1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta

2570735 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett: Samtidigt har ju Rååååma bäst av alla. ;-)
Samtidigt när man ser Ruohomaa är han ju på en annan nivå. Lite som Karla var i HA (och iofs i SHL också). Men han har haft några dåliga tendenser/sekvenser tyvärr...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett:
Jaha Corsi räknas numer även i detta forum trevligt! Bara 8 år efter alla andra.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: Som väntat fullkomligt krossar Näsén i Corsi/Fenwick/PDO. Helt klart bäste back sett över tre matcher.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Nucky:
Brickley trodde jag på hela tiden!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Nucky: Aagaard - målgårdens grythund!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Får nog ge dig rätt angående Aagaard. Blir aldrig nåt ”lir” när han är inne, men det går inte att förneka att han får saker att hända. Kungen av området runt mål. Två mål på 3 matcher i hans första SHL-säsong so far..

Brickley var riktigt bra igår, kanske vår bästa back.
Trodde man inte heller riktigt på innan säsongstart
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Olle: Ja något är det för han är en utav shl's bättre centrar och att inte karln vart uttagen till VM var ett stort skämt. *obs ingen ironi, alkohol ja kanske lite.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gäsp: Lander stod över nån/några matcher på försäsongen och har inte gått att känna igen nu i serien så det kan säkert vara någon skadekänning men inget har kommunicerats om någon skada iallafall.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rip Kirby: okej då tolkar jag ditt svar till JFK att Lander inte lider utav en skada 👍
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: Jag förstår att du bara vill provocera. Jag nappar dock inte på så pass lösa skott. Tålamod är en dygd. Detta gäller även Lander m.fl
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rip Kirby: Nej, ingenting Lander gjorde såg medvetet ut. Mest bara som han längtade hem.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: Säkert 100% avsiktligt också. Hur lång blev Ruohomaas match, vi räknade väl sekunder..?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gäsp: Rent krasst kan man konstatera att det enda Lander gjorde som gagnade Timrå var att skada Ruohomaa.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Det där gäller normalt, men hyggliga domare skulle tagit minst fem utvisningar per lag.
De var urusla. Påverkade inte utgången, men var bland de sämsta insatserna jag sett på länge.

Det är inte björnligan så man spelar för att det är roligt. Det är en mångmiljonindustri. Då måste man kunna ha högre krav.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rip Kirby: En ärlig fråga nu, lider Lander utav en skada? Satan vad seg och orkeslös han kändes igår, han är en dominant i shl i vanliga fall och gick inte att riktigt känna igen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
mikenomad: En Oscar för humor i världsklass! 🤭😅🤣
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Saltmasen:
Tycker generellt domarna gör bra matcher, deras jobb är utsatt och svårt. Inte det lättaste att göra avvägningar hela tiden.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: 😂😂😂
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: Det är väldigt ont om vettiga domare, det är amatör-nivå på det vi får.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
BobbyG: Just Brickleys utvisning var ett gigantiskt skämt. Det var den enda utvisningen efter spel som ledde till pp. Den enda. Sedan togs dubbla utcisningar två gånger utan att MoDo-spelarna ens gjort något, men domarna velat agera efter att Timråspelare bråkat framför eget mål. Bland annat åkte Woods utan att ha rört någon.
Tar man Brickleys måste man ta minst tio till, men man tar bara för en puck out. Jag gnällde på domarna i allsvenskan, men de här var klasser sämre. Det enda man hittar är alltså att en spelare kliver pä Brickleys klubba när det fanns kopiöst andra mycket tydligare.
Det var verkligen anledningen till att vi förlorade, men jag vägrar verkligen anklaga Brickley för att han hade otur när domarna lottade en utvisning.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
UbbeNils:
Jag tycker man ser betydligt rörligare ut i år.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: 85,45% i räddningsprocent. Stackars målvakt hade varit sjukt arg
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: J18 vann mot Boden med 0-8, man sköt förövrigt 55 skott och målisen räddade 47. Man tycker ju synd om killen som inte kan ha haft det bästa försvaret.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
mikenomad: Undrar om dom kan hålla lite längre den här säsongen, känns som ett helt annat Malmö nu. Tiden får utvisa tankegångarna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
KRB: jag tror det kan bli bra om modo

- slutar ta dumma utvisningar (brickley i offensiv zon igår ex, roma tog två i första matchen)
- minimerar misstagen, alldeles för många igår för att lista
- kan hushålla med energin så den räcker en hel period

det har hittills funnits embryon som visar att det kan bli bra även om det bara gått tre matcher och det inte säger nåt egentligen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
dempa: Malmö är ofta ett succélag de 10 första omgångarna ca
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
KRB: Malmö börjat oroväckande bra
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Trilske:

niederbach felpassning var ett hjärnsläpp som kostade MoDo gnistan och skärpan i flera minuter,
Vi kom ikapp och var väl halvnära ett mål sista minuterna
Så dags då,
Alla i laget måste dra sitt strå till stacken och undvika juniormisstagen, alla vet om det och när det händer hugger motståndarna som kobror och straffar oss med baklängesmål

Jag tror ändå att vi i förlängningen är bättre än både HV och Malmö!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: DIF avgör på övertid, men klart godkänt ändå med 7/9 poäng på bortaturnén
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov:

Känns som att det var både hängslen och livrem mot skellefteå, tror det kommer se ut så mot "topplagen" (även om det luktar lite mellanskikt för saik) och att vi kommer försöka spela ut mot "sämre" motstånd.

