1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479871 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

2536160 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe:

1 maj
Vi vann serien
Vi vann finalen

Adjö hockeyallsvenskan

Önskar alla en lång natt

Låser finaltråden
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Hur ser Vedmans kontraktsituation ut?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: För att summera säsongen då.

Vi har dominerat hösten, lite svacka sedan, men vi skärpte oss och vann serien trots allt. Sedan lite tungt i kvarten, ordnade det, städade av Mora komfortabelt. Sedan var vi bättre i de flesta matcherna mot Djurgården, men likväl stod det 3-3 och all press på oss. Vi gjorde dock en storstilad avslutning, så säsongen får väl allra högsta betyg.
'
Kul att vara MoDoit när vi dominerar hela säsongen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Snabbspola? Vi spelar en perfekt match, endast highlights alla 60 minuter. 10/10

Så jävla glad.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Stort grattis! Ni är en klubb som förtjänar att spela i SHL och borde gått upp redan 19/20 om det inte vore för corona och all bullshit som hände då. Lite typiskt att det här sker säsongen vi åker ur och vi inte möts nästa säsong men jag hoppas verkligen vi gör det snart igen!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Jävla Kingman asså!
Uppladdat:

450x300-kingman.pngkingman.png

Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Nu börjar efterfesten redan, ska läsa igenom vad pressen skriver och sedan reprisera matchen med lite snabbspolning
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
19MoDo21: Fan , avslöja inte hur det gick, ska också se om den, men vann vi?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Så här skriver en löven supporter på twitter

Kan vi snälla slippa umebor som ”håller på Löven i HA men på Modo i SHL” framöver?

Eller är det för mycket begärt?

Hehe snart så börjar dom köra hockey bussar från Umeå igen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Jan-Erik : Nu i efterhand så är man inte direkt jätteledsen att vi inte avgjorde i fredags
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Monno: Håller med dig, en perfekt match. Leifby sammanfattar: 7000 byggde om arenan till en enda stor ståplatsläktare.
"Modo var snabbare, starkare, fräschare, modigare, villigare och nu också målinriktade och oberörda som en grupp lönnmördare rekryterade av den israeliska säkerhetstjänsten.Djurgården hade ingenting att svara med, tanken var snustorr.
När Mikkel Aagaard satte 0–3 på en retur från nära håll sex minuter in i andra kändes det avgjort, när Johan Södergran backhand-sprätte in 0–4 med fem minuter kvar att spela av mittenperioden var det onekligen det."
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/APQ1J5/modo-klart-for-shl-krossade-djurgarden
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
dempa:
Skall se till att alla får plats vi får ta buss
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
dempa: Alla behöver mat, du tar med dej Oves mos o korv :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
dempa: 3000 bussar till Värmland ;-)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Dexter : Ja med tanke på att Kenttä gör allt rätt och MoDo (i stort) gör allt fel är det ju fantastiskt att vi gick upp före dom. :-)

Jag tillhör väl optimistskaran, men ska jag va helt ärligt så var jag rätt orolig inför kvällen.
Och aldrig i min vildaste fantasi hade jag trott att vi skulle gå ut och göra en nästan perfekt match och helt stänga ned Djurgården! Fantastiskt!

Och nu får Hinken behålla alla han vill ur detta fantastiska lag! Vi kommer inte blir "rånade" på våra poängspelare som sen dominerar i SHL och sen skriver aslånga kontrakt (har Karla en klausul?)
Norén kommer inte helt plötsligt gå till Växjö eller annat smålandselände för att han behöver ta nästa steg.
Så otroligt fantastiskt skönt!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
ToddW: det går väl en legendarisk bil från övik, plockar upp J F K i sthlm innan den fortsätter vidare till Karlstad. Ove, Tarasov och Puffe - finns det plats för en till ?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nyss kommit hem från arenan! Fan vad magiskt det här var! oj oj oj!!!
Men satan vad ont i fötterna man fick av att stå i 5 timmar, men det var så jävla värt det!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove: har du bokat resa inför Färjestad borta i november?

