenar och interfererar hela tiden och det vetefan om vi klarar av, nog många som kommer tappa fattningen och ta massa utvisningar.
Hade varit roligt att se Bik möta löven, det är ändå 2 lag som förstärker, spelar tuff och har grisar som kan skapa kaos.
Gavelo: trist att tveksamma domslut påverkade matchen sen tyckte jag Lövens 3-0 mål såg märkligt ut snacka om att störa målvakten i målgården. Ssk startade tredje bra då vid ställningen 1-0 sen kom femman på Vanderbeck ytterst tveksam.
Heyerdal: Var väl rättvist resultatet men ja det var en märklig match. Många tveksamma domslut. Sak var alldeles för trubbiga för att göra något åt Löven, man hade behövt utnyttja sina PP så kanske det blivit lite jämnare.
Gavelo: SSK var riktigt slitna sista matchen. Det var så otroligt märkbart att de saknade Hank the tank med. SSK har tryckt ned Löven riktigt bra; röven får spela märkbart annorlunda i både offensiven och defensiven - vilket gör att dem inte får ut sin fulla potential.
Det värsta är också att rent teoretiskt så skulle MoDo kunna göra en otrolig matchserie mot Löven med förgående matcher på näthinnan. Ett MoDo som spelar disciplinerat bak och är betydligt spetsigare framåt än SSK.
Dessvärre blandar MoDo alldeles för friskt - därav "teoretiskt"
För dom som hoppades på att Leksand skulle ställa ett dåligt lag på benen så kan ni nog sluta hoppas. Dom har Hedberg i båset, Gidlöf ser ut att stanna och Svensson pratar om att dom kan få en budget på kring 20 miljoner. Jag lät mig inte luras av alla svarta rubriker, vi vet ju att Leksand alltid hittar ett sätt..
modomille: Känns ändå som att det stormar i föreningen och sånt kan smitta av sig på planen även om man har ett på pappret bra lag. Men det är klart att dom bör vara ett av topplagen, inget konstigt med det.
Hägglundsmaffian: När stormar det inte i Leksand? Dom är immun mot allting. Även om dom hade blivit tvångsdegraderade till div 3 så hade dom på något sätt hamnat i SHL istället. Dom är som kackerlackor, överlever allting.
Smurfen: Bommade det. Däremot har jag skrivit om deras fystränare Stefan Thomson. Han har varit med under deras resa. Hur lyckas han trots att det kommer nya spelare varje säsong? Var en rätt duktig längdskidåkare. Dessutom en god friidrottare som ung. Har tävlat mot honom, en jävel på att träna.
Domsjö: Det har väl varit ett mönster i flera säsonger att MoDo har kunnat komma ut ganska starkt, för att sedan bli fullständigt tillbakapressade i andra perioden. Det är såklart inte en slump. Många av de onödiga utvisningar vi åkte på togs i frustration när spelarna inte hängde med.
Man kan tjata hur mycket som helst om spelsystem, men om motståndarna alltid har bättre ork så blir det väldigt svårt att styra matcherna.
Tarasov: Mer än dig😁 Nä skämt åsido det vet jag inte, men han är ytterst kompetent. Och det har han bevisat också tycker jag. Sedan är han innovativ när det kommer till träning.
Smurfen: Lyssnade på Pudas. Tänk om man skulle höra Rundblad säga att "vi sätter en stolthet i att ha tuffa träningar". Har vår (fd) lagkapten ens nämnt något hur Modos träningskultur sett ut under dessa tre år?
Det som är så tufft med att vara domare; gör du egna bedömningar i situationer där det står klart och tydligt vad som gäller så skjuter man bara sig själv i foten. En riktigt bra domare ska dock kunna ha två tankar i luften och se till omständigheter - speciellt vid slutspel.