1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22

2477225 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
grimiss: absolut😀😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Ozzy: för dig ja 😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Det var vi väl? Eller hur menar du? Inte alltid bästa laget vinner, tyvärr
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe:

Guden går antagligen in som etta.

Ser dock ett liknande scenario framför mig som för löven ifjol där Endre gick in och briljerade mot oss trots att Voutilainen varit given etta.

Dvs, vi kommer vinna sista matchen med Tex.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Smurfen: ja lite trött blir man på att läsa här när några inte gör annat än klagar.
Man kan ju undra varför de ens tittar på matcherna?... Måste ju vara otroligt jobbigt för dem att inte kunna glädjas över en vinst.

För övrigt är det förvånande att se att senaste tiden har domarna slutat blåsa, tar ingenting... De gynnar oftast inte oss att det tillåts så mycket fasthållningar. Lär bli så här i slutspelet oxå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Ja det finns nog många som älskar Löven, speciellt i Umeå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Gavelo: Jo, det verkar finnas flera som älskar Löven och som hyllar dem oavsett vad som händer..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Donald:
Ja det tror jag. Norén kommer hjälp J20
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Robin Ztorken L: Vi vinner med 5-1 och med tre ordinarie centrar borta och det skall ändå spy galla över vissa spelare !!!
Lite less man blir
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Robin Ztorken L:
Har väldigt svårt att se Brickley bänkas.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Tyler Durden: Inge fara Miljonbrickley får sitta o nöta bänken nu, extraspelare.
Sen kan man ju undra om Handväskan Halloran, vilken flopp.
Södergran är ett mysterium, gör så mycket bra men är så ineffektiv
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Ozzy: Det finns inga på detta på detta forum som älskar löven, men alla förstår att de(n) som påstår det är bara lär lite dum så det är inget att bry sig om
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Donald: Känns som att Brickley är såå seg, men kan han vara en viktig pjäs i slutspel, (typ Rahimi -light?) Gärna Norén men kan en Brickley växla upp
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe: Ingman tillbaka på fredag va? Får Norén stå utanför laget då och man väljer att spela Brickley istället så lägger jag ner
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Är inte definitionen av en dålig förlorare att inte kunna erkänna att motståndarna var bäst?

Jag menar, vissa menar fortfarande att MoDo var bästa laget 99...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Rytter: Gött med lite islossning! Synd bara att våra iskalla (13,15,17,38) får sätta någon. Riktigt kul att se EJK nu. Inte lika kul å se finlandsfärjan Brickley.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K: Vi vann o gjorde mål, ändå en hyfsad kväll
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Ozzy: Det finns en del som äskar Löven på det här forumet. Många andra förstår hur dum det är
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Icing-Ove: gött🍺🍺
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Ozzy: Ove firar MoDo-vinsten på Lottas. Stark belgisk öl
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Donald: För mej är Guden självklar etta nu,

Tyckte Bernhardt spelade stabilare idag. Känns som att någon form av slutspels-mode infinner sej för han.

Håller dock med om att Brickley inte är med , för seg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe: Nej jag anser att Halloran är strået vassare än Brickley.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
grimiss: 😀😀vilket fokus det blev på löven, klart underhållande 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Rytter: Haha. Såg du OP efter målet? Såg ut som han hade ett astmaanfall. Tyvärr känns det som att det är flåset som spökar...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
grimiss:

Några andra som gör en bra match.

Södergran fortsätter driva på och skapa lägen, tänk om han hade haft en normal utdelning. Bra match och gör allt rätt utom poäng.

Mannberg förvånansvärt bra som center, tog ansvar och jobbade hårt. Hade några riktigt fina framspelningar som var värt ett bättre öde. Måste vara hans bästa match under 2023.

OP har jag gnällt på här. Idag gör han precis det som förväntas, han smäller på och är tuff och jobbig att möta. Lyckades reta upp västerviksspelarna så de drog på sig en onödig 2:a efter avblåsning. Det är detta han ska bidra med. Poängen skiter vi i.

Ohlsson gör som vanligt en stabil match. Har han gjort någon dålig egentligen? Bidrar med det hårda jobbet och skridskoåkningen.


