1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480598 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma

2573077 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Mackan: Jag tänker att vi fogar över SHL,s bästa fjärdefemma, dom gör ett grymt jobb!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Nu finns intervjuer från matchen ute på MoDo Channel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
NuMo:

Vi och HV är i stort sett varandras motsatser som nykomlingar, hv värvade sönder laget och vi behöll gruppen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Rytter: Niederbach kommer nog få nöja sig med en roll i fjärdekedjan när Ruohomaa och O'Regan har kommit in i laget. Han har inte den sista edgen för att klara av en offensiv roll i mina ögon. Men om han ens ska ha en plats i fjärde så måste han bli bättre defensivt och acceptera en roll som vattenbärare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Trilske:

Jag har ingen aning om det är direkt överförbart, men du konstaterar det självklara. Antar att vi tänkt lite olika med tanke på vilka spelare och vilken spelidé vi har. HV kanske byggt med fler "etablerade" spelare, vilket brukar vara det vanliga för att kunna konkurrera. Det ville ju även vi. Men vi har inte haft den möjligheten. I stället så måste vi förlita oss på att spelarna växer och vi har ett lag som verkligen har potentialen.med en förhoppning att de etablerade vi fått in, de som är ignorerade av övriga lag växer upp till de de kunde en gång.

Det blir alltså en jämförelse om etablerade, men kanske stagnerande lag, mot ett lag där det inte finns så stor etablering, men där potentialen för att växa är stor. Vår oerfarna trupp måste för att vi skall ha en chans växa på nästan varje man. Gör man det så har vi kanske en fördel, framförallt inför framtiden.

Det kan bli en coachavgörande faktor till slut. Kan vi ha en spelidé
som faktiskt fungerar till vårt växande lag mot en dito som förväntas fungera på en gång?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Rytter:

Jag tror att niederbach försökte slå en likadan genomskärare (som mot timrå) i första bytet mot hv men att den touchade någon spelare och studsade ur zonen istället.

Inte helt säker på att det var nieder, men hyfsat.

Men som det ser ut nu kommer han förmodligen inte ens vara topp-6 eftersom woods och gänget tar kliv i varje match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
BobbyG:

Vi har ett sparkapital i vår förstakedja. Ranta är ju klass. Stark, snabb, bra med puck, intensiv och bra skott. Men han får ju inget att jobba med.

Spelar med en iskall Niderbach och EJK så då blir det mest att försöka gå på genombrott själv.

Tyvärr verkar Niderbach spela sig ut ur förstakedjan och långt ner i laget, hans räddning är ifall det dröjer med Ruohomaa då får han chansen ett tag till där.

Han är den som tyvärr har det svårast att vara noga vid linjerna och minimera slarvet. Han ska nog inte spela center i SHL än då han inte riktigt ser bekväm ut med positionsspelet och ansvaret det medför.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
pjåtor: Nu är det tidigt, men vi spelar faktiskt hockey. Vi spelar inte sarg ut och har tur.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Hur går det för nubbens shl-bygge?

Intressant att hult kunde bygga ett allsvenskt lag som var ett nummer större än oss i allsvenskan men vår "allsvenska trupp" lyckas spela ut hv i shl?

Även om vi stärkte upp truppen och adderade tyngd andra året så är det rätt fascinerande.

Men vi trummar på utan förstakedja (vilket känns igen från ifjol) efter skadorna på woods och dickinson, lagmaskinen kuggar i.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
J F K: Det lilla jag sett av er så tycker jag ni ser oförskämt bra ut 👍kul när nykomlingar går bra 🤘kör hårt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Helt ok insats av Sam!:) ✅
Uppladdat:

450x300-img7173.pngimg7173.png

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: och Puffe. Grattis!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
puffe: Det kanske är vårt år igen! Det är lite sunkigt att jag jagar den 9:e december för det är då vi möter FBK borta och den matchen har inte blivit av än för min del. vi får se, kanske läge att skita i jakten den 9:e och dra dit istället!?

