1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532604 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
S-vikaren: Med tanke på vad Hinken sytt ihop hitills , så hoppas jag att han entledigas från sin tjänst omgående, han har ju inte haft ett rätt.
Karlin måste må illa av vad han ser på isen, galet dåligt är det.

Hur ska det låta om vi blir nollade ännu en gång?

Dundee: Redan efter första säger studion att MoDo hade flera A-chanser, men ser du matchen mot Växjö kanske????

Alla här uttrycker känslomässiga åsikter om spelet och spelarna.

Men vi skribenter (vissa) bråkar om dessa åsikter med personliga påhopp. SLUTA MED DET!

Argumentera hur ni vill om spelet och varför ni tror på den ena åsikten eller den andra. Utan nedlåtande ord om själva skribenten. Det är den förmedlande argumentet/åsikten ni skall argumentera inte personen.

Tänk om spelarna på planen hela tiden gick till personangrepp på sin medspelare när den inte agerar som man ville.

Bad_Brett: Jag blir ju retad ibland då jag vill ha spelare som Vela som inte är så välkammad. Nånstans kanske griniga spelare som Sundström, Skröder, Döme och Vela fyller en funktion för framgång. Nu vet ju alla att jag kan hockey men ingen hos MoDo ringer ju upp mig och bygger ett skrivbord med sängplats.

Dundee: Nog har vi skapat chanser för ett par mål.

SPOODI: har Perra Johnsson gått ner i källaren för att plocka fram taktiktavlan ännu? Eller avvaktar han till Januari?

Steken84: Alltså jag förstår inte det där med "för mycket press på sina axlar", 2 mål på senaste 5 matcherna och dessa killar tjänar 150k per månad för att göra MÅL.. Finns fan inget annat yrke där man tycker synd om folk när de förväntas göra jobbet man är anställd för att göra

Bra Bernie att du värmer upp Wards mage :)

Ett under att det står 0-2.

Zource: Ja, men där där är ju en A-chans enligt statistiken. Alltså gör vi allt rätt.

Robin Ztorken L: Vadå hur ska det låta? MoDo skiter förhoppningsvis i vad som sägs. Man biter ihop och jobbar vidare.

Zource: Tre skott i PP nu, samtliga hur lätta som helst för Ward att knipa

Dundee:

Vi har det nog lite emot oss att vi möter ett lag med högre potential än oss. Just nu är det ett faktum. MoDo tvingas att försöka vinna mot Goliat, trots att vi inte funnit vårt eget spel.

Lulessss: Nä, det är fan inte det längre. Modo match 2024/2025 är att man göra målchanser för 10 mål men sätter 0 och får direkt ett mål bakåt och tappar matchen på 10 sekunder.

Lulessss: Inte alls, Modo gör inga mål.
Står snart 0-3

Dundee:
Nej tycker vi hänger med rätt bra, men tyvärr går den inte in. Problemet är att vi inte gjort så många sådan här matcher. Lyckas man göra 5-6 i rad kommer poängen.

Helt åt helvete vad arg jag är. Vi är fan klappkass i allt.

Lulessss: Nej det var helt väntat. Vi har ingen offensiv och ingen som bryter mönster.

{10522}: Ward är deras förstakeeper, lassinanti är slut.

Bad_Brett:
Korrekt!

{5647}: Vad är rekordet i antal mållösa matcher? Har Hinken en chans på rekordet?

hockey_21: trots detta har Lassinanti varit i deras mål 6 matcher och detta är Wards 3e?

{9844}: Karlin får fan jobba lite med kroppsspråket! Signalerar ju uppgivenhet från minut 1

S-vikaren: Hur kan man lägga så mycket budget på en spelare som Olofsson??
Klippt oduglig, honom ska vi betala dyrt för i tre år, oroväckande

HejaKuusela :

Nu är det livsviktigt att vi klarar av sista minuten. Inga slarv.

Robin Ztorken L: Hinken är på god väg att gå till historien som MoDos sämsta sportchef någonsin.

Bad_Brett: Att kolla på matcher mot Luleå är som att kolla på färg som torkar, en kopia av Växjös spel.

NuMo: Jag såger inte spelarna utan dom gör så gott som kan. Det är Gradin som värvat för dåliga spelare för att vara ledande spelare på denna nivå. Var ju tyvärr samma sak ifjol men då räddades vi av dom allsvenska grabbarna gjorde nog sina bästa prestationer på år och dag.

