1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530374 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Hv71 8/1

Sv: MoDo - Hv71 8/1
Poffa:

Om alla skadade skulle genomgå vad Högardh verkar ha genomgått skulle vi få ett kanonlag lagom till kvalserien...

Björn VII:

Att vinna mot de sämre lagen skulle vara att bryta mot en av traditionerna som MODO håller sig med. Vem glömmer inte Vilda Väsbys tre poäng i ES. Alla mot MODO.

Frisco: Vad var det där bra för...

knaskamilla:

Ja, det kan man ju fråga sig. Det enda positiva är väl att han i så fall är tillbaka tills kvalserien börjar.

Björn VII:

I 67% av matcherna iofs, men det skulle ju kunna gå att lägga segrarna mot lag som ligger efter i tabellen för en gångs skull också.

Poffa:

Blir Svarten borta i en månad är det ju kört. Vad ska Pirro då sätta in för att döda BP, t.ex.?

Otroligt olyckligt 1-1 mål. Sånt där får ju bara inte hända men det verkar som att Modo måste bjuda motståndarna på minst ett mål per match...

AudibleGiraffe: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AudibleGiraffe:

Jepp. Såvida han inte smög omkring någonstans där jag inte såg honom.

Hellström spelade inte en sekund. Enligt folk som pratat med Hedin efter match så är Svarten i värsta fall borta upp till en månad med en skadad vrist.

Avgå Pirro! Eller sparka busschauffören i alla fall.

NuMo:

Näh, och inte är det något nytt att ett poängschema med tre poäng i 50% av omgångarna som återstår nu ofelbart leder till slutspel heller. Får hoppas att de rätta nervpunkterna i Werners bakhuvud fick sig en stimulans i fallet, 10 kassar där på de 15 sista omgångarna och jag är faktiskt, möjligen, beredd att låta honom slippa iväg med ett "godkänt" för hela säsongen.

I övrigt så kan man väl notera att Salle tangerade sitt eget pers. med dagens 26:e poäng för säsongen och att 3947 i den 19:e av de 25 hemmamatcherna med stor sannolikhet var den sista spiken som behövdes för att det här åtminstone skulle vara den bästa säsongen på det området sedan 1979-80.

HV 71? Vinner guld i år, inget nytt under min sol där heller.

Och här var min bild, förvisso dold i ett dravel-inlägg - de som betalar medlemsavgift vet nu hur smalt mitt tangentbord är.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/tang.JPG[/bild]

knaskamilla: Och Hellström var bänkad hela matchen?

AudibleGiraffe:

Jag brukar iofs för det mesta ha fel, men jag tyckte det såg jävligt lovande ut efter första perioden. De var kanske inte bättre än HV, men de var bättre än det MoDo man börjat vänja sig vid att se. Fast sen upphörde illusionen i andra och tredje perioden.

AudibleGiraffe:

Man börjar bli van nu att lämna kempis som förlorare. Man kan då inte beskylla Modo för att ha flyt. Just när vi tryckte på som mest så kontrar Hv och resten vet du... Men Liv var otroligt bra, han är en stor anledning till att laget ligger där de ligger.

Bara inte Svarten blev skadad nu också, då är vi riktigt illa ute.

Vill gärna höra nån kommentar från någon som varit på matchen.
Det lät iaf som om MODO var usla i webradion.

Men hur många hade dom borta? Helt acceptabelt att dom förlorar, men ändå, dom BEHÖVER verkligen vinsten. Sen när dom leder med 1-0 och tappar till 1-1 i powerplay är det INTE acceptabelt...

NuMo: Jaha. Det går fort när man har roligt. Vi förlorade visst. aja, inget är nytt under solen.

AudibleGiraffe: Svartvadet får en smäll och linkar ut. Inga fler skador får man hoppas. Jag tvivlar stort på att Modo skall kunna göra ett mål till på Liv.

3-1. Jag har ju inte fått sett allför mycket av MODO iår. men det låter ju fan inte bra..........

NuMo: Helt otroligt dåligt...

AudibleGiraffe: Enligt radion har HV mest puck och man ställer om livsfarligt. Nu är det bara att hålla tummarna.

Hawerchuk: Där kom det tippade. 1-2 hv. Lysande.

Fucken fucken fucken... nära nu! Utv HV.

NuMo: Ingen aning. Hör hans namn ibland.

Någon som vet hur det går för Oskar Hedman ikväll?

Hawerchuk: Hur fan kan man byta så att HV får två spelare fria ensamma mot Riksman i ett powerplay. USELTTTTTTTTT

Hawerchuk: Vilka frilägen dom får, skärpning... Hellström på bänken hela matchen...

AudibleGiraffe: 1-1 i power play för Modo, satan så tråkigt...

Hawerchuk: Japp. Men jag hör dem inte säga Hellström nån gång!

AudibleGiraffe: Nu funkas det!

Jag blir så less... JAG VILL HÖRA MATCHEN.

Nån som vet om Hella fick lira trots att första perioden var en enda stor utvisning. Borde han fått så bra som han är på BP.

AudibleGiraffe: 1-0! =)

1 - 0 PP1 MODO 7. DAMGAARD, Jesper
(14. HÖGARDH, Peter
15. SALOMONSSON, Andreas)

Hawerchuk: www.oea.se har direktrapportering. Fast jag skulle INTE VILJA kalla det det. I en match var skotten helt otroligt höga men ändå hävdade den lille Öa rapportören att det INTE HÄNT NÅT I MATCHEN.

