1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547918 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

knaskamilla:

Skall jag hälsa hans far att du tycker det? Jag skall nämligen ringa honom i ett jobbärende alldeles strax. Han hävdar nämligen att Per gör allt han säger, här är nu ett gyllene tillfälle att testa det.

knaskamilla: Äh, sån har han väl alltid sett ut sedan flytten till Karlstad. Kanske behövs för att klara av all silverglansen...

Paddan:

Jag tyckte att Hållberg såg ut att behöva klippa sig, jag.

Poffa: Jahapp, då får vi väl lösa det på något annat sätt då. Påhlsson såg i varje fall ut att ha det trevligt när han var och tittade på väskor med sin tjej på Åhlens idag. Däremot såg Hållberg väldigt uttråkad ut vid bordet på UH trots sällskap.

Paddan:

Inte ens för hans läckra frus skull, skulle jag vilja ha hit honom. Hlinka var ojämn och lär knappast blivit bättre sedan han for. Nä, Hlinka får nog trappa ner i någon tysk klubb. De har ju gott om pengar och inte så höga krav.

Paddan: Han ser lite slink ut i den gula hjälmen.

Poffa: Hmm, värvningar... tja den där spelaren vars matchtröjor scim samlar på verkar vara tillgänglig igen.

..så är taxin snart här. Ha en trevlig vecka, alla. Njut av vädret, ni som kan. I dag rekommenderar jag att lyssna på sommarprataren, Yannick Tregaro i P1 13.05. Jag har varit på ett seminarium där han pratade om ledande, mycket bra och givande faktiskt.

Och så vill jag se en värvning till innan veckan är över. Minst. Annars kan de avgå, hela bunten.

NuMo: Är väl som alltid mao.

Frisco: "Köttätare fetare än vegetarianer!"

AB verkar ha nyhetstorka.

Portello:

Inte vet jag. Det är väl många som gifter sig? Trodde du ville ha något annat än MoDo-relaterade bilder.

knaskamilla: Förlåt.Man får tacka.Men vem ska gifta sig?

Jag förstår inte...jag MMS:ade en bröllopstårta till Portello, och inte ens ett tack har jag fått. Så fräckt.

Salle: Jomenvisst, den auktionen skulle man ha hunnit vara med på.

Paddan: Fanns det inte en Lotus Espirit Turbo på Ebay som tom du skulle ha råd med. :-)

Portello: Hehe, med tanke på att ratten till en Ferrari F1:a från 2001 har utgångspris 60.000-70.000 Euro så tror jag att jag avstår.

Paddan: Du kan ju alltid maila och fråga vet ja.

Portello: Det skulle vara trevligt med en bil, undrar om man kan få en Maserati MC12 för en hundralapp?

Verkar som man är poppis idag.Det är ju trevligt.Bara bilderna också skulle vara det :)

Portello: Måste ju testa min "ärvda" mobil och se hur såna där nymodigheter som kameramobiler funkar. Äh, ett MoDo-motiv är väl trevligt att få, det tycker väl alla ;)

Paddan: Det var ju snällt att kosta på dig ett skicka ett bildmeddelande till mig, men detkunde ju vara på något snyggare :)

Eller kosta och kosta, det är väl kanske gratis att skicka sånt på helgerna.

Paddan: Rättelse: Ett MoDo-AIK standar var det ju.

Portello: Hehe, så du gillade med andra ord inte att få en fin bild på en del av en MoDo AIK-vimpel från 60-talet.

Portello: Använder Paddan Virus Lindberg som springare. Rena rama Hells Angelsmetoderna där nere i Bjästa.

Så har paddskrället skickat virus på min mobiltelefon.
Det var elakt gjort. Han borde skämmas samt be om ursäkt!

Poffa: Vi kanske får köra lite HS-Open på expekt efersom att de flesta verkar vara reggade där.

Paddan: IRL är helt klart roligare men att spela på nätet är inte så pjåkigt faktiskt.Ta och testa vet ja.

