biff1: haha fan vad alla klagar tycker David#40 gör en bra match samma med byström. samma med niederbach. vi går ner oss som lag i 2a perioden inte som individer. ser ingen klaga på att aagard tar utsida ist för insida mot örebro när.det blir 4-0 ( inget ont om aagaard ) men ni har verkligen valt era hackkycklingar och har fan inte en objektiv bedömning av deras insattser. ni kan ge mig vilket nummer på tröjan ni vill och jag lovar att om jag söker kan jag hitta 10 fel på match ävem om det är 92 11 eller 71 eller 40. ni kanske borde lära er att va lite glada också. 5-1 idag och JAG är oaf sviiin nöjd med laget✌️
Gavelo: Nu är det ju så att flertalet oberoende källor som känner hans familj har förklarat att han heter Niederbacher. Ledsen, men din [förmodligen påhittade] anekdot lurar ingen.
Bad_Brett: Hur fan är det möjligt när hela släkten stavar det Niederbach, och även uttalar der Niederbach. Nej, det där är någon slags psykos du ramlat in i.
Bad_Brett: Och dina så kallade källor har du såklart ”hört från en kompis kompis” Haha, ge dig nu din mupp, jag pratade man karln i fråga för en månad sedan och han heter Niederbach och inget annat.
Bad_Brett: Oavsett hur PK du vill vara så stavar hela släkten det Niederbach så då kan vi vara respektfulla och också göra det. Ingen uttalar det Niederbacher även. Jag kan lova dig att alla hade blivit helt gråhåriga om du hade gått runt dem och inte benämnt dem som de vill bli benämnda, hela tiden.
Bad_Brett: Jag skiter i vad du tycker är korrekt och om du behöver något bevis på hur det ska uttalas. För att det enda riktiga är hur familjen väljer att stava och uttala det, och de har valt att uttala det Niederbach. Så respektera det är du snäll.
Bad_Brett: De ryska exemplen är dock helt felaktiga. Det beror på att man transkriberar det ryska alfabetet på olika sätt i svenskan jämfört med engelskan.
Niederbach heter ju Niederbach. Vad han hetat om han varit tysk är fullständigt oväsentligt. Hela diskussionen är ju bara ett trollande.
Cheese: Jo, det är uppenbart att Niederbach är precis på gränsen. Idag bara näst sämsta forward gällande de underliggande siffrorna. Givetvis är de en viss sanning med modifikation, men den bilden Gavelo målar upp är inte i sanning överensstämmande. Jag tror defintiivt att det stämmer att han pratat med killen, för någon anledning till att han ser vad många andra inte ser i niederbach spel hittlls måste det finnas.
Jag tror dock att Nieder är betydligt bättre på träning och att det låser sig på match.
{10015}: det som inte ser bra ut är när nåt dumhuvud skriver till Niederbach på sociala medier om det
”Nån snubbe online säger att du heter niederbacher, men du heter väl niederbach. Visst gör du det? Visst, visst, visst? Snälla svara så jag kan visa den här personen jag aldrig interagerat med i verkligheten att han har fel”
Skön seger, absolut men vilken andra period, känns som vi knappt fick låna pucken. Kunde vi inte va mera förberedd där? är ju inte så att Malmö tänkte lägga sig ner precis.
Kan med min amatöranalys konstatera att period två ser inte lysande ut, men samtidigt skott i den farliga sektorn mellan tekningspunkterna så har vi lika eller nästa fler avslut än Malmö. Flesta av deras avslut är från backposition.
Tycker inte den där statistiken säger speciellt mycket annat att man får väldigt hög "gamescore" om man gör mål, assist eller har bra +/-, hockeysiffror är typ "corsi 4 dummies" och känns lite väl förenklad.
Hade niederbach satt sitt stolpskott hade han nog tagit ett rejält skutt och hamnat någonstans där i mitten.
Skulle t.e.x. Olofsson, med en minimal stapel, gjort en sådan mycket sämre match än Södergran?
Trilske: Fast då corsi och den där inte räknar mål specifikt, så hade det inte påverkat om Niederbach gjort mål. Han hade ändå varit näst sämsta forward.