1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528502 inlägg · 4121 ämnen

Modo Hockey vs. DIF 26/9

Modo Hockey vs. DIF 26/9
Jag kan inte hålla mig tills vi får laguppställningen, den får Po-po-poffa klistra in när den kommer, here comes the matchtråd.

* Vi möter ett formstarkt lag, tar vi täten i elitserien?
* Kommer ljudansvarige att höja ljudet så att ståplats hör musik/intervjuer osv?
* Kommer Skröder att göra 5 mål?
* Får Krizan göra en ninjarullning efter 60 spelade?

Sv: Modo Hockey vs. DIF 26/9
shinzawai: Jag ser gärna att även tredjekedjan kommer igång och producerar lite.

Sen vore ett mål i powerplay inte helt fel :P

shinzawai: Menar du att man faktiskt har högtalare riktade mot ståplats? Jag som trodde att det var ståplatspublikens roll att låta så mycket att man sällan ska uppfatta vad som sägs/ spelas i ljudanläggningen.

Nu tycker jag det är dags att Viklund börjar göra mål. Han kan väl få göra 5 mål då...

Paddan: ...i power play.

Paddan: I en perfekt värld kanske. Högtalarna är dessutom riktade på typ rad 1-5. Mer volym till folket!

shinzawai: Man kanske skulle kunna hyra ut hörapparater till ståplatspubliken för extrainkomster?

Wayne Gresky: Hörselslinga!

shinzawai: Hörselslinga har du på sektionerna 206 och 406.

Frisco:

Inte på 401?!

Tycker det satt en del äldre där annars...

(A)

shinzawai: Jag såg delar av DIF-LHC över kanten på en bok, och jag måste säga att verkar vara lite ruskiga, DIF. Ger aldrig upp och kör på entusiasm hela 60 minuterna, samtidigt som de har en ryggrad med etablerade spelare som verkar stortrivas med att få avsluta karriären i en kravlös, folktom miljö.

Jag sticker ut en Jay Leno-haka och säger att Karol blir viktig i den här matchen.

Alfred Awful: Karol är alltid viktig.

Jag har en känsla av att DIF är aningen överhypade men det visar sig väl 52 omgångar. Usch, mitt tips kan bli riktigt pinsamt annars...

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh,
38 Adam Andersson.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
19 Mikael Pettersson

40 Magnus Gästrin,
4 Mattias Hellström,
33 Johan Nilsson.

Extraspelare:
29 Andreas Molinder.

MODO Hockey har efter inledande 0-3 i Timrå i premiären tagit två raka segrar Först 1-0 mot Linköping i matchpremiären i Swedbank Arena, sedan 5-3 borta mot nykomlingarna Malmö i lördags.
- Det var hårt jobb och flyt med psykologiska må som gav oss segern i Malmö, säger Harald Lückner, coachen.
- Helhetsmässigt var det dock en alldeles för svajig match från vår sida, där det t o m var aningen panikartat i egen zon emellanåt.

Psykologiska mål kan man tala om.
- Visst var det så, inte minst 3-2 från Döme, som kommer bara sekunderna efter deras kvittering. Annars var det bra att Milo får göra sitt första mål, Döme nätade igen och Skröder hade en fin kväll.

Vad måste framförallt bättras på?
- Vi måste få ihop alla lagdelar bättre. Åka mera skridskor och inte dra på oss så många utvisningar. Nu gjorde Malmö alla sina mål i power play.

Tre poäng och hela fem mål gladde Lückner en hel del förstås.
- Självklart, det hela går ju ut på att vinna, men jag måste ändå tjata hela tiden så att vi hittar rätt i vårt grundspel.

Djurgården obesegrade hittills och stockholmarna har startat mycket bra.
- Allt pekar på en ny härlig kväll i Swedbank Arena. Djurgården verkar vara tillbaka till början av 90-talets stuk i föreningen. Dessutom har de en del gamla rävar som Ottosson, Bremberg som vi måste se upp med.

Skadesidan?
- Pasi Tuominen testar vi och vi hoppas att han kan spela. I övrigt inget nytt här.
Noterbart om laget

1)Peter Öberg axelskadad, borta någon vecka till, knäskadade Pasi Tuominen förhoppningsvis klar för spel.

2)Tommy Wargh får pris som Årets juniorback i MODO Hockey säsongen 2005-06 innan matchen.

Poffa: Där ser man. Trevligt att Tummen är tillbaka och knät är ok. :)

Inte ett enda "som helst", Albert. Är du mycket besviken?

Poffa: Apropå årets juniorback så blir man lite orolig...

"...tilldelas han det stipendium som satts upp av legendariske baken Sture Andersson..."

Vad exakt är det han får pris för här?

Poffa:

Du tar säkert bort som helstena innan du publicerar det här. Eller så har Fyll-Hasse läst att folk tycker att dom skojiga och jobbat bort dom. I vilket fall så är det tråkigt, det var ett av mitt livs få ljusa stunder när jag fick räkna "som helst".

