1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482646 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

1522686 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

J F K: Låt oss ta några exempel. :)

MorganaLefaey: Gud va skröder är kass i afton

 
Nyström - Sundström - Danielsson
Hannula - Schremp -  Hari
skröder - Andersson - Possler
Hedman - K-fop - Westin

Kör!
   

skröder håller fan div 3 klass för tillfället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Berka: Skröder brukar ju varje år sägas vara nästan slut och ska förflyttas till tredjekedjan, typ. Det här året är nästan första gången som han sluppit den kritiken för alla verkar ha lärt sig att Skröder inte startar efterbrännkammaren förrän i november.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

MorganaLefaey: Jag tycker att både sundström och spina ser allt bättre ut, faktum är att sundström börjar nog toppa sin form skulle jag tro, däremot tycker jag skröder ser lite tveksam ut, han har ibland god fart å spelar som han ska, samtidigt som han slänger bort fruktansvärt många blindpuckar och hans tajming lyser en aning med sin frånvaro.

Dock måste man ge en eloge till både 3:e och 4:e kedjan som jag tycker agerar som dom ska, sätter hård hård press, spelar med massa fart och håller tätt bakåt, enda minuset skulle jag ge Kfopppa som trots okay spel de senaste matcherna har en tendens att tappa idiotpuckar i mittzon så motståmdarna får kanonkontringar.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

J F K: Visst är det så. Men så här långt så tycker jag faktiskt att de som presterat sämt mot vad JAG hade för förväntningar är nog Susse och Skröder. Sen att det kanske inte betyder att de är sämst är en annan sak. Nu brukar det ta en stund för dem att komma igång också. Så man ska väl inte skrika sig hes över att det är något negativt att Susse funderar på ett år till. :)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
MorganaLefaey: Sedan skriver du att förstaformationen var överkreativa, men det är också mycket svårare för de konstruktiva spelarna i en sådan situation. En spelare som Öberg, Madsen eller Svensson har som uppgift att jobba hårt och mer förstöra spel. Det är "lättare" att klara av när man inte är mentalt förberedd än som Steen, Nagy och Sundström som har som uppgift att skapa chanser genom passningar och dribblingar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

MorganaLefaey: Jag tycker allting bottnar i förberedelsen till matchen. Man var inte helt redo. Jag tror absolut inte att man ville underskatta Växjö, men sannolikt så drog man en suck av lättnad efter de två senaste matcherna och automatiskt så smög sig en känsla av att "det här blir lättare" in.

Dvs, jag tror att man blev överkonstruktiv för att man mentalt inte var rätt förberedd, inte tvärtom. Man brukar säga att hockey går för fort för att man ska hinna tänka, allting ska ske från "ryggmärgen". När det då som igår blir att man åker omkring och tänker så tar varje moment lite längre tid och man överarbetar väldigt ofta situationer.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

zigge: Modo's problem satt inte enbart i att de gick i fällan som JFK skrev eller att man inte hade farten. Tycker 1a formationen + några fåtal till försökte va överkreativa och det i samband med att flertalet hade problem att få passen på bladet förstörde den fart man väl fått upp.

Tycker det är ruskigt starkt att spela så pass knapert och ändå gå hem med vinsten. Om 1 vecka kommer ingen ihåg hur spelet var, men poängen är fortfarande där i tabellen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

arnio: LHC gjorde sin bästa match hittills mot Modo enligt sin egen tränare, så att de - precis som modo förresten - gjorde en plattmatch igår ska man nog inte dra för stora växlar på.

Samtidigt så måste vi vara ödmjuka nog att erkänna att HV däremot inte gjorde en bra match mot Modo i deras hittills ända förlust efter ordinarie speltid den här säsongen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
arnio:HellBear får väl värva en amerikan elr knuckiduck, utan kontrakt - göra en Brynäs?!?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
MODOJohan: frågetecken för Linköpings form dock.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Framför allt så är det otroligt skönt, samt ett rent styrkebesked att vinna mot och på det sättet vi gjorde mot HV och LHC. Men även som tidigare nämnts att kunna stänga en match och knipa alla 3 poäng bådar gott inför framtiden.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
zigge: Jag tycker att Växjö var väldigt defensiva redan ifjol, men då var de vassare i sina kontringar och hade ett fungerande PP med Heikkinen på blålinjen. Jag trodde nog att de skulle vara vassare i PP när man har Rosén där i år, men kanske är det avsaknaden av en bra back som gör att det låser sig i den spelformen för dem. Det märks på Modo hur viktig Regehr är:)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

J F K: Tycker ändå de tagit stora kliv framåt, mot för tex TIK-matchen, då MoDo ramlade, missade pass/uppspel, osv.  Vi kan nog inte tro att MoDo redan nu kommer orka spela drömspel i match efter match, varken fysiskt elr mentalt.