SIGH

AudibleGiraffe: Mm, samma här... ingen som har direktkontakt med templet?

AudibleGiraffe: självklart dog hela hockeyligan.se också. Helt stendött, och nu får man inte reda på nånting. SIGH.

Poffa: Men vad faa* håller Pirro på med.

Nu kör han Hellström i fjärdekedjan emellan Almtorp och Gästrin.

Sätt in honom istället för Green. Hedlund och Söderberg på kanterna. Herregud den kedjan kommer bli överkörd. Tre svaga spelare. IN MED HELLA SOM ÄR STARK SOM EN OXE!!!!!!!!!!!!!

Mot Kempehallen!

Vad, vad, vad var det, Ååååh Peter Högardh! För övrigt tror jag att Hedman gör sitt första mål idag. Detta i tom kasse då HV jagar kvittering. Matchen? Den slutar 4-2 till MODO.

knaskamilla:

Näe men dock lite mer svårtippad än vår gode Åke.

jenza:

Klas Nilsson är väl inte sådär jättesvårtippad han heller.

Poffa:

L Andersson Åke Husum, den var svårtippad...

För att komma med något helt irrelevant:

Kvällens domherre och hans två sånglärkor:

Kempehallen MODO Hockey - HV 71
D Rådbjer Ulf Tumba
L Nilsson Klas Umeå
L Andersson Åke Husum

Björn VII:

Tsk...det brukar låta så... Själv sitter jag nästan så att handlederna nuddar varandra när jag skriver på den här datorn, men inte stavar jag fel på det där viset för det. Två stavfel i samma inlägg! Ojojoj...

knaskamilla:

Det är ett väldigt smalt tangentbord, jag ska publicera en bild på det senare ikväll om jag inte blir MoDorerad.

Björn VII:

Buggs och imkompetens? Hmm...

Poffa:

Jag lämnar bedömningen till Kickan eller valfri som känner sig manad. :-)

Björn VII:

Den dagen detta inträffar kommer de säkert att utdöma de straffen, men bara för att 150 personer mer än tillåtet stod på läktaren i Kinnarps så kommer det inte vidtas några åtgärder från domstolarna. En sådan polisanmälan kommer förmodligen inte ens att leda till domstol utan snarare till "nerlagd förundersökning, brott ej styrkt".

Nä, skall man i första läget kunna göra något åt detta så måste man gå via förbundet, sedan att de inte heller klarar av det är en annan femma. Då får man helt enkelt börja med att få till riktig tillsyn och i nästa steg kolla upp Kinnarps, Kempehallen och allt vad arenorna heter.

Poffa:

Nope, men en domstol kan komma att känna sig vara tvingad att döma klubbledare till långvariga fängelsestraff den gången vibrationen i en bortaläktare leder till att den rasar, eller den gången Linda, 7 år, fick en 100-kilos fyllgubbe i huvudet från 12:e bänkraden.

Detta pga förbundet inte tar det på allvar, bevisen står upp i form av arenor som buggs och den typ av guljackor som man finner i Kinnarps, eller den mängd människor som lyckas ta sig in oräknade i Kempehallen när det officiellt ska vara fullsatt. Ingen av de här händelserna är ju nyheter och vad än förbundet hotat med så har ju föreningarna struntat i det.

Jag tycker då iaf att förbundet för länge sedan visat sin imkompetens att sköta sådana här ärenden och i första hand borde fråntas kontrollen av arenorna, innan det är dags för riktiga häxprocessrättegångar mot klubbledare som egentligen bara ville ställa ett bra lag på isen.

Björn VII:

En polisanmälan av händelsen i Jönköping är inte rätt väg att gå i så fall. Om nu HV skulle befinnas skyldiga så får de möjligtvis böter, en domstol kommer aldrig att dela ut straffen "flyttade hemmamatcher".

Jag tycker det är pinsamt att anmäla, jag. Ta det inom förbundet istället och låt bestraffningen komma den vägen.

Poffa:

Det är ju det som är grejen, regelverk saknas och polisamälan är enda utvägen om någon inte vill att en klubb ska komma undan med en ryggdunkning från förbundet. De krav som idag ställs på arenorna kontrolleras av någon förbundsgubbe som får sig en gemytlig fika och sedan bockar i de rutor han ska bocka av.

Hade regelverket funnits och straffet kommit i form av böter eller flyttade hemmamatcher så tar inget lag in för mycket folk, och det hade aldrig byggts några läktare med 40 graders lutning.

Med ett av världens hårdaste kvällstidningsklimat så hade väl t.ex. resultatet om bortaläktaren i Umeå rasat blivit att man börjat ringa hem till någon guljacka där och frågat hans/hennes barn varför deras förälder var en så ond människa.

Björn VII:

Ääh. Helt rätt? Jag tycker det verkar småaktigt. Räcker det inte med att HV får en tillsägelse av Ishockeyförbundet och att man tar det den vägen, skall det verkligen behöva dras genom rättssystemets tunga kvarnar?

I så fall skulle MODO ha polisanmälts i emllandagarna för matchen hemma mot Malmö. Åfisijella publiksiffran var 5200 (lapp på luckan) men internt så sas det att det var kring 5500 som var inne i Kempis.

« · 366587 · »