Kul att mästarna i den moraliska finalen blev tilldelad en silverpeng och en fet böter för förstörda skärmarna på hovet. Det är Djurgården värda!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove: Bästa norrskenet jag sett, sitter dessutom o lurar lite, har inte sett det som hände efter sista visslan, bara myser eftersom jag kan se det när jag vill. Småtrevlig Valborg, minsann
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Vi vann 12 och är bäst...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Dexter : Byt ut optimisterna till realisterna, haha
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Hemkommen från arenan nu. Ja, vad ska man säga? Det är så många känslor.

Vill ta tillfället i akt att be om ursäkt för att jag tvivlade på seriesegern, på slutspelet. ”Optimisterna” fick rätt och tacka gud för det? MoDo spelar i SHL nästa säsong. Björklövens fyyyysiska gäng fortsätter i HockeyAllsvenskan. Nationell media fick fel. Men nog tror jag Wennerholm jinxade oss medvetet, smyg-MoDoit som han är!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Glömde dej käre moderator. Blir en låt till då, tillägnad Dej för musikens skull . . Denna tillägnas också alla betalda experter(Wennerholm med flera) och alla obetalda anti-experter som skriver under MoDo-flagg. Ni hade fel, vi vinner match 7 hemma, vi står starka. Vi är bäst. Vi kan vinna på Hovet.

Ni är inte helt pålitliga

www.youtube.com/watch?v=LXwflv7yw9E
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grabbar, ta semester från forumet nu och fira lite
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
FYFAN VAD SKÖNT!

Helvete viken Majbrasa det blev i år. Herrejävlar vilken lättnad och glädje. Vilken insats!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: ja bra sagt. Han och karlin va gött tårögda. Jäkla urladdning för samtliga. Jag tände äntligen mitt modoljys som stått i bokhyllan i 7 år, la ut min modohanduk på altanen och hoppade i vår nya bubbel-badtunna med lite gott o dricka. Låg och tittade på stjärnorna och log när jag tänkte på allt vi gått igenom. Nu är vi ute på andra sidan äntligen. Stort grattis alla.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Mitt sista inlägg i denna tråd. Vi gjorde det, som många ansåg var omöjligt. Bonn-laget MoDo vinner en avgörande match 7 hemma, dessutom vann vi mot Djurgården på Hovet, inte bara en gång, vilket också anses som ganska omöjligt.
Hur bra är vi i MoDo?

En sista hälsning innan vi ses framåt midsommar, när Silly Season kokar

www.youtube.com/watch?v=u1ZoHfJZACA
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille:
Tror det också var en lite pik mot forumet 😉
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saknar att vi inte får ”Bernie” nu till hösten, men gläds desto mer med er och att ni får behålla denna ikon. Ibland måste man vara lite storsint helt enkelt. Vi lär hitta någon annan som är minst lika bra. Litar fullt ut på Kapanen i det fallet.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter: Har kommit hem nu och kollar på alla intervjuer. Måste älska Hinken som slår tillbaka mot media och deras jävla svammel.

Avslutar sen med
-Vi vann serien, vi vann slutspelet, vi är bästa laget

Chef!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Kollar om matchen, nu blir det än mer uppenbart varför denna match var så sjukt avslappnande att titta på. Jag skulle säga att i princip varje enskild spelare gör en jävulskt homogen insats. Det åks skridskor, det vinns 1:a puckar, 2:a puckar det är distinkt i alla zoner. Det är så sjukt kul att det är den här gruppen som tar oss upp i finrummet! Seriens bästa Lag vann!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grattis Modo. Ni hör hemma i SHL och det är på tiden att ni är tillbaka där ni hör hemma. Kommer att smyghålla på er fortsatt lite grand trots att vi spelar i samma serie.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
MoDoNörden: Ta det i silly tråden. Nu fokuserar vi på grabbarna som har gjort det :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grattis MoDo, ser fram emot derbyn i höst!
Låst ämne


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
dempa: hade 5000 på Djurgården ikväll. Kunde inte bry mig mindre
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bössa 68: grattis modo💚❤️💚❤️ hata skellefteå!!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
ToddW: så sjukt stolt man är över laget nu herregud ! 😆Ni är alla kungar ,grymt bra spelat ikväll av er alla👍
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rödluvan: Har det redan släppts spelschema?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo:

Vi tycker olika och det är ju så det ska vara när man diskuterar.

