1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10

2492240 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Jo, jag minns den matchen. Det var väl någon mot KIK också där de måste ha dragit på sig en förkylning då deras spelare hamnade i drag...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
J F K: Vi spelade ut BIK fullständigt i första perioden när vi möttes i Hägglunds senast också. Då tror jag vi var ännu bättre än igår, dock blev det inte samma utfall då.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Gavelo: Borde bli tätare spel i slutspelet. Då blir spelare som Sven och Vela nyttigare. Måste kunna ta smällar, gå på mål och kötta in pucken!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
J F K: 👍🏼 Bara Sveningsson själv brände väl en 5-6, riktigt fina skottlägen igår, glädjande var väl att inte alla gick över iaf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Ztorken L: Nu var inte BIK bra, men frågan är om något lag blivit så utspelade som de var i första perioden. 19-3 i skott är sjuka siffror.

Det som gladde var farten tycker jag. Det känns som att alla plötsligt börjat bli lite snabbare på skridskorna, vilket gjorde att vår forecheck blev bättre. Spelvändningarna blev ett större hot osv.

Man skulle fått se xG från igår. Hur sanslöst mycket brände vi? Det fungerar såklart inte att passa sig över mållinjen i slutspel, så nu får det vara slut på leken.

Stråhle hade säkert rät att gnälla på domarna, men det var verkligen inte första gången han gjorde det i vinter. Det var mest den uppenbara lögnen man reagerade på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Ztorken L: riktigt imponerad av Nieder också! Vilket lyft han fått sista matcherna. Och starkt psyke med tanke på drevet han genomgått! Nu har man fått riktigt höga förväntningar på laget igen! Kul!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Nucky: Vi gjorde ju en fantastisk bra insats igår med tanke på att halva laget saknades.
Vi spelade i ett mycket högre tempo och passningar på bladen.
Vi såg ut som i höstas helt enkelt.
Behöver nog inte få tillbaka skadade/ avstängda, vi klarar oss nog ändå😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
M Horava: Kul att se att det är så många som börjar nå höstens form. Sättet AP och Ohlsson driver på mål vid Södergrans mål mot SSK är en njutning att se, likaså Niederbach som spelar med större självförtroende och fart.
Överhuvudtaget börjar alla kugga upp, spelar rejälare i egen zon och tävlar i varje åkduell.
Märks också att man börjat lätta på träningen då vi har så väldigt pigga ben.

Nu var inte BIK inte bra igår, men jävlar vilken klasskillnad det var.. såg ut att skilja en division.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Södergran får gärna fortsätta skicka puckar på mål nu när han börjar hitta det. Det vore magiskt om han adderar målskytte med sitt spel. Någon som vet om Södergran skjuter mer nu än tidigare på säsongen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Smurfen: Liten rolig kuriosa :
Karlin föddes -79 Serieseger / SM- Guld
Karlin spelade I MoDo -99 : Serieseger
Karlin tränare -23 : Serieseger

Jag kan ha ett litet fel ang Serieseger-79 , lite osäker.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
grimiss: Haha. Fast jag antar att jag är ansedd som en av "gnällspikarna", så jag tror att jag kommer undan med det ;)

Håller helt med dig i sista stycket, men som jag sagt tidigare, vi reagerar alla olika.

Vi ska nog istället glädjas åt att så många är så oerhört engagerade i MoDo, tyder på en otroligt stark hockeykultur.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Publik snittet vårat landar på : 4190

Grymt bra !!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: Blir nog svårt. Dom där grabbarna är så mycket Hibernians F.C. supportrar som det bara går ;) Och deras låt "Sunshine on Leith" Är Hibs klubbsång. Som "You´ll never walk alone" är för Liverpool.

