1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474562 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Karlskoga 20220202

« · 2284200 · » Till forumet


Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Herregud vilket gnäll gäng BIK är !!!

Satan i min gata vad det gnälldes och skrek i från båset och ute på på isen så fort det hände något i mot dom , vidrigt gäng !

Är sjukt stolt över mitt MoDo som inte ens är i närheten av det gnäll som detta gäng är, Huva !!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
S-vikaren: Fattar ändå inte varför de i så fall inte bara kan säga just det du skriver att det fanns en muntlig överenskommelse sedan tidigare i stället för att prata om en klausul som allsvenskans sportchef förnekar. Känns som man inte är öppen mot fansen om vad som hänt. Förra årets spelare med NHL-kontrakt var ju Glader öppen med att de kunde dra men att det var ju bra om de var med så länge som möjligt och hade vi tur ända till säsongsslut (nu blev det inte så). Samma öppenhet hade vi kunnat ha här och sagt att utan möjlighet för honom att säljas till SHL under säsongen så går han till t ex Västervik eller annat lag som lovar honom att säljas om SHL kallar. Sedan är det säkert många som tyckt att vi under sådana omständigheter inte alls skulle tagit in honom i laget för att det stör laget i ett känsligt läge, att vi inte ska jämföra oss med Västerviks spelarförsäljningar mitt under säsong och att man inte kan jämföra med de som står under NHL-avtal och det respekterar jag.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
puffe: Förstakedjan med Woods och Vigne är hyfsat självgående, funkade riktigt bra med Olsson. Undrar om det är en del i att man släpper Modigs, det blir lite kaka på kaka i förstakedjan nu när Woods spelar som han gör.
Tror nyförvärven kommer vara mer fysiska herrar.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Gavelo: Du missade Mannbergs vänster till Sam? Briljant!!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Icing-Ove: Karlin efter match "I tredje började vi bygga bo i deras zon" , sicken poesi, kan bara älska det.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Gavelo: Helvete vad glad jag är! Grym seger! Fan, vad skönt att de grisade in två poäng...Stukat lag, men med megatalang från juniorförrådet kan det gå....
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Icing-Ove: Olsson blev en bra injektion med Woods och Sam samt att OP och Sylle äntligen fick bra press på Bik.
Nu är det bara Mannberg vi väntar på.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Tarasov: En skön grej med vinsten ikväll är att vi fortsätter hålla topp 2-placeringen i våra egna händer.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Tarasov: Imponerad av kvällens vinst. Laget ska vara stolt!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
SKiLMY:
Den är inte låst däremot skapade en till vilket var onödigt då det redan fanns en.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Icing-Ove: Riktigt bra
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
hk: han smackar dit frågan om bröderna Thorell.
Nu har jag ingen koll, men nog känns det lite långsökt att de skulle få loss båda.
Men nu när vi fått modigspengar och aagaard skänker OS ersättningen till klubben pga skuldkänslor så kanske vi knycker dem. 😉
Men nja, vi ska in med lite kanadicker. De vet hur man tänder tillnär det gäller.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Gavelo: Såg du vad bra jag var där i sarghörnet med mina 101 kilo innan målet. Gillar att MoDo till slut grisade ihop 2 poäng från ett noll-läge. Klubben verkar nu vara som oss. Grävling som inte ger upp....
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
SKiLMY: Det var en Timråit som fick +11 gilla på sitt inlägg. Troligtvis därför.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Modigs SHL-klausul kan ha dragits tillbaka när ligan bestämde att inga lag får skriva in sådana i kontraktet. Drömmen om SHL fanns kvar och när den dök upp, tog Modigs ett samtal med Gradin om vad som var överenskommet innan den nya bestämmelsen om SHL-klausuler.
Kan hända att MoDo släpper honom för att man var överens om att släppa honom om ett SHL-lag vill ha honom. MoDo och Gradin håller vad som har lovats oavsett vad Hockeyallsvenskan säger. MoDo släpper honom för att det fanns en SHL-klausul från början.

