{10322}: Bra span. MoDo måste ju för fan anpassa sig till SHL och lagen här. Blir löjligt annars. De har läst sönder oss totalt och jag är inte ens arg eller nervös. Länge leve Bernie!
Bad_Brett: Fast vi har en tydlig struktur i försvarsspelet, tycker det är rätt tydligt att man vet hur man skall organisera sig. Men sämre kunnande orsakar en del mål bakåt.
{5647}: vad blir den stora vinningen i att ge konstruktiv kritik till en spelare på ett i sammanhanget obetydligt forum? Då har det generella gnället lika stor plats.
{5647}: Tycker det lätt blir så att poäng övervärderas, vi fick med oss fler poäng än vi förtjänade via spelet i början. En kombination av bra målvaktsspel, målen faller rätt och lite medstuds när det behövs.
Tycker det till viss del slagit tillbaka, och det har då helt naturligt blivit lite skakigare i laget. Men tycker vi är på rätt väg så nu är det bara medstudsen kvar
{5647}: Otroligt vad fantasilöst det är från defensiven. Finns inte en tillstymmelse till att läsa hur motståndarna ska röra sig och hur man sedan i förlängning ska kunna avlasta medspelare med puck under press
{5647}: Men... du gnällde ju oupphörligen på MoDos [brist på] grundspel under Styf? Match efter match.
Nog måste det vara tillåtet att påpeka att vi har tappat all struktur i spelet de senaste 5-10 matcherna? Till skillnad från din Styf-kritik är det ju ingen som kräver Karlins avgång?
För att lyfta något positivt så har vi börjat söka mer direkta, snabba vägar ut ur egen zon på sistone. Det är långt från alltid det funkar, men vi checkas åtminstone mer sällan fast med pucken i egen ägo djupt i zon. Det är en ändring mot tidigare på säsongen.
Kulltorp: Jösses Friberg fick stå och gapa med domaren i 30 sekunder. Tror aldrig jag sett en modospelare få göra det utan att åka på abuse of officials.
Bad_Brett: Nog förstår väl du skillnaden mellan rättmätig (och konstruktiv) kritik och rent gnäll? Jag har inget problem med att kritisera Rundblad för dåliga insatser, men när det mest är generellt gnäll tycker jag att det knappast ger något.