Portello:

Jag spelar på Expekt och på Ladbrokes. Mest därför att de känns rätt så seriösa och att de har ett bra gränssnitt för oss som spelar.

Portello: Själv har jag inte tagit steget online ännu, föredrar faktiskt att vinna/förlora mot personer IRL.  Iofs har jag heller inte vågat mig utanför Bjästa, förutom ett gästspel på en pokerturnering i Köpmanholmen...där det blev en tidig kväll

knaskamilla: I längden lär man nog göra det, ja.
Vet att min bror också lyckats få in kåken med 7,2 men då irl.

Så det kanske är vanligare än man tror?

Portello:

Enda anledningen till att jag spelade 7 2 den gången var att vi hade konstaterat när vi spelade IRL att varje gång man slänger 7 2 kommer det upp en massa sjuor och tvåor på bordet. Fast i längden lär man nog förlora på att spela den handen...

Jag spelar på Expekt och Ladbrokes.

Vilken ska det stå.

knaskamilla:
I fortsättningen tycker jag att du ska spela den handen :)

Var site på nätet spelar ni på? Jag är på expekt.

Portello:

Själv har jag spelat 7 2 på nätet, fast man inte borde. Jag fick kåk och vann. Nästa gång jag fick 7 2 slängde jag den, men det visade sig att jag skulle ha spelat den då också. Fascinerande.

Portello: AA på nätet är ju helt värdelös hand. Jag vet inte hur många ggr jag gjort sådär...

Däremot i RL, fungerar den alldeles perfekt. Men det är nåt djävulskap på internet med oddsen....

Tror jag blir tokig. Spelade lite Texas på nätet, S & G.Får AA höjer såklart.En kille går all-in.Jag synar såklart. Han har A5.Vad händer? Naturligtvis kommer det upp 2,3,4 på bordet och han för stegen.
Andra gången på kort tid jag förlorar på AA.
Kanske man bör slänga den handen nästa gång....

Poffa: Nu vet inte jag om jag har missat kärnfrågan men jag håller med dig.

Fattar inte vad dessa sk supportrar som köper dyra märkeskläder tänker med när dom vill stötta sin lag genom att slåss.

Eller meningslösa individer som klappar på första bästa bara för att vara tuff

Fortsatt trevlig helg. I vemdalen åker snart långkallingarna på

...så förstår jag mig inte på våld. Meningslöst jäkla skitvåld.

Paddan:

Som jag tolkade det blir han lika missnöjd varje gång det kommer utländska nyförvärv - eftersom de alltid är dåligt tränade. En sak jag fortfarande undrar är varför Green simmar med simdyna.

Salle: Förresten, apropå testosteron, är det bara jag som läser in för mycket eller låter Magnus Håkansson, i artikeln i gårdagens Allehanda, lite missnöjd med de utländska förvärvens fysiska form?

Paddan: Ja det var nåt med stolpe som sagt. Såna som hundar vill/brukar pissa på alltså.

Salle: Hmm, kanske var så det var.

Paddan: Var det inte en "lyktstolpe i Gnagets mörka historia".

Salle: Aha, du tänker på det där gänget som beskriver sig själva som en milstolpe i solnalagets ärorika historia, eller något sånt.

Paddan: Det skall väl vara det gänget från Solna som åkte ner till GBG för några veckor sen.

Frisco: På tal om solsting så låter det som något som skaparna av detta har drabbats av. "Hockey Enforcers", kanske är det sånt som lockar folk till Globen...vem vet...

Frisco: Där hör man.Här har det i allafall slutat regna nu.Så det kommer nog ner till öviks-trakten innon några timmar :)

Frisco:

Konstigt, här uppe ser det ut precis som att solen sitter kvar där den alltid suttit.

Portello: Här vräker solen ner.

Usch, nu vräker regnet ner här.Hoppas att det bara är ett tillfälligt skyfall.

knaskamilla: "ANNIKA I NAKENCHOCK. FOPPA GAV HENNE KALLA HANDEN"

« · 553689 · »