Som lag tycker jag vi lyckades vända spelet snabbare idag och fick en bättre attack mot mål och vi var tuffare och vågade söka oss in dit oftare än tidigare. Tyvärr kommer detta spel nog inte räcka mot DIF så vi måste upp 1-2 nivåer till på Fredag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Gavelo: skönt med tre poäng och lite mer desperation hos gubbarna. Men just nu ser jag inte att Brickley går in på sex backar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Bad_Brett: Alla är vassare än Halloran, hitentills...men Halloran lär växa i mars
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe: Som i Fittmyren. Låt det rinna iväg så är det borta sen. Vill man vara bäver och dämma upp så blir det kvar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe: Lindbom är en vassare målskytt än Halloran.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Är du spiknykter och skriver skit, så är du inte helt i form. Vem jobbar du för på din s.k. Tjänsteresa?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Majbrasan: Dom spar sig till Djurgården!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KB65: 3 poäng är 3 poäng👍🏼
Niederbach och Ingman tillbaka mot Djurgården på fredag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KB65: Mm, håller med. Kanske lite synd att inte Woods och/eller Halloran fick sätta dit en också. Verkar sitta djupt inne för sistnämnde att få till ett mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Nucky:

Nejdå, spiknykter,
Är iofs i Belgien på en tj resa om en massa onödigt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
grimiss: Skönt med vinst och att kunna städa av Västervik tämligen enkelt, jumbo eller inte.
Riktigt trevligt med islossning också, bara hoppas att det håller i sig nu. Synd bara att man inte kunde ge Guden en till nolla på kontot.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Du är mest pinsam, läs vad du skrivit
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Saleva: eller hur. Skit i motsyåndet, vi gör 5 mål! Dansken puttar in rejält med poäng och har verkligen växlat upp lagom till slutspel. Woods har inte sett såhär rapp ut sen innan skadad. Ejk axlar dagens roll otroligt bra.

Men nej, vi ska inte fokusera på det, utan vi ska runka av löven och kentää.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Börjar bli lite tjatigt här i Löven-boken nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Är det där systemet där VD mupptwittrar till agenter och man lägger all kosing man har på att A-laget och ignorerar bygga en vettig grund via grym junioverksamhet. Låter som ett långsiktigt mkt vinnande och sunt koncept. Att man råkar ha hög skottprocent just nu och vunnit många matcher skapar inte en långsiktigt elitorganisation.

Låter inte som du vet vad du pratar om direkt. Du är ju bara bitter och gnällig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Saleva: Haha jag tänkte faktiskt detsamma..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB:
När man läser här så låter det som att MoDo förlorat, vad skulle ni skrivit om vi inte vunnit.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
J F K:

Löven har ett system som vet hur de ska använda, de använde det senast mot MoDo, och det lär fungera igen,

Så långe MoDo spelar med skit i förgasarna lär det inte bli bättre än så här
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
äKRB: Jag har döttrar som läser här , så det du skriver är väldigt väldigt dåligt, skärp dej för helvete!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Jo , varför skulle Löven som var extremt utspelade ha en chans?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Majbrasan:

Är du så blåögd så att du tror att vårt lag kommer ha en chans mot löven, som de totalt spelar kontra vårt spel som inte direkt spelar i harmoni, MoDos spel låter närmast som en ostämd fiol som dessutom något fyllo försöker sig på att manövrera….

Västervik är avsågade och vi bestämmer inte över den bättre än så här…..
Ni får tycka vad ni vill men det här är pinsamt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Inga bra ordval, det håller jag med om
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
KRB: Har vi spelat om det eller vad har jag missat?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
puffe:

Vi leder med 4-0, trots det i tanken inser vi att vi kommer att få storpisk av löven i samtliga matcher,
Det är väl bra i stunder, men totalt sett ett jävla fiasko…..
MoDo har blivit som ett gäng bekväma primadonnor, det lär väl nästan lukta svettiga fittor i omklädningsrummet efteråt, hade hoppats på något annat (manligt)

Historiskt pinsamt

(Ursäkta ev mina ordval ovan)
Kommentera

2477225 · »