1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2523509 Till forumet


MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gudlevskis - Myrenberg
Williamsson - Munther

Bernhardt - Elliot
Näsén - Schilling
Aagaard - Lekkerimäki
Dickinson - Krüger
Woods - Öhgren

Ingman - Danielsson
Brickley - Arnesson
Halloran - Vejdemo
Niederbach - Östlund
Vela - Klasen

Folin - Hammarlund
Wahlberg - Karlsson
Södergran - Brodin
Pettersson - Berglund
Mannberg - Norman

Berg - Odelius
Ohlsson - Blomgren
Karlsson - Rensfeldt
Pettersson - Forsberg

Jacobsson - Liss
Umegård - Nilsson
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove:

Kollar man den där laguppställningen är det jämt skägg men kanske lite övervikt på forwardssidan för DIF

Kommer bli en spännande finalserie som neutral
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove:

Vi välkomnar Djurgården att delta i den omoraliska finalen, vi är nöjda att få beträda samma is för att se och lära. Tar vi en match så är det en bragd.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove: Fan kan det bara bli söndag eller!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
mattias - 74: Har lite dålig koll på vissa av DIF-forwards, men de har ett bra djup och mix av rutin och skills. Vi har ju lite småskador på 2-3 forwards, så plus till DIF där.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove: Skulle nog våga sätta pengar på att DIF har några med små skador också.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Jo. Klasen är väl rätt sliten i ljumskarna. Intressant att se om Liss kommer in i värmen igen då han nu slipper möta sina gamla Lövenpolare.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove: liss var petad i pp långt innan det iaf. Tror han är slut. Kanske kan platsa i Västervik nästa säsong
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove:

Klasens ljumskar måste vara helt slut, noterade igår att försökte tjuva vid en offside men slutade med att han var offside med 1-2 meter istället för att bromsa in.

Såg rätt lustigt ut.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Trilske: Klasen är en kämpe! SHL sitter nog rätt nöjda nu när de ser finallagen. Värdiga klubbar och ersättare till Brynäs. HA kommer dessutom bli väldigt het nästa säsong.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Trilske: appropå skador, har någon hört nått nytt om Brickley?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Vixie: Han har bara gymmat och inte varit på is. Förvänta dig ingen annan information gällande skador överhuvudtaget i finalserien.
Möjligen om det skulle vara någon som spelat färdrig, men annars är det locket på.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
J F K: Blir intressant hur DIF kommer att lira. AIK- eller Mora style? DIF kanske fortsätter och lägger sig mittemellan. Funkade ju mot IFB.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove:

Dom kommer inte spela som AIK över alla fyra kedjor, de har de inte spelare för. Kommer inte vara lika grisigt och med efterslängar som vi upplevde mot AIK. De kommer förmodligen försöka vara fysiska på Bernhardt och Näsen samt på våra mindre forwardsstjärnor Halloran och Woods men det kommer inte bli som AIK. Försöker det med det spelet tror jag de förlorar på det i längden, juniorerna, Klasen mfl är inga som vill grisa och spela fult de vill lira hockey.

Sedan har vi spelare som är redo att ta emot ifall de försöker t.ex Dickinsson, Vela, Södergran, AP, OP, Brickly, Ingman och Folin.

De kommer inte heller spela lika naivt och offensivt som Mora, utan minimera riskerna och vara lite tuffare och tätare. Tror Mora bjöd på bättre fart och tempo, DIF kommer nog vilja dra ner tempot och spela med kontroll och tätare defensiv.

Så det kommer bli ett mellanting mellan AIK serien och Mora tror jag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter: DIF kommer nog vara betydligt mer effektiva än Mora på de chanser som ges. Här var Mora faktiskt ruggigt dåliga. Gäller verkligen att minimera riskerna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove: Modo klart bättre på backsidan, bättre på målvaktssidan och sämre på forwardssidan om man ser till den uppställningen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
erjo: Blir intressant att se huruvida man får tillbaka Galajda eller Lindbom under serien. Den sistnämnde är väl den som gör skillnad på riktigt egentligen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Majbrasan: Galajda är ju ”skadad” och lär inte spela en sekund till. Om Myrenberg blir skadad så är min gissning att Galajda mirakulöst blir spelklar precis lagom till nästföljande match.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
erjo: Sämre på forwardssidan?? Vi har 2 extremt bra offensiva kedjor. Sen 3e och 4e kan stänga ner deras kedjor samtidigt som dom kan producera frammåt. Ser inte den bredden hos DIF.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
erjo: Vet inte om vi är sämre på forwardsidan direkt men ett som är säkert är att ska vi kunna matcha på allvar måste Woods och Dansken skärpa sig.
Dom har varit direkt dåliga så här långt, trots att Josh klivit in i kedjan.

