modomille: Den här matchen påminner om säsongen 14/15 när vi hade schemalagt Foppa-hyllning mot laget som befäst sig i toppen, Frölunda. Vi var jumbo i tabellen. Intressant hur man tänker kring sånt. Nykomlingar nu och mot guld-tippade Färjestad valde vi att ha hyllning.
NuMo: Rätt otacksamt läge för Ek där. Lite symptomatiskt också för ett topplag där pucken hamnar i nytt skottläge efter att pucken täckts. Händer aldrig oss.
{10015}: Varför? Det är två mål på en målchans. Det är ju mål som knappt går att försvara mot, utan är mest tillfälligheter. Det andra är riktigt bra försvarsspel och bara bonnröta att pucken studsar tillbaka och han får drömträff.
Faktum är att jag tycker att vi spelar bättre än tidigare och att vi haft oflyt. Det kanske säger mer om tidigare matcher.
Confusius: Allt behöver inte skrivas med utropstecken! Men!
Jag tycker inte att system med direktuppflyttning tillika nedflyttning är bra! Det skapar stor instabilitet när det är så ojämn ekonomi mellan de två ligorna! Vinner ett HA-lag i en serie mot ett SHL-lag så är de också sportsligt bättre och ska gå upp!
Låter som vanligt motståndarnas backar helt ohotade kliva in och sikta in sig på kryllan!!
Den här taktiken köper jag fan inte!
Och förresten, vad är det med Svenska klubbar och sådana här tillställningar???
Vi spelar alltså i grymt snygga retrotröjor, men väljer alltså att trycka siffror och namn i enklaste Sportjohan design!?!? Är det för mycket begärt att snoffsa till detaljerna lite?
Gavelo: Ja inte var det många som trodde på seger idag men förhoppningsvis så kan vi i alla fall göra match av det. Synd att vi ska möta ett så bra motstånd direkt efter vinsten mot SAIK. Tror vi hade vunnit om vi mött ett lite sämre lag.
Modo-Målet: Föredrar att man ligger under från första minuten och inte bygger på sig 2 mål och tror att man är odödlig, nu är det att kämpa resten av matchen
JonathanF: Är inte alls säker på att IKO föredrar MoDo. Mot HV är pressen större på HV. HV har högre förväntningar på sig och kan vika ned sig av den orsaken. Vi är där vi förväntades vara och har inte alls samma press.