{5647}: Aagaard tillsammans med Ranta känns ganska piggt faktiskt. Men kan inte se Dickinsson i den kedjan… vet inte vem som skulle kunna centra den helt ärligt.
Det är väldigt många här som inte verka ha greppat vad Karlin har sagt flera ggr när man har pratat om O Reagan.
O Regan är bara typ i Augusti i sin försäsongsträning, Han har inte spelat matcher på ett bra tag. Han ligger efter sina medspelare ca 2 månader Ge honom 10 -12 veckor till!
Jag tycker ändå att vi är spelmässigt bättre över två perioder. Vi har ju mycket bättre fart än Växjö. Defensiven funkar rätt bra, Växjö har inte speciellt långa anfall eller heta lägen.
Nu ligger vi under då de var skoningslösa när de fick sin jättechans.
Nej ut och fortsätt i tredje kommer kvitteringen så tror jag det kan svänga.
Ändå en bra genomförd bortamatch så här långt mot ett lag som tippats högt.
Mild sommarbris att möta Växjö jämfört med Luleå iaf även om det är lite samma tendenser i spelet, känns som att vi behöver en slumpchans för att göra mål.
{7426}: Jag känner mig trygg i att det inte kommer hända. Att drygt två år med Karlin borde fått folk att förstå att han oerhört sällan förändrar. Att så byta efter att de spelat ihop i 40 minuter känns bisarrt.
Hampie: Äntligen tog domarna för en av alla uppenbara fasthållningar. I min mening är det en bidragande orsak till att vi ser sega ut när de tillåts dra ner vårt tempo på det viset hela tiden.
Vi hann ju inte ens ta igenom oss 2 perioder med vår tilltänkta nya första kedja innan ni vill börja kasta omkring och skrika flopp på allt o alla. Ta det lugnt nu. Första matchen för vår nya första kedja ju!
Rantaa måste börja leverera som han är tänkt till. Tycker man måste kunna kräva mer av dom spelare som är in värvade för leda laget. Oregan måste få nån match till, men samma sak där måste upp. Ruohmaa är jag inte orolig över men han måste ju ha spelare att leverera till med.
Upplever inte att vi är svagare än dem i närkamperna, men det backar mjukt hemåt när vi anfaller, utan att direkt attackera puckförare. Men våra andra spelare är däremot inte tillgängliga så bra framåt så det dör ut.