Kontenta: niederbach passning tyder på att vi inte ser timrå som ett topplag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
eltifoso: 2-2 nu, Marcus Schill. Vore extremt kul om de kunde vända och vinna matchen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Heyerdal: Kan följa på flashscore också
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
KB65: Lucas Pettersson med reducering två minuter innan ytterligare periodpaus. J18 leder även med 4-0 mot Boden efter första, hittills.
Ska sägas att halva perioden gått på första.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett: Jag skriver inte att det är Näséns fel, men Näsens passning är vansinnig. Det finns ingenting att vinna med den passningen, utan Niederbach hamnar i en svår situation. Sedan gör han det allra sämsta av situationen, men det är inte min poäng. Åtminstone tre gånger till satte Näsén andra spelare i en situation utan uppsida eller på fel sida egen blå. Spela pucken utanför zon när du inte har ett bra pass. Vinner de pucken i mittzon och måste båga ut är det ohyggligt mindre farligt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Heyerdal: Står 2-0 till DIF. Några minuter kvar av period 1.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett:
Niederbach har slagit några sådana passningar tidigare och rätt säker på att det kommer försvinna men absolut ett misstag från hans sida.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Heyerdal: Kommer heller inte in
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: någon som kommer in på Swehockey stats, ville kolla hur det går för j20 mot DIF, dubbelvinster mot AIKs tidigare iaf, ja vet att tråden är fel..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: Säker på att det inte är Råååma som du beskriver?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
KB65: Var tvungen att se Niederbach felpassning igen och jag har i ärlighetens namn enormt svårt att se hur man kan få det till att det var Näséns fel. Forecheckande Timrå-spelare är ju på väg att båga bort, Niederbach har all tid i världen.

Visst spelar Näsén för nätt emellanåt men är förvånad över hur mycket han har utvecklat det defensiva spelet. Också väldigt roligt att se hur han och Bernhardt snurrade i slutet av matchen, förhoppningsvis vågar de spela ut lite mer snart.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
KB65: Han har fortfarande en tendens till att aldrig spela pucken fort, utan vill alltid slå ett avgörande pass. Helst målgivande.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett: Han har helt klart tagit stora steg iaf. Bara det att han faktiskt skjuter vid vissa tillfällen och har spelat fysiskt till viss del får en att behöva gnugga ögonen en extra gång. Väldigt bra i hemjobben också.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: Tycker Näsén har varit en av våra bästa backar såhär långt. Han är även den som har högst ugglesnitt i Allehanda (även om de tenderar att vara snällare mot spelare där förväntningarna inte är så höga).
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo:

Precis, fastnar man i egen zon finns det ju inte så många alternativ annat än att sarg ut.

Mot skellefteå gjorde vi det för att inte riskera att spela fast oss, igår gjorde vi det för att kunna åka och byta.

Mot linköping hade vi en helt annan approach och behövde knappt ge bort pucken.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo: Jag tycker mer att problemet var att vi spelade fast oss och och spelade korkat vid linjerna. Vet inte hur många gånger man slog en för kort passning som ledde till att mottagaren bara fick kasta iväg den. Näsén gjorde många sådana pass där Niederbachs indianare var ett.

Vet verkligen inte om vi var trötta i benen, men i skallen. Det var sjukt många bjudningar helt enkelt. Timrå var helt klart ett par nivåer sämre än Skellefteå, men ändå orkade vi inte hålla skärpan. Rubins, Bernhardt och Näsén drällde oerhört. Jag tycker nog att Brickley var bäste back, vilket är en gigantisk skräll sett till förra säsongen.

Kanske var det bra med en väckarklocka. SHL är ingen usel liga där man inte kan åka omkring utan att vara fokuserad. Den är verkligen inte så fantastiskt mycket bättre än mot toppklubbarna i allsvenskan, men visst finns det skillnader.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Sen är jag positivt överraskad över hur roliga matcherna ändå är i SHL.

I allsvenskan kunde många, speciellt hemmamatcher, vara över efter 20 minuter.

Ingen nerv alls i många matcher även om alla poäng var viktiga när man gick för seriesegern i allsvenskan.

Men i SHL är skicklighetsnivån såpass hög att man tvingas vara på helspänn i 60 minuter.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Trilske: Det blev väldigt mycket sarg ut andra halvan av matchen pga trötthet.
Vi behöver fler spelare som Sam som kan hålla i pucken och skapa andrum åt laget, nu slog vi bort passningarna gång på gång och hamnade i en uttröttande spiral där vi bara åkte runt och jagade.

Förstår att Karlin var besviken för vi kan bättre även om resultatet inte är fy skam.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo:

Tycker inte det var alltför mycket sarg ut i slutet, snarare väldigt dålig skärpa från passningsmottagaren när vi väl fick kontroll på pucken vilket jag förmodar var ett resultat av trötthet, vilket i sin tur resulterade i ett konstant puckjagande.

Men det tog naturligtvis ut sin rätt att tappa förstacentern efter ett byte, resterande centrar orkade inte driva spelet i 60 minuter.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Trilske: Jag tycker nog även vi sätter oss själva lite i skiten genom att lite för ofta välja det lättaste alternativet dvs sarg ut vilket medförde att Timrå fick äga mer puck och att vi fick jaga oss trötta.

Med tröttheten kommer bjudningarna och därmed förlorar vi matchen. Vi är redan från start tunnast i Shl och när Råma gick av så blev det såklart nästan en omöjlighet.
Stort ändå att vi spelar jämt med Timrå halva matchen och även ger det ett riktigt försök sista 5, mer kan man inte begära i dagsläget.

Frågan är nu hur Karlin väljer att tackla laguppställningen nästa match?!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo: Konstaterar min tes bekräftad.
Slut kom!
Låst ämne

2570735 · »