Hawerchuk: Han får stipendiet eftersom han var bättre än Oscar Hedman förra säsongen, Viklund fick det ju föregående år. Inte mycket att höja på ögonbrynen för enligt mig.

Poffa:

Fast man kanske inte ska ge upp helt, i Haverchuks länk (om någon legendarisk bak) finns det i alla fall ett "som helst" med.

Hawerchuk:

Måste erkänna att jag aldrig reagerade på att Sture skulle haft så otroligt stor bak så att man lade märke till det när han spelade?!

Jag menar, om den inte var stor, varför blev den då så legendarisk?

;-)

Gidde:

Det är inte storleken som räknas, det är formen.

Bad_Brett:

Aha!

Måste erkänna att jag mest minns hans skridskoåkning, den var mer legendarisk tycker jag i alla fall :)

Gidde: Han använde den väl till rejäla höfttacklingar antar jag?

Hawerchuk: Han hade ju en närmast tusökt säsong står det ju dessutom.

Stipendiesumman motsvarar för övrigt inte bara Stures lön utan även Hasses och Peter Åslin barnota under en legendarisk kväll under VM.

Pi-Pi-Pippifåglar: 

MODO Hockey - Djurgårdens IF
HD: Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM: Jan Sandström, Luleå
LM: Anders Johansson, Skellefteå

Och Adam Andersson får tydligen börja på bänken idag. Hoppas att det blir en väckarklocka så att han blir bättre både framåt och bakåt. Bakåt ser han ju mer ut som en veritabel säkerhetsrisk modell större än som en back i Elitserien.

Länken? Länken!

Poffa: På bänken gör han inga mål. Och han lär knappast bli bättre defensivt av att fundera på hur kass han är.

Äh, krossa Djurgården!

shinzawai: På bänken ställer han heller inte till något bakåt. Men kanske, kanske så tar han sig en funderare och kör lite extra hårt på träningen, får en nytändning och kommer tillbaka som den PP-back han är värvad som.

Däremot håller jag med dig om att vi ska krossa DIF.

Poffa: Det sänder bra signaler till laget att man bänkar spelare som inte är bra och ger andra chansen i alla fall. Nu kanske Hedman tar för sig.

shinzawai: Självklart ska man sätta den formsvagaste backen på bänken.

Adam såg lovande ut i PP under första perioden Timrå-MoDo, men efter det har han sett allt nervösare ut och spelat minst lika hafsigt som alla andra.

Han får ändå antagligen hoppa in mot DIF, så petningen känns inte som någon stor sak.

Ps. Hur aktuell är omröstningen?

Poffa: Det brukar ju kunna bli fartfyllda och trevliga matcher mot DIF, så vi får väl hoppas att första matchen mot DIF i nya arenan inte blir ett undantag.

Sedan får man väl också hoppas att de laddat upp med mer Budweis i sportbaren den här gången. De tog ju slut alldeles för fort.

Paddan: Slut? Det var ju inte slut. De hade ju massor med Dufvemåla kvar.

Poffa: Äh, då blev jag alltså felinformerad av kompisen som tydligen ville ha mer öl, när jag för en gångs skull bjöd... och han fick hämta ölen.

Poffa: Även om jag har varit ganska hård mot AA så måste jag säga att jag inte tycker han har varit ansvarig för något mål bakåt. Men måste väl tillägga att det kanske inte är så säkert med en back som så fort han får pucken i egen zon så blir han stressad och försöker skjuta ut pucken med slagskott åt något håll. Hellst ska man inte titta åt vilket håll det är vettigast först.

Någon anledning måste det väl ändå vara att han innan han kom till modo hade ca 200 matcher och ca 50 poäng frammåt med ändå lyckades ha -60 i plus / minus.

MorganaLefaey: Problemet kan ju vara att Modo faktiskt har stora förväntningar på honom.

Hur mycket folk tror ni kommer ikväll?

Snackade med Mia, såg tydligen helt OK ut i publikväg till ikväll.

MorganaLefaey: Modosupporters måste vara världsmästare på att välja ut en back.

Där satt 1:an, tack Döme!!!

Äsch, lika bra att smälla in en till när vi ändå är i gång.

Mats Edström: I PP kors i taket, vart är världen på väg?

Wayne Gresky: Men frågan kvarstår, vem blir första svenska målskytt i år?

Wayne Gresky: Jag gissar på att firma Döme & Horava Ltd. bjuder tillbaka och lägger upp en macka åt Svartvadet innan det här är klart.

Mats Edström: Wohooooooooo, svensk PP i slutminuten, kan det bli bättre?

Wayne Gresky: Frågan är nu med Sundström besvarad...Puh det var i grevens tid!

Wayne Gresky: Och för säkerhets skull så dubblar karln!!!

Mats Edström: Susse spottar in poäng.

6412 ikväll. Förbannat bra publiksiffra.

Hawerchuk: Lysande!

Rolig botten av tabellen:
9 Linköping
10 HV 71
11 Frölunda

Wayne Gresky: Fast ändå roligare i topp:
1 Modo

« · 754204 · »