Ståpäls på den här:
www.youtube.com/watch?v=LeHkQYDoVJ0
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: Var en helt underbar resa (i början). När jag kom fram var jag så jävla utmattad att jag kunde inte röra en muskel. Verkar vara blandning av Saik och Luleå i Kiruna. Tycker dock jag mestadels ser Lulehalsdukar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Bad_Brett: Tycker han är rätt okej på att fördela pucken men är absolut öppen för att testa han som ytter och fortsätta spela Niederbach som center, men tror inte att det kommer hända då tränarna verkar vilja spela honom som center.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: Tycker inte Vela är något vidare på att fördela pucken. Han är en no-bullshit-forward som Döme eller Blatny - inte någon Sundström/Svartvadet.

Vela kan teka utan att spela center. Aagaard tar rätt många tekningar...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Gurkan: hahaha låter lite smått underbart till äventyr.. att saker och ting börjar strula runt rödljusen i saik är fullt normalt... får alltid dåliga vibbar.
19h nonstop inger respekt!
Dom flesta kirunabor är ju saikare pga att dom inte tål Luleå.. Min fru som är från Kiruna har jag konverterat till inbiten MoDoit 🥳
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Bad_Brett: Varför inte? Vela är en bra mycket bättre tekare än Niederbach och han är bättre lämpad för att stå i slottet och runt målet än Niederbach. Visst är Niederbach skickligare på att hitta lösningar i mittzon och starta spelet men Vela är inte så pjåkig där heller. Vela är också en bättre tvåvägsspelare, även fast Niederbach har steppat i defensiven på sistone. Tränarna ser helst att Vela spelar center så Niederbach kommer nog få flytta ut på en kant oavsett om han vill eller inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
SKiLMY: Niederbach ska ha massa cred efter de senaste matcherna. Varit ruskigt bra. Halloran har varit bra, Sveningsson helt okej. Woods börjar man verkligen känna igen nu men som mer av en framspelare verkar det som, skitsamma om han gör mål eller spelar fram till dem så länge det blir MÅL. Superlativen till Aagaard räcker inte till, han får för lite uppskattning trots att han redan får massa uppskattning. Han är ett lok, MoDohjärta.

Södergran är en av de mest underskattade spelarna i ligan, jäklar vad han driver upp spelet och det man visste om honom innan han kom hit var att han är en grym skridskoåkare, det är hans största styrka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
hompa90: Går rykten om att Aagaard och gänget söp ner honom på Mammamia igårkväll. Smart!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Bad_Brett: Var var modigs ikväll? Han som är för bra för AS ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Grattis till seriesegern. Hoppas det blir hissen upp till finrummet för er nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: Har på fullaste allvar kört en gammal Piaggio SI 30-moppe från Kramfors till Luleå när jag studerade i Luleå i september. 50 mil på ca 19 timmar non stop. Fastnade i centrala Skellefteå efter problem med förgasaren. Var de värsta 2 timmarna i mitt liv. Åka Enticer Kiruna-Övik kan jag medge är för extremt även för mig. Blir nog tåg tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rytter: Vill absolut inte ha Vela som center, men byt plats på honom och Niederbach så är det helt ok.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Han fick 3 matcher? Allså denna plus 2 kvartar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
SKiLMY: Håller med om att han har spelat bättre på sistone men tränarna verkar vilja spela Vela som center. Och jag kan tycka att dom har rätt i det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: Niederbach har ju varit riktigt bra som center här på slutet. Att ta ut honom på en kant vore ett misstag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Moberg: Är inte Berg tillbaka i andra? Räknas inte den här matchen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille:

Gillar detta. Vela kan nog skapa bra ytor åt Halloran och Niderbach, och vara tanken som går stenhårt på mål.

Sven har för dåligt spelsinne för att lira med Niderbach och Halloran, däremot med EJK och Södergran kan han få sin tuta och köra roll.

Vi kör på detta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Gurkan: Den ser pålitlig ut, ta med en extra rem ! Men undvik saik-land ta vägen via jörn,granbergsträsk-bastuträsk för att sedan komma hem igen :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Moberg: Hade gärna sett att vi ställde upp med något liknande inför en semi.