Detta lag är för dåligt helt enkelt. Det är inge fel på spelarna dom rår ej för att nivån är för hög för vissa.

hockey_21: Du måste kolla på fel match.

HejaKuusela : lule spelar småfult hela tiden men vi är för mjäkiga, 2 jävla skitmål men vi måste tyvärr spela lite fulare

Stackars min kompis som hade tänkt spela rak tvåa på Luleå, men ändrade sig till över 1,5 mål för Modo, då han tyckte det var bra odds på det.

Tarasov: Tycker att våra fina smarta fans ska ta det lugnt. Känner själv att det inte ger ett skit att gräva ner sig i gnäll på saker vi inte kan påverka. Klubben har bra spelare, ledare och just nu fungerar det inte. 40 matcher kvar och räcker inte det så är vi inte bättre. Öppna Stor-Plånkan i januari är ju en väg ut kanske. #BringBackVela

Robin Ztorken L: Jag har ingen aning om vad Jolofsson tjänar. Däremot ser jag potential i karln. Men han är bara människa som du och jag. Oduglig? Nej.

Dundee: Jag förstår inte hur Olofsson har klarat av att leverera i Schweiz? Känns som att den ligan måste vara sämre än vad jag tror.

Bad_Brett:
Bättre än Bengt Hedin men lite annan miljö nu.

S-vikaren:
Tycker han gör en bra match.

{9844}: Ser du inte att vi faktiskt skapar riktigt mycket och definitivt förtjänat minst oavgjort är det bara tråkigt.

Jag kan förstå gnället efter matcherna mot Timrå, Leksand och Växjö, men nu är bara löjlig.

Och jag kan vara besviken, men jag hoppas jag inte beter mig som en treåring som inte får godis i butiken för det.

Märkligt att studion tycker någonting helt annat än dig. Du verkar ha sett en minut av den här matchen utan någon repris.

Dundee:

Du kanske har rätt men det är som att gråta över spilld mjölk, inget som t.ex. Karlin kan agera efter.

De kan bara göra det bästa de kan. Precis som de stackare som råkat ha hamnat i MoDo som spelare.

HejaKuusela : Samma förra matchen

JoakimE: Om han koncentrerade sig på att spela hockey istället för att gnälla på domaren hela tiden, kanske det skulle gå bättre :-)

Det är ingen fara, vi vänder detta i tredje! 😂

Bad_Brett: MoDo gör hästlängder bättre match än tidigare! Tyvärr räcker det inte till poäng ikväll mot detta topplag.

Ben Perrault: Tycker vi gör en okej period spelmässigt. Det jag inte tycker är OK är lägena man tar skott i, samt hur det framstår som att man siktar på målvakten? Oftast behöver han inte röra sig, får bara pucken på sig

JoakimE: Du kan inte hockey?

S-vikaren: Har jag fel?

Dundee: jag tycker ingen är dålig. Men laget är obalanserat. Vi har långsamma backar och några stora långsamma forwards. Plus ett gäng snabba skrinnare där Sampo är snabbast i världen. Skulle behöva några extra Sampo helt enkelt. Skridskoåkningen är ju så himla viktig enligt Hinken

JoakimE: Schweiziska ligan är sämre än Shl men toppspelaren är riktigt bra, men som liga är den sämre än Shl.

Hur det än är - Vi har skjutit 25+ skott över 2 perioder. Det hör inte till vanligheten den här säsongen. Tyvärr får inte laget betalt och därmed inget självförtroende. Tycker kedjorna är bättre balanserade idag än tidigare.

True är fortfarande för långsam dock.

Vi har många långsamma spelare i år?
Måns, Sam, True etc etc. Det är ju inte det ”skridskostarka, snabba MoDo” som vi blev lovade från hinken.

Fortsätt skjuta i sista nu, men testa sikta också. Tror vi vinner den här matchen. Fick en uppenbarelse.

Älska MoDo!

{5647}: Förtjänar man mål om man skjuter rätt i bröstplattan?

Du verkar ha missat att förmågan att skjuta pucken i mål är en ganska vital del av spelet.

Bad_Brett: Det har han redan gjort. Redan innan denna säsong. Floskler som haglade . Året innan hade vi för lite tid att värva , i år för mycket tid. Han har inte gjort en vettig värvning i SHL förutom lassi och ev topping när säsongen var över.

Vi behöver alla killar vi kan på isen, men Hinken får gärna lämna ikväll när han svalt sista bärsen i logen.

Karln är ett jävla skämt
Inte ens en jävla ursäkt till supportrarna över kräftgången.

« · 2748068 · »