Så jävla skönt att vi lyckades.

Måste hylla Hinken, vilken sportchef som lyfter in precis det vi behövde för att lyckas.

Vela var ett slutspelsmonster, niderbach drev en andrakedja och skapade en till farlig enhet, halloran gjorde sina poäng och spelade bättre än vad poängen visade, brickley fick mycket skit med all rätt men var en gigant i defensiven när han var hel, hans två matcher i dubbelmötet är det jag kommer minnas av honom.

Vi är i shl, så jävla skönt.

Ska bli så kul med silly season nu!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Såg klippet när arenan sjunger viljans vackra namn när Wahlberg åker runt med "pokalen" nu. Snacka om gåshud. WOW!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
J F K: Längtar till sista avsnittet av hockeymorgon, väldigt bra egentligen , men störande pro-Djurgården sista tiden. Känns så bra att man kan läsa o lyssna med mer avslappnad attityd några dar nu då. Har inte förstått fortfarande, att vi kan vinna på Hovet och att vi kan vinna en sjunde avgörande match hemma. Det är ju omöjligt enligt de flesta
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
J F K: Du har åsikter som oftast har en stark grund, du är påläst och har din teorier., alldeles oavsett om vi tänker olika så vill jag att du ska veta att jag respekterar dina åsikter och jag hoppas du fortsätter skriva under säsongens framöver.
Inget HS utan JFK
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
MikkeLaagåård: Vi vann nog på att det blev färre utvisningar. För om de hade tagit för allt DIF gjorde så hade kompensationerna kommit.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
HV71 hemma den 16 september!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gurkan: Ja det sägs att både Krüger, Brodin och Norman kommer att spela för oss nästa år Krüger är naturligtvis viktigast att behålla förutsatt att han är hel vete fan vad det var för skada som hämmat honom senaste matcherna men jag har hört att han gått på sprutor. Helst vill jag behålla Vejdemo också men där är nog halva SHL och hugger så den kan bli svår Hammarlund vill jag också behålla då han så sent som i julas lirade i DIV 1 och har haft en klart uppåtgående trend men även där ryktas det om SHL intresse, Liss tror jag är out med tanke på att han varit petad större delen av slutspelet och Kevin Karlsson kommer att spela för Karlskoga nästa år och Elliot för dyr att behålla
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Wauzsig: Jag hamnade bakom Kent på vägen hem från arenan och sällskapet jag var med ställde frågan: "-Jaha, är Peter nöjd nu då?" en flinande Forsberg Senior svarade lugnt och sansat "-Skulle tro det". Ja ingen av domarna förtjänade väl en smäll ikväll, hyffsad nivå 🙂

Så jävla skönt! Äntligen!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
ToddW: I princip alla kulturer genom historien har haft någon form av religion. I vårt ateistiska samhälle behöver vi en yttre makt vi inte kan styra. MoDo är vår Gud, en Gud som varit i dvala men nu återuppstått.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Jag såg inte många minuter av de 3 sista matcherna, jag vågade inte - mitt inre var i uppror! Idag har jag gått runt och varit hyfsat lugn, men följde ändå linjen att inte titta.

Bettade 200 kr på DIF match 5, bettade 400 kr på DIF match 6 - planen var att med dagens 800 betta på DIF igen och således ha ca 1600 kr i "tröstpris".
Men, jag GLÖMDE betta på DIF.

Win-win!

Nu ska jag njuuuuta av en SHL-silly där vi inte blir av med alla våra russin i kakan!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe:Drack en enda öl idag och det blir inget mer ikväll. Nu ska jag njuta hela kvällen.

Men, för alla andra, som Bad_Brett, Gavelo, Ztorken och alla andra som retat sig på mig genom åren önskar jag en underbar fortsatt kväll.
Låst ämne

2536160 · »