Smurfen: Det gick inte vidare till någon anmälning. Så vi kan andas ut :) Tyckte jag läste någonstans att någon domarchefs person sa att det inte skulle ha varit någon utvisning heller.
Janne G: Hallå Janne G, George här! Kanske vi möts i en Grisfest! Funderar vidare på om Bengt Hedin hade en korkad förvirrad HR-kärring som skulle godkänna rekryteringar. Lägg ner HR, låt gubbar bestämma, haha!
SPOODI: Jag har som sagt en snygg DIF-pin/nål va fan från 80-talet som jag hittade i en låda. Kliar mig i örat med den nu framför datorn. Ljuger inte. Vill hon ha den, så meddela mig. Finns ju små skruvmejslar här istället.
SPOODI: Hovet är absolut bästa stället att se hockey på i Sthlm. Sen kommer Södertälje scaniarink... Globen är sövande tråkigt. Bajen lirar i ett tält på Kärrtorps IP men de är på g nu så Janne G o gnaget får se upp :)
Janne G: Ja äntligen börjar det att närma sig. I slutspel kan allt hända så inget lag kan känna sig säker. AIK och MoDo har plockat ungefär lika många poäng så det är jämt skägg men AIK är dom enda i de nedre regionerna som vi spelat bra mot så det känns lovande.
1921ofHockey: Fast det kräver ju att vi tar 12/12 poäng och att BIK bara tar två, om dom tar tre klarar dom sig på målskillnad. Så den tanken kan vi ge upp.
Hägglundsmaffian: vi möts i kvarten, spännande, vi har fått tillbaka alla skadade och några matcher att slipa in oss, må bästa lag vinna, vi kommer sälja oss dyrt💪🏻 allt att vinna, ni är ju jättarna att slå
Hägglundsmaffian: Modos sista 4: VIK (b), BIK (h), IKO (h) och Almtuna (b).
BIK:s sista 4: Löven (b), Modo (b), Kalmar (h), SSK (b)
Hade vi varit ett bra lag den här säsongen hade jag trott på att vi skulle hinna knipa tredjeplatsen. Men det här är en sådan säsong där vi kommer få pisk med typ 5-1 av ett desperat VIK på fredag och Karlskoga slår Löven med 0-2.
Hägglundsmaffian: Utgången är given. Vi tappar inte sju poäng på fyra matcher. Även om vi skulle förlora tre, vilket vore ganska osannolikt i sig så vinner inte AIK alla.
Heyerdal: Jag frågade AI om sannolikhet att Aik slutar 5a och att Löven vinner serien.
AIK slutar 5a: ca 85% chans Löven vinner serien ca 95% chans
Vi kan nästan ringa in AIK i en kvart vilket känns kittlande och ett bra motstånd på fler plan. Skulle vi gå segrande så väntar Löven i semi OM vi inte får en skräll där någon av Kalmar eller BIK torskar sin kvart.
Bad_Brett: Det är ju inte direkt så Modo jobbar. Här ska vi visa hänsyn och ha orubbat förtroende för tränare och sportchef ända tills situationen blir helt ohållbar. På ett sätt sticker vi ut från de flesta andra klubbar på den punkten
snowden: Jag håller med dig. Tycker ofta han kläcker ur sig nånting som känns lite ogenomtänkt. Förstår faktiskt inte poängen med att vara stor i mun. Karlin var betydligt bättre på den biten. Lite tråkig och "okaxig".
Willow: Videbro sa direkt när han kom in att vi har inte pressen på oss nu utan den är på löven. Bra för oss att gå in som lite underdogs tyckte han.
Hinken: Hold my beer.
Vad vinner han på att kaxa upp sig när laget inte gjort en bra match på hela säsongen när dom förväntas vinna? Dom har spelat som bäst mot lag som är jämbördig eller bättre.
Blir väldigt märkligt när SC & VD säger helt olika saker.
snowden: Nu gör du dig korkad. Det är klart att han vet att det inte kommer vara ett aktivt val. Jag tror inte heller att något lag vill möta MoDo, som svar på frågan. Jag tror inget topplag vill möta FBK heller då de kan - på samma sätt som i fallet MoDo - sprattla till och prestera bra då man har spelarna för det, även om man spelat långt under vad jag tycker är deras kapacitet hittills.
Jag tycker det blir tramsigt när man försöker hitta på saker att klaga på när det uppenbart bygger på helt felaktiga antaganden.
jonsson: På senaste presskonferensen fick Freddan frågan vilket lag han helst möter i kvarten, Iko eller Aik. Jag tänkte, inte en chans att han svarar på en sån fråga.. jodå, Aik säger han. "Vi har vunnit mot dem och trivs i Stockholm" svarar han typ. Det må så vara men rätt ovanligt att en tränare bjuder på den sortens tändvätska till motståndaren.