1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474676 inlägg · 4078 ämnen

Modo-Khk 30-09-19

« · 1990256 · » Till forumet


Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Sant men vi släppte in 4 mål i BP mot Södertälje.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Skönt med vinst!😊 tycker det dock mest känns som att khk var riktigt dåliga. Speciellt att de intr tar vara på alla jäkla utvisningar vi ger dem. Synd att de inte kan ge lundin nollan. Han växer iallafall. Tycker han ser lite stabilare ut hela tiden.skönt med tre poäng iallafall och hoppas att vi sparat massa energi mot timrå nu. För där vill jag fan se en jäkla match!!
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Tarasov: Skottkartan❤
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
J F K:
Ja kanske samtidigt är det andra laget i rad som vi stryper på hemmaplan. Visst det kan vara en slump, men sannolikheten för det har minskat. Och då har jag inte nämnt skottkartan
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
#13: Tror inte att det är läge att kritisera BP ikväll, vi var bra där idag. Karlskrona hade knappt några chanser. 5-3 är alltid svårt, man kan inte belasta killarna så mycket om det blir mål då.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Harry Luras: Gillar Hellkvist och de han har gjort i modo en så länge men hans BP kan vara de sämsta jag har sett. Förstår inte varför man ska pressa så hårt speciellt bakom mål och speciellt 3 mot 5.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Harry Luras: Gillar Olofsson helskarpt. Tycker han påminner litegrann om Sundin i sin spelstil.
Rosdahl skulle dock behöva sätta en puck nu, missat en hel del i inledningen.
Wernblom känns likadan, skjuter nästan desperat på alla lägen han får, behöver få sätta en puck.

LP förresten, jävlar vad jag gillar honom :) känns betydligt starkare och rappare till i år. Sjuk puckkontroll och kreativ så det förslår.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Är det inte dags att Johan Forsberg börjar göra mål också?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Steken84: Tycker dock att Olofsson känns jäkligt smart och gör väldigt få misstag. Är väl bara poängen som saknas för att man ska tycka att han är en jäkla supervärvning.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille:

Jag tänkte på mål men skrev poäng.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille:

3 p, gött
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Steken84: From med två assist ikväll, men håller med om Rosdahl & Olofsson. Deras lina har problem med teckningarna, så blir att dom behöver jaga mycket. Hade som många andra velat se en annan tredjelänk i den kedjan.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Jag kunde önska att spelare som from rosdahl och Olofsson kunde göra fler poäng.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille:

From har ett jäkla driv i åkningen
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
J F K: Hur många mål kommer Norlinder göra egentligen? 😍
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
jonsson: De har hittills noll skott på mål i tredje. Även om vi är ganska bra, så säger det riktigt mycket om KHKs insats...
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
J F K: En Björklund med tid i slottet är nog det närmaste vi kommer mål garanti.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
S-vikaren:

Har lite svårt att bedöma om vi är bra idag, eller om Khk är typ dålig?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Klagade senast över att Hedman är för mjuk nuförtiden och även han tycks ha lyssnat. Rejäl i alla situationer och sådär småelak som han brukade vara när han var yngre.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
J F K: Ovechkin skjuter också mycket ;) tycker ändå att Björka ofta är nära krysset.

JJ kedjan är glödhet
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
J F K: Hur mycket direktiv får dom på längden på bytena? LP t.ex. kör oftast väldigt korta byten.
Och Hedberg som får mycket förtroende tycker jag har väldigt långa byten ibland också.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Han skjuter också rätt mycket, så jag vet inte om han verkligen är en sniper. Ett jäkla skott har han in alla fall, även om jag tycker att han stundtals skjuter med en rätt spridd träffbild.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Inget annat behöver nämnas.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
jonsson: Säga vad man vill om Björka man han är en riktig sniper
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno:

Sylwander har 61% i tekningar
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Rytter: Rusningen av Hedman och Enström(?) mot samma gubbe i hörnet var härlig å se i den situationen. :-)
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Gillar verkligen att VB står upp där istället för att backa hemåt. Och det lönade sig.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
jonsson:

Han är verkligen i zonen nu. Har han före hanses i dagsläget också.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Dundee:

För mig är Lundin 1:a valet.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno: Vi har väl bara gjort 2 ? :) och dom har Björklund gjort.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
J F K:

Hur fan fick han in den?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno: Svar ja, pålitlig som vanligt ;)
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno: Nog borde den väl räknas? det var väl buren som flyttades efteråt?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Har Björka gjort alla våra PP mål?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Äntligen ett pp mål, tänkte precis skriva måste upp i tempo i pp så hänger Björklund dit den.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno: Vi kan helt enkelt konstatera att domaren är mindre bra...
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Gavelo: Hur kan KHK få spela i mörka tröjor?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
7r1l5k3:

Lite rörigt nu, men den tar vi
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Då är det extra viktigt att inte dra på sig utvisningar.
Men Modo är ett lag som tyvärr tar väldigt mycket till synes onödiga utvisningar, iofs är alla på ett sätt onödiga men vissa klart mer än andra.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno: Slashing på benet? Haha.

Synd att Rosdahl inte fick trycka dit den.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Den KHK åkte på nu var ju rätt billig också. Fattar inte vad han åkte för?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Tycker nog det luktade lite kompensation på den där slashingen. Den var inte solklar direkt.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Monno: Lite billig, vi är det spelförande laget men vi har inte ens fått med oss en utvisning?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
7r1l5k3: From tar en fasthållning i offensiv zon. Fasiken imponerande onödigt.

Nu gör väl KHK mål bara för att vi haft allt spel.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Rytter: Ja, det där med att jaga motståndarna bakom mål i BP blir man inte riktigt klok på eftersom det bara leder till att de, relativt enkelt, kan transportera in pucken i zon eftersom vi bara har 3 pers i mittzon och en som tokjagar (mjölksyra när han ska försvara?).
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Betydligt bättre en senast men vi måste fortsätta höja oss i denna match. Sedan så väntar ju en tuffare match på onsdag när vi möter Timrå som imponerar.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Vi tycks ha gjort vår läxa. Försvarsspelet set helt plötsligt rätt bra ut, bortsett från att det i vanlig ordning skall kladdas för mycket.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
modomille: Tycker nästan det också. Fortfarande en del slarv men det mesta ser riktigt fint ut.

Fortsätter tycka om vad jag ser av Forsberg också. Krigar verkligen varje sekund han är på isen.
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
jonsson: Stabilt spel över hela banan från oss. Kanske våran bästa period hittills?
Kommentera

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Nucky:

Khk ska vara glada för bara ett mål i baken.
Kommentera

« · 1990256 · »