Mats Edström: Jo, se bara på Timander som kör ut bröd som någon slags samhällsservice och Sundström som gifte sig med en dotter till en sån där vresig sågverksägare bara för att se till att hålla träindustrin kvar i bygden. Det kallar jag hängivenhet.
Hawerchuk: Fast å andra sidan, om han missat hade det blivit en psykologisk blämma. Nåväl. Warg har varit bra idag, ibland ser det ut som om han limmat fast pucken på bladet.
Nu vill jag se Salle hänga två, det är uppenbart att Harald vill få igång honom genom att få smacka på Susses smörpass.
shinzawai: Hade bara Påsen fått lyft på den så den suttit som en smäck. Jag tyckte det var lite fegt att inte Wargen tog även den andra, han hade satt den.
Hawerchuk: Wargs straff var hans patenterade, dragning vänster, tillbaka till höger och snärt upp i högerkrysset. Han hade nog satt den om han försökt igen.
Skröder visade tydligt vad han ville göra med den där farten, kunde dock gått vägen ändå.
Mats Edström: Du menar en sån som ser till att spelarna får ge sig ut och springa tills man stupar i beckmörkret när spelarna gjort en enligt styret inte godkänd insats
Hawerchuk: Gyllene läge tydligen att ta ledningen på straff efter en dryg minuts spel, men Warg utför den inte särskilt bra enligt webradiokommentatorerna (som att döma av ljudet kommenterar från insidan på en kaffeburk)
shinzawai: Sånt fick jag aldrig något besked om när jag köpte min första och hittills enda match på webteven, men likförbannat så började inte sändningen förrän 6 minuter in på första perioden.
shinzawai: Jo det kommer ju bli så, men jag tror att vi kommer vinna idag jag. Känns som att grabbarna är laddade idag. Werner kommer göra minst 1 mål i powerplay :). Synd bara att det är Vimmelborg som är domare idag.
Konceptet: Hehe.. Ja, det är klart Sopranosklass på den. Eller som Gudfader själv, Marlon Brando sa: "I´m gonna make him an offer he can´t fefuse..." :-)
Huge: Ju oftare jag läser "Jag tycker Modo Borde ta och fixa den här killen Dragan Umicevic" desto mer ser jag att det är en given klassiker.
Jag vet vad Nordaboy vill ha sagt men likt tusan får jag en annan fantsasibild i hjärnan. Och det drar till sig en inre känsla av upprymdhet och glädje.
Gidde: Ja, det där inlägget kan man verkligen tolka på olika sätt. När jag läser det nu igen så verkar det som att Petrovicky tycker att Umicevic är dålig... ;-) Fler förslag?
Jag tycker Modo Borde ta och fixa den här killen Dragan Umicevic också kommer juh Yetman och Petrovicky, dom ska bli intressanta med min brorsaa hejjar på brynäs och Petrovicky har juh spelat där och han tycker att han är dålig
Salle: I morgon kräver jag banne mig en seger. Nu vill jag se att man spelar som ett lag och kör över Skellefteå. Surt att Steen blir avstängd pga en mycket tveksam situation.