Jag fick förresten underkänt i fiske i år, i Ljungdalen. En liten wobbler nere i Skärkån men det var mycket vatten då jag slet på. Svårvadat. Vid de andra försöken så hade jag amatörer med mig och fick mest ägna mig år service. Men nu har jag meddelat ALLA att jag är för gammal för att ta hand om andra, att mitt fiske måste komma först så nästa år lovar jag prestera bättre. Jag drar ett sträck över denna säsong och fokuserar nu på MoDo. - Det förefaller vara MoDo som skapar sinnesfrid i år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Monno:

Detta var i stort sett våran första match där det inte var kniven mot strupen och vi var piskade att vinna, var rätt trevligt men rögle är ett skickligt lag. Ett betydligt sklickligare lag än timrå.

tamby helt osynlig dock och hade nog knappt ett avslut, men kändes som att dom hittade en växel till i slutet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
J F K: tycker vi kan passa på att ha ett ödmjukt självförtroende precis som förhoppningsvis spelarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
J F K: Förvånad över hur MoDo bara verkar ha åkt över till en ny rink och fortsätter lira som i HA. Kul att se att det fungerar så här långt. Tuffare på bortaplan, men vi har ju haft lite stök kring förstalinan. O'Regan blir nyttig framöver. Säger själv att han gillar att skapa sig tid. Han och finländarna kommer att lyfta PP längre fram.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: Tror vi kan få problem när SHL lärt sej allsvenskan, men vi tuffar på så länge
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Monno: Övertaggad skulle det stå, inte övertygad. Nåväl.

Angående PP. PP2 tycker jag åtminstone gör lite vettigt när dom kommer in i zon. Men tycker dom hade ett elände redan ifjol att ta sig in i anfallszon...
Det går för långsamt.
Tycker Rundblad har lite samma problem i PP när vi ska bygga upp spelet från egen zon. Han tar det så jävla chili och gör nån fancy drop eller överlämning.
Tycker att då man knappt tränat tillsammans kanske man ska börja enklare?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Hade på känn att det skulle bli farligt när woods fick pucken bakom mål (hade inte väntat mig att berg skulle smyga upp med storsläggan, dock)

Men blev väldigt tydligt att woods fick någon sekund extra när rögespelaren hamnade på efterkälke, det är man inte bortskämd med i shl.

Men otroligt viktigt att kunna kapitalisera på sådana lägen när man väl får lite extra tid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
BobbyG: Är inte SHL bättre? Tycker dryga timråiter tjatat hål i huvudet på oss om hur svårt det är, men vi har vunnit rättvist alla tre vinstmatcherna. En jämn mot SAIK och en riktigt usel match mot Timrå. Borde man inte känt att vi ska vara tacksamma, när vi egentligen bara känner att vi egentligen kunnat haft fler poäng om vi inte fjantat oss i Sundsvall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Tarasov: Tror inte 68 räcker till topp åtta. Vi går för +80 :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
BobbyG: PP1 saknar Ruohomaa och det ser man. Oftast han som brukar ta in pucken i offensiv men utan honom så vet inte riktigt PP1 hur dom ska göra, dom åker bara o droppar pucken mellan varandra i egen zon alldeles för mycket. Men när/om dom lyckas ta sig in i offensiv och ställa upp spelet så ser det ju helt ok.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: Tycker dom lärt sej oerhört snabbt redan, men vilket allsvenskt lag blir lyckliga vinnare av Wahlberg då?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
modomille: jag har inte så mycket problem med att det inte blir mål än, men att släppa till farliga lägen för motståndarna i var och varannat pp funkar inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
puffe: Vi borde även bli bättre framöver när alla våra allsvenskar lärt sig SHL.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
BobbyG: Ingen ide att bedöma PP innan Ruohomaa och O'Regan har fått spela lite ihop.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Monno: återigen en bra match från modo, så starkt att vinna igen! och man behöver verkligen inte be om ursäkt för det. tycker detta var tuffaste motståndet för säsongen hittills

men jag vill ändå klaga lite :) verkligen pinsamt uselt power play, inte bara idag utan hela säsongen egentligen, rögle skapar bästa lägena i alla pp och timrå hade också flera lägen i bp mot oss, och wallis utvisning i slutet är katastrof och kunde ha tappat matchen.