Rädd för att just Woods kan komma att försvinna i dessa tighta fighter, återstå att se nu om han kan hitta lite form och djävlar anamma!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Olle: Skulle gissa att de har tagit Galajda och har honom på hjärntrappan om det nu var en smäll mot huvudet. Tar ju typ en vecka om allt går bra. Ser ju inte ut att ha några men, eftersom han satt på plats och kollade matchen igår men den måste ju följas genom alla steg.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB65: Lyssnar på Sanny & Svensson och intervju med Klasen efter matchen. Han låter som Sanken fast ännu drygare.
Låter genuint på många som att DIF har en fördel och är lite mer favoriter.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Olle: kollade inte matcherna med myrenbeerg, hur bra har han varit?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
grimiss: Myrenberg har varit rätt bra. Tagit det han ska ta, men inte alls varit lika dominant som Gudlevskis var under vår semi. Han har inte vunnit någon match åt Djurgården, men heller inte förlorat någon om du förstår min poäng. Jag tycker att Guden stal en match mot AIK och en mot Mora.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Majbrasan:

Var verkligen DIF så effektiva? Jag tyckte de brände väldigt många A-chanser, tänk Krugers öppna mål igår t.ex. Fanns flera sådana exempel under de 6 matcherna.

Sedan så gjorde ju löven målisen inte sin bästa serie så det ramlade in lite väl enkla puckar.

Tycker inte att det var så att DIF var supereffektiva och gjorde mål de få chanser de skapade.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB65: Hur länge var Norlinder borta när han gick hjärntrappan, rätt länge va? Bartosak var kortare?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rödluvan: Han var väl borta en månad eller så. Tror hjärntrappan är totalt 6 dagar om allt går som det ska. Man testar ju aktivitetsutförandet i olika steg, men så fort du får ett bakslag så får du backa. Så det kan ta hur lång tid som helst.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rödluvan:
Ja de vann ju den moraliska finalen så de är klara för SHL enligt den samlade expertisen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Media har ju skrivit så himla mycket om Favvolaget Djurgården och så fruktansvärt lite om Modo. Hoppas Modo nu är så bra som dom kan vara och att de går upp till finrummet och tysta alla tvivlare! Om det är något lag som är värda det så är det Modo! Det är dags nu! De ska inte falla på målsnöret mot ett i min åsikt smått överskattat Dif.
Hoppas hägglunds är överfylld denna finalserie! Önskar att jag kunde vara på plats men det går ej..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Chamez:
Ros gör hatten av för Djurgården
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: usch för stockholmsbladet…🤮
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Chamez: MoDo??!!
Uppladdat:

450x300-modo.jpegmodo.jpeg

Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB65: Jag synar din hjärntrappa och höjer med att Myrenberg inte kan ställas i målet igen om inte Galajda då IGEN skadas (?). Är det inte så det funkar med namngivna tredjemålvakter från SHL?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Olle:
Tänker att det räcker att en är skadad då är han en bland två och får användas, så gjorde väl HV förra året Filip L fanns tillgänglig.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Olle: Skulle tro att det är som Tarasov skriver. Men jag vet inte säkert.

Tror inte det finns något i reglementet om det utan ska vara någon sorts överenskommelse isåfall.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Haha! Snacka om genomskinligt. Ros suktar bra efter DIF i SHL.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB65: tyck synd om mig får inte köpa biljetter till borta stå till matcherna på hovet :( och ännu värre ska dit med tre djurgårdare
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Jo men man får väl anta att DIF hellre ställer Myrenberg i målet än Galajda? Det kanske är som du säger att den senare är skadad på riktigt men jag tror inte han kommer stå något mer. Men jag trodde ju att löven skulle vinna med 4-1 i matcher också så jag har haft fel förr 😂
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB65: Blir provocerad av att höra alla experter anse att pilarna riktar mer mot Djurgården.. när vi spelar som bäst är vi bättre än alla lag inklusive Djurgården.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rödluvan: Låt dem hålla på. Bara bra för MoDo att vara "underdog".
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Sputnik:
Tror han både skäms och tycker det är jobbigt att behöva konfronteras med efterverkningarna av sin fylletweet.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Från ingressen av Ros:
Lika mycket känner jag för Björklöven. Fyra år i rad har de ramlat på mållinjen till SHL.

Så semi är att ramla på mållinjen... Bara i den moraliska finalen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Sputnik: Ros har inte koll på alla årtal. Så här skrev han idag om Björklöven:

Man var i final 2019, då kom pandemin och stoppade all hockey.
2020 torskade man med 1-4 mot Timrå i finalen
Och för ett år sedan föll man mot HV med 2-4.

2021 nämner han inte alls och 2019 fanns inte någon pandemi...Jag som trodde att Ros var leksing och hade koll på att 2019 var året som Leksand gick upp till SHL
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Jan-Erik : Får anta att han menar säsongen 2019/20, 2020/21 osv.
Men ja, lite konstigt sätt att skriva ut det.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB65: Svensson i expressen uttrycker sig så här:

"Bara Modo finns kvar som det slutgiltiga hindret, innan man åter är tillbaka i SHL."

Skönt att vi är underdogs :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Thors 22: MoDo är ju givetvis ett strykgäng som stora starka DIF ska städa av utan problem. Faktumet att vi spelat ut dem i 3/4 matcher spelar ingen roll i ett slutspel. Det hade dock gjort det om det var tvärtom. Nu blir det en behaglig transportsträcka tillbaka till SHL.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Thors 22:

Och från VK:

"kommer vara i tre raka hockeyallsvenska finaler och året efter falla på målsnöret"

Man faller alltså på målsnöret när man åker ut i semi med 4-2 i matcher?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Thors 22:
Ett litet Bump
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter:
Den moraliska finalen räknas
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Thors 22: Haha en stor del av DIF-fans ser det som bärgat också redan. Perfekt.
Låst ämne

« · 2523509