Edit Gentlemen´s agreement var det jag ville få fram.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Någon verkar ha låst Silly season-tråden.

Vad tror ni om att eventuellt köpa in Thorellbröderna, Gustav och Erik. Hög klass.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Färdkost: Mitt organ är extremt långt just nu..
2-3 och det såg tungt ut, då kliver hockeyns svar på Olof Mellberg in i matchen och slår in en styrning och vi lyckas åter igen komma tillbaka i matchen, starkt!

Sen vet jag inte vad Näsén gör men på övertid kickade bananen från halvtid in i systemet, han tar några vackra översteg och blir fri, därifrån gör han som han inte gjort senaste matcherna och träffar faktiskt krysset, helt otippat.

Och Modo har fortfarande inte förlorat 2 matcher i rad trots att vi verkar ska förse både Shl och OS med spelare under brinnande säsong.

Fan så trevligt att vara Modoröv just nu!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett:
Grymt bra drag!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett:
Du kan swisha till
Modotillshl. Alla medlemmar här inne satt emot så snart har vi en ny forward tack vare dig
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
BobbyG:
Saxat från ÖA:
Hockeyallsvenskans sportchef, Erik Ryman "I det här fallet finns det ingen klausul, det har jag kollat med Modo. Varför man väljer att ta bort en spelare av den kalibern nu, det kan bara Modo svara på, säger han när ÖA når honom."
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Vi letar en center och ytterforward
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
AddMan: Nu blir det fest! Jag är glad!!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett: Gillar också Conny i studion/rinkside, hoppas han blir lite bekvämare snart! Skål!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
JAG ÄLSKAR MODO !
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
vilken krigarseger, än har vi inte lagt oss ner och dött!!

vill också backa från mitt tidigare stensäkra uttalande, har under kvällen hört både att modo fått betalt och inte fått betalt av lhc

jag vet helt enkelt inte, ställer mig i skamvrån :)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
puffe: Jag eldade lite i Umeå och sa att MoDo skulle vinna. VooDoo-vinst!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Nässe-bubben😃
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Tarasov: det har blivit en vana nu !
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett: Jag tänkte på det också. Skön är han. Karlin tog säkert hjälp av Conny för att styra upp vårt PP.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Färdkost: haha
Han ska kanske skjuta dragare istället för slapshots
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Tarasov: Nejdå. Jinxade bara å BIKs vägar. Och det fungerade. :)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
puffe: Näsén har lurat målvakten hela kvällen, plötsligt skjuter han högt!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett:
Du hann aldrig satsa va?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
gokar: Näsen KAN lyfta pucken!!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
puffe: Haha!

Vi gjorde det!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Icing-Ove:
Va va de ja sa!!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Blake: PONTUS SNIPER!!!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Icing-Ove: Vem fan saknar den där Modigs, vi har ju Sylwander
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Heyerdal: Ja. Starkt av MoDo att ta en poäng i dessa sjuka tider. Bra jobbat av junisarna mot Grisarna från Värmland...Hoppas att MoDo slutar vara så jävla mesiga och köper lite tyngd nu! Börjar bli patetiskt att juniorer ska slita för klubbmärket!!!...
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett: Är han "expertkommentator" i sändningen? Har bara ÖAs direktrapport och ni här. Det duger bra det med.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Bad_Brett: Råkade säga "vi" om modo under uppsnacket :-)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
NuMo: Haha, måste älska Conny. Försöker inte ens låtsas vara objektiv.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Blake: Sparka Bengt Hedin! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Blake: starkt av Modo !
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
NuMo: Ja varför valde Karlin att säga åt Sam att trippa en motståndare?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Otaktiskt
att ta en utvisning just nu kan man tycka.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Heyerdal: sätter 1000 spänn på att björklund avgör.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
hk: Ja, det kändes som en filmning.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Gavelo: fasiken va surt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 20220202
Gavelo: jävla filmare
Kommentera

« · 2284200 · »