1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501669 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: kanske fylleklacken kan återuppstå?

dempa: Denna tid för 19 år sen !!!

Smurfen: Herregud vilken skillnad på pp-kvalitet mellan löven -bik. Beklämmande när man tänker på hur Modos pp såg ut.

Barkemo kastar sig när han får en liten knuff i ryggen ikväll mot löven. Avdelning "Jeevla määäeesar"

Randy Marsh: Samtidigt i en annan del av hockeyvärlden, Skellefteå klar för sin elfte final.

Domsjö: Någon fler som lyssnade på Pudas i pausen mellan SAIK - Luleå där han tog upp om tränings mentaliteten i föreningen ?

Smurfen: Bommade det. Däremot har jag skrivit om deras fystränare Stefan Thomson. Han har varit med under deras resa. Hur lyckas han trots att det kommer nya spelare varje säsong?
Var en rätt duktig längdskidåkare. Dessutom en god friidrottare som ung. Har tävlat mot honom, en jävel på att träna.

Domsjö: Det har väl varit ett mönster i flera säsonger att MoDo har kunnat komma ut ganska starkt, för att sedan bli fullständigt tillbakapressade i andra perioden. Det är såklart inte en slump. Många av de onödiga utvisningar vi åkte på togs i frustration när spelarna inte hängde med.

Man kan tjata hur mycket som helst om spelsystem, men om motståndarna alltid har bättre ork så blir det väldigt svårt att styra matcherna.

Domsjö: Tänk om MoDo kunde införa en jäkla träningsmentalitet i föreningen också !!!

Bad_Brett: märkligt då att vi klarar en push i tredje. Är det den berömda andra andningen då? #letahalmstrå

Domsjö: Visst är han delaktig i skidlandslaget också?

Padrone78: Det är nog snarare ett resultat av att motståndarna backar hem och släpper på forecheckingen.

Dock vet jag inte riktigt vilken push du pratar om. När vände vi senast en viktig match?

sundsasen: Ja han har väl framförallt tränat damerna, samt ingick i Kallas Team.

Domsjö:
Ok… vad bänkar han?

Tarasov: Mer än dig😁 Nä skämt åsido det vet jag inte, men han är ytterst kompetent. Och det har han bevisat också tycker jag.
Sedan är han innovativ när det kommer till träning.

Bad_Brett: Ja inte känns det många matcher vi har vänt i tredje

Smurfen: Lyssnade på Pudas. Tänk om man skulle höra Rundblad säga att "vi sätter en stolthet i att ha tuffa träningar". Har vår (fd) lagkapten ens nämnt något hur Modos träningskultur sett ut under dessa tre år?

Vikingmodo : Han , Jeppe och Sebbe har ju spelat i SAIK , blir man så bekväm när man kommer till MoDo för att det är så accepterat 🤔

« · 3019007