Föga förvånande att Väckxiö gjort noll (0) pp-mål, de var rätt tama framåt, verkar som de satsar allt på def i bortamatcher.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Wayne Gresky: Givetvis, men Modo gick också i fällan. Man hade behövt jobba hårdare, åka fortare och framförallt spela pucken tidigare för att dyrka upp det försvaret. Igår var man inte beredda att göra just det:/
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

zigge:

Jo, Växjö spelade disciplinerat och tätt, men det var hyfsat frustrerande att se alla skott som ändå gick utanför målramen.  Under en sekvens tor jag man hade fem-sex skott i rad utanför trots att man hade allt tid i världen att både glida närmare och sikta.

Jag antar att spelarna var överambitiösa att sätta puckarna otagbart för målvakten, men det hade nog varit smartare att ge det en chans till returer.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
J F K: Samtidigt tyckte jag att det såg ut som om Växjö gjorde allt för att täta till och dra ned modos fart i mittzonen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Dirigo: Det håller jag med om, men hade Modo haft samma fart i spelet som mot HV och Linköping så hade man ändå avgjort matchen i andra perioden. Växjö hade helt enkelt inte orkat med platsväxlingarna och det snabba passningsspelet Modo visat upp på sistone.

Jag håller med om att det är oerhört starkt att vinna en match när man spelar kasst. Jag tycker att det rent av kan vara nyttigare för gruppen än om man bara gått ut och kört över Växjö. Det ger en tilltro till spelsystemet och gruppen att man har tålamodet och kan vinna matcher även när man inte är på topp.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
zigge: Precis. Tidigare år har vi inte haft förmågan att avgöra sådana här typer av tillställningar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
NuMo: Ingen av läktarproffsen här på HS som reflekterade över att Väcksjiö spelade ett OERHÖRT tight igelkott-försvar? Bjöd inte på några ytor alls framför mål, o de få skott som då kom igenom, tog Norrena. Jag tycker det var starkt att kunna hålla sig kall, o bara jobba på i 3 perioder, inte förivra sig, men sen i slutet ändå ta alla 3 pinnarna. Jag tycker kollektivet, samt StarkeMan gör ett bra jobb! Tidigare år har en sån här match förlorats med 0-1.
Kommentera



Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Det är alldeles otroligt! maggie thatcher can you hear me???
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
arnio: Vi har en bronspeng nu!!!!! SM-brons!!!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Patrik Källstr: Starkbaum har verkligen spelat upp sig, överraskande duktig. Han gav er chansen att vinna ikväll likt han gjorde mot Rögle för ett tag sedan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Du kan börja packa nu Alsenfelt. Vi har en första målvakt!
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
arnio: Que ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Det enda negativa idag är att jag tippade 3-1 till Hv, som gör 4-1 med 20 sek kvar i tom kasse.
Kommentera



Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
JAaaaaa! Sundström avgör! Tack Wonderbaum för den räddningen innan
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Patrik Källstr:

Såg ni träffsäkerheten hos Susse. Modoiter träffar mål!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Patrik Källstr: 45 sek kvar..

Yes 2-0

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Wonderbaum!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Berka: Vore så sköönt om Starkbaum fick hålla nollan ikväll!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Haha modo tar utv 17:14 helt i onödan...

Inga trendbrott nu tack

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Berka: Där fick vi vår utvisning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Håll tätt bakåt! Helvete Vampola de där va ingen utvisning!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Men ÄNTLIGEN! Tack för deen, Alexander Steen!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

NuMo:Inte ta en utv. nu modo!!

1-0 såotroligt sjukt viktigt

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Första gången denna video duger till något

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Patrik Källstr: haha
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Äntligen. Nu kan man rensa resten av matchen.

Steenkul sport?

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
arnio: JAAAAAAAAAAAAAAAA! :D :D: D RETUR PÅ NAGYS SKOTT!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00
Patrik Källstr: vilken skillnad mot förra matchen!! Samma sport?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Berka: Det blir väl 1-0 i sudden som jag skrev tidigare

Skulle smaka otroligt gott med mål i pp nu!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Berka: Verka som att spelarna drabbats av värsta kaffedarren.

Man kan inte ta emot enkla passningar. Man kan inte slå enkla passningar. Man kan inte dribbla och man träffar inte mål hur mycket man än siktar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Växjö 2012-10-02 19:00

Wayne Gresky: Det känns verkligen mer å mer som att den som gör första målet vinner.

Kommentera



1522686 · »