Ingen timeout ska beviljas till felande lag efter en icing, efter att målvakten har orsakat ett spelstopp från ett inspel från den bortre planhalvan, eller efter att en försvarande spelare oavsiktligt har flyttat på sin egen målbur och därmed orsakat ett spelstopp.
Sigge: Vi ger dem tryck när vi tappar pucken på offensiv blå och blir kvar på isen med 3 trötta spelare. Det är kört redan där mot bra lag. Måste sluta slarva runt linjerna.
Jönsson ville inte avslöja hur han skulle frysa Modos anfallsspel, men det skulle inte förvåna mig om det inte blir snortätt framför deras mål nu. Vi får väl se om vi kan fortsätta skapa chanser framför deras mål.
FAN! Så backar vi ihjäl oss låter deras spelare åka in fem meter till det blir perfekt oattackerat skottläge. Gång på gång.
{5647}: Niederbach gör ju det enda rätta och slår in pucken under lassi. Sen att Berg inte går på kropp och flyttar sylvegård eller låser hans klubba gör att han bara kan slå ut pucken igen. Har du spelar ishockey?
Ja han är en legend i Leksand, tyvärr så tappade många respekten för honom när han kritade på för Mora. Har aldrig träffat honom men han är av vad jag fått hör av de som känner honom en otroligt ödmjuk och snäll människa.
SPOODI: Japp, men nu såg vi att han gick ut mot sargen och att de gjort ett platsbyte. Titta på situationen för guds skull. I har Berg och Niederbach framför mål. Antingen ska Berg ta båda eller så är Sylvegård Niederbach kille. Båda gjorde ett klent jobb dock
MoDoNörden: Samtidigt så tar jag 2-2 efter en period på bortaplan mot seriens för närvarande överlägset bästa lag alla dagar i veckan.
Tar för givet att vi förlorar, men vi visar ändå att vi klarar av att utmana topplagen i ligan. Känns verkligen som moralen har blivit bättre sedan vi skeppade surfinnen.
Monno: Niederbach hamnar där, för att han borde markerat Sylvegård tidigare men tittar bara på. Han är typ en och en halv meter ifrån på ryggen istället för att markera. Nu är han långt ifrån ensam om att var mjäkig i markeringen och han ska väl inte hängas ut när alla i femman var passiva.
Hade man haft en mindre box, men i alla fall vunnit kramperna framför mål skulle det varit mindre illa. Att få en liten box och ändå torska de kamperna är förödande.