Aagaard - Josh - Woods
Halloran - Vela - Niederbach
Sven - EJK - Södergran
OP - AP - Ohlsson
/Mannberg om skadefri

Lite ommöblering men princip alla har spelat med varandra någon gång under säsongen så ska inte vara något större problem tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: Samtidigt är det kanske 3 kedjor vi ska lira med i början av matcherna så vi gör 3-4 mål och sen får spela med 4 kedjor när vi ska försvara ledning. Sen har OPs och Mannbergs frånvaro faktiskt inte orsakat så mycket problem. APs intåg i centrala positionen i första PP löste många knutar i det PPt. Nu går 70% av passningarna igenom till Woods.

Dags att lägga till en variant där Woods passar tillbaka till Näsén istället för att skjuta. Lär bli öppet mål några gånger, sen kommer målvakterna inte våga gå så hårt mot Woods längre och det blir lättare att sätta dit den. Alternativt ett direktpass till AP i mitten eller Aagard i JDs position.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Robin Moberg: Även om jag själv känner att löven är största hotet och räds deras effektivitet och "tur".
Så är det dom som har torskat finaler och det ska dom fortsätta att göra!
VI SKA UPP!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: Äre nå snö sunnan Skellefteå? Lär ju avverka dessa 70 på min Enticer kanske.
Uppladdat:

450x300-yama.jpgyama.jpg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: Att gå några mil är en bagatell, bara man har en kärlek. tror vi kan omvända dessa skottar till MoDoiter. Kan bli ett bra tillskott inför slutspelet. God Natt

www.youtube.com/watch?v=VKyWLAaStwM
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
grimiss: 😂👌👌👌
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
modomille: i andra kvartsfinalen är op tillbaka. I tredje är Berg tillbaka
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
När är OP tillbaka? Viktigt att vi börjar få tillbaka folk för vi har spelat på tre kedjor i flera matcher nu på slutet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Gurkan: 70 mil är inget för en kirunabo! ;) spenderade nyår där nu, lite rörigt med nkc men det fick gå 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: Samtliga 7-10-lag känns som rimliga bortamatchalternativ för min del, så jag är öppen för en liten kvartsfinalsturné.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: Funderar detsamma. Fast 70 mil söderut. Bor i Kiruna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
puffe: japp!! Hemma i Hägglunds 👏 funderar på att ta mig 60 mil norrut och vara med på kalaset
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Werner: När man måste börja planera sitt liv. Har inte sett fakta kring det, men Kvartsfinal 1 17/3 borde väl innebära att seriesegraren, MoDo då, spelar kvartsfinal 1?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Om Josh kan komma tillbaka till en semifinal så tror jag det är lungt. Då får han fem, sex matcher på sig innan finalen börjar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Confusius: vet inte om jag kommer ihåg rätt men nu ger det runt 45miljoner och nya skulle landa runt 65? Det blir en galen ökning motvdet vi har nu om peppar peppar det går vägen.. så in i helvete pepp på att slutspelet ska dra igång snart 🤪
Får man välja så blir det AIK för min del, mest för deras målvaktspel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Bad_Brett: Haha sant det, och varje krona är välkommen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Bad_Brett: Jobbet ska göras oavsett
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: Jag är också extremt orolig för Löven!

Tycker inte dom har ett lika brett lag i år som tidigare, verkligen inte. Som lag sett är vi bättre.

Men precis som du säger så har dom ett mentalt övertag, och en helt sjuk effektivitet. Vi kommer i princip inte ha råd att sitta på utvisningsbänken mot dom, men det kommer vi att göra. Även i 5 mot 5 kommer deras effektivitet att vara ett rejält hot.

Om vi nu möts, kan man ju hoppas på att den tätare slutspelshockeyn inte passar spelare som Schilkey och Pooley.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
grimiss: Vi vann serien, trots allt. Vi styr lite hit och dit. Känns bra att vi sitter i förarsätet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
Rödluvan: kan vi bara göra första målet i 4 matcher tar vi dom. Låter vi dom öppna målskyttet är chanserna mikroskopiska. Deras förmåga att göra mål av ingenting är helt bisarr och de kan uppebarligen spela på ledning.
Kommentera

2492240 · »