1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500622 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Nja de tycker jag inte sen har vi ett större och tyngre lag på pappret.

modomille: Större och tyngre ja, men nu var det var fysik jag pratade om.

Gavelo: trist att tveksamma domslut påverkade matchen sen tyckte jag Lövens 3-0 mål såg märkligt ut snacka om att störa målvakten i målgården. Ssk startade tredje bra då vid ställningen 1-0 sen kom femman på Vanderbeck ytterst tveksam.

Heyerdal: Var väl rättvist resultatet men ja det var en märklig match.
Många tveksamma domslut.
Sak var alldeles för trubbiga för att göra något åt Löven, man hade behövt utnyttja sina PP så kanske det blivit lite jämnare.

Gavelo: Ja, det var helt rättvist, men med bitter eftersmak efter Ottossons döende svanen och att båda femmorna var ytterst tveksamma.

Sedan var tredje målet diskuterbart, men det hade inte spelat någon roll på utgången av matchserien.

Det som ändå ligger kvar på näthinnan var att Ottosson återigen filmade som en primadonna.

Gavelo: SSK var riktigt slitna sista matchen. Det var så otroligt märkbart att de saknade Hank the tank med. SSK har tryckt ned Löven riktigt bra; röven får spela märkbart annorlunda i både offensiven och defensiven - vilket gör att dem inte får ut sin fulla potential.

Det värsta är också att rent teoretiskt så skulle MoDo kunna göra en otrolig matchserie mot Löven med förgående matcher på näthinnan. Ett MoDo som spelar disciplinerat bak och är betydligt spetsigare framåt än SSK.

Dessvärre blandar MoDo alldeles för friskt - därav "teoretiskt"

För dom som hoppades på att Leksand skulle ställa ett dåligt lag på benen så kan ni nog sluta hoppas. Dom har Hedberg i båset, Gidlöf ser ut att stanna och Svensson pratar om att dom kan få en budget på kring 20 miljoner. Jag lät mig inte luras av alla svarta rubriker, vi vet ju att Leksand alltid hittar ett sätt..

modomille: Känns ändå som att det stormar i föreningen och sånt kan smitta av sig på planen även om man har ett på pappret bra lag. Men det är klart att dom bör vara ett av topplagen, inget konstigt med det.

Hägglundsmaffian: När stormar det inte i Leksand? Dom är immun mot allting. Även om dom hade blivit tvångsdegraderade till div 3 så hade dom på något sätt hamnat i SHL istället. Dom är som kackerlackor, överlever allting.

Kul !!

Vi verka gå mot UTSÅLT på lördag !

På med rött alla och lev jävulen , Lär ju bli några ÖL som rinner ner för strupen hos många !!

Smurfen: Kommer behövas starkare grejer för att dämpa min ångest i alla fall. Men vi kör!

Smurfen: Vi ses på ståplats!

Blake: Det gör vi !!

Pricken över i:et hade ju varit om Costanza hade också dykt upp på ståplats med 2 snygga blondier !!!

Smurfen: Roligare med hel-norrländsk final . BIK är tändare , ev . blyertspennor , sånt ska vi inte ha i SHL

« · 3018824