men det är väl skönt att ha saker att jobba med? :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
puffe: Haha så sant 😅 Han gör allt rätt tycker jag. Kommer sannolikt tyngre perioder men det finns en styrka och mognad som jag inte riktigt trodde på 🤍💚❤️
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Dundee: Precis, just nu saknar vi en förstafemma som även ska dominera i PP, Under tiden krigar Sam o hans grabbar på superbt. Men när förstafemman är på plats blir vi inte sämre
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: Trevlig kvartsfinal om vi fryser serien nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Greenwolper:
Myser då jag upptäcker vart MoDo-pucken är på väg, haha!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: Många som får beröm, med all rätt. Men måste nämna Ohlsson!
Han är nutidens duracell. Jäklar vad han trampar och kämpar!
Haft en tendens att ramla ibland (övertygad?) Men han kämpar så förbannat så han hamnar inte på efterkälken ändå...

Fantastiskt seger. Hoppas vi kan knäppa Malmö borta nu också! Sen lite sund vi har Leksand hemma redan på tisdag, har vi bränsle kvar i tanken då så förtjänar Bäckström en liten staty på torget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza:

Exakt, syns verkligen att vi är hungriga och tar uppgiften på största allvar.

Gäller bara att fortsätta trumma på, med denna arbetsinsats blir vi svårslagna på hemmaplan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: Gillar fjärdekedjan. Krigar och åker skridskor nonstop.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza:

Absolut. Nu måste vi bevisa oss i bortaspelet också. jag är fortfarande otroligt nervös över hur vi skall stå oss när det blir riktigt hett. Vi måste fortsätta att jobba på det jag vet Karlin vill. Att bli stabila i egen zon, med och framförallt utan puck. Kommer vi att kunna fortsätta hitta bra kreativa lösningar ur zon? Då löser vi de flesta knutarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Costanza: två i kryllan å😉 matchavgörande kryllkanoner😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Hinken: Kan nog bli en avstängning på Walli för den där, inte vacker någonstans, vad sysslar han med?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Dundee: Gillar att grabbarna lirar final i varje byte. Kommer att behövas framöver också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Hakning-Henrik:

Nu tror då åtminstone jag att de 4 förmodade bottenlagen i SHL har parkerat där de ska vara,
Vi lär se tillfälliga uppryckningar såklart men tabellen ser riktigt trevlig ut just nu!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Hakning-Henrik: Krävdes 63 för att undvika kval förra året. Brukar historiskt ha legat omkring 60+.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Ja vad säger man, vi fortsätter att överraska i positiv bemärkelse. Men det märks vi saknar Ruohmaa speciellt i pp. Där finns det att jobba på. Hur som sjukt stolt över grabbarna dom visar verkligen ett hjärta och krigar hejdlöst varje centimeter på isen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Statler: En Statler berättar bara sanningar från logen ovanför. Rundblad är kanske bäste kaptenen sedan Svarten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
puffe: Hur många poäng för att slippa kvalet?

Våra målvakter är grymma. Inget ont om Tex eller Guden, men det är många gånger Ek räddar oss idag och det är inga slarvpuckar som smiter in!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Jag tycker det ser ut som om att ranta spelar med fusk när han vrider och vänder på små ytor anfallszon, ser ut att kunna vända på en femöring. En riktig attraktion. Dessutom en sjukt quick release, han gillar att nypa dit pucken.

Para ihop honom med ruohomaa/oregan så blir detta bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
puffe:
58 p kvar

10 p på första femman
Nu tar vi oss an nästa
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Törna: Håller man på Modo så är det vi mot världen som gäller, stolt o enögd
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Törna: låt de fortsätta tänka så. Det sätter bara press på motståndarna 👌🏼
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
mikenomad: Japp tack för att ni körde över Oink. Nu är vi 8 p före dom. 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
NuMoSåg precis klart matchen. Detta lag är värt full salong! Sjukt bra att ett allsvenskt lag levererar...igen. Åsså Sam the Man då. Vill se hans belackare pudla, men lär aldrig ske. Kul o vara MoDoit dessa dagar

Glömde en viktig sak. Vi har 2 bra målvakter, känns fint
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 230928 Hemma
Trilske: Alla lag är topplag innan man möter MoDo.
Kommentera

2573077 · »