1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526901 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Kristianstad 1:7

Sv: MoDo - Kristianstad 1:7
{5647}: Vi är sjukt osynkade och passningarna är inte bra alls, matchen känns helt öppen.

NuMo: Konstig domarnivå minst sagt.

Gavelo: pissigt spel jo. Men den här säsongen har vi ju lyckats vinna ändå.

{8879}: Tråkigt nog hjälper jag till att fylla de 1500 platserna med sambon och sonen

Näsén behöver bli mer involverad och sätta upp fler anfall, rätt osynlig hittills.

Tappat mycket av spelet vi hade inledningsvis, vi inledde matchen på ett riktigt bra sätt.

Trilske: Svårt att ta sig an grisarna. Jisses vad många crosscheckings slashings och skit de pysslar med.

Bra att engman visar vägen i försvaret

Hakning-Henrik: Men dom gör helt rätt, Modo kommer inte till många lägen och får verkligen inget gratis, detta kommer bli tufft.

Bilyaletdinov: Ja, det är inte så att KIK är bättre än oss heller. Båda lagen spelar rätt dåligt.

Highcoast1: Härligt, KIK backarna vågade sig inte på OP även om han stod på målvakten.

Den där är sjukt ful av Bouramman

Hakning-Henrik: Djävla fulsmäll.

{5647}: Charging känns helt fel, klassisk blindside bara.

{7639}: tror dem tog det som interference

{5647}: Känns tyvärr som en utplanerad gameplan av Gath å KIK att spela fult och försöka få oss ur balans, om vi leder serien med 3-0 nere i Kristianstad så kan det bli en farlig sista match..

Bouramman hade nog klarat sig undan med en tvåminutare om han inte hade satt upp armen eftersom EJK åker in i hans åkriktning.

{5647}: Domarna dömer vidare HV och MoDo till semi. Dom mindre lagen KIK och VIK får verkligen inget gratis.

Va?: Modo har inte fått något gratis hittills heller så jag förstår inte ditt resonemang.

Gavelo: 5+ game.

{7639}: Blir till sist så när man spelar på gränsen som KIK gör.
Onödigt, hade han satt den mot axeln hade inget hänt, nu valde han uppenbart huvudet.

Va?:
Det korrupta förbundet 😀

Gavelo: Han är ett troll. Ignorera.

Va?: Ja men vi snackade gratis, att Bouraman får 5+ game är helt rätt.

Hakning-Henrik:
Andra PP spelar snåla passningar, lite mer fart och längd.

Tarasov: Modo spelar fruktansvärt värdelöst, tur att kik inte är mycket bättre.

Tycker Modo spelar på tok för nonchalant och långsamt. Står bara 1-0 på tavlan för i h-vete

Gavelo:
Bernad och Sam är iskalla, Dom harTappat formen totalt!

Silly: det är upp till bevis nu för modo i tredje.

Intressant att dom väljer att intervjua Bernie så ofta trots att spelare har vittnat om att han brukar komma in i omklädningsrummet och inte ha en aning om hur spelet har sett ut... ;-)

Trilske: Tyvärr väldigt nonchalant spel. När vi sen får 5min PP blir det extra tydligt.

Silly: Många som inte kommer upp i standard idag, Men framförallt spelar man med små marginaler och slår bort fruktansvärt mycket puckar.
Nog för att vi varit spellediga en vecka, men jag hade hoppats på väldigt mycket mer än såhär.

Hakning-Henrik:
Men det är respekt för du är MoDoit

Tarasov: KIK fick sitt 0-1 mål bortdömt av det korrupta kontrollrummet i Stockholm. Nu leder HV med 4-0 istället. Så jävla dåligt att man dömer bort ett regelrätt mål bara för att HIV med sina flera tiotals miljoner i spelarbudget ska få spruta skumpa.

Monno: Ja jösses vad segt PP, måste spela pucken bra mkt snabbare..

Gavelo: Fast nu sätter nog Karlin igång hårtorken inför tredje, andra perioden en av de sämsta denna säsong!
Allt kan bara bli bättre nu🙈

Gavelo: De är inte helt lättspelade heller. Fula och drar ner tempot. I match ett av potentiellt sju verkar vi inte riktigt vara villiga att betala priset.

Va?: Vvik menar du

Vad är det för skitmusik ni spelar i arenan?

Bad_Brett: Dom åker mycket skridskor och ligger nära våra ”stjärnor” , det är i dessa matcher OP och Olsson skall kliva fram och avgöra.

Heyerdal: Tack, ja jag blev så förbannad så jag blandade ihop VVIK och KIK.

Va?: Tja, om du tycker den är dålig så finns det nog många som tycker den är bra.

Robin Ztorken L:
Jag tycker vi är rätt stabila men det sprakar inte.

Trilske: exakt, hade han inte valt att lyfta Axel mot huvet så hade han inte ens åkt ut. Men det är så jävla korkat av honom.

Gavelo: Det är väl inget som vi normala över 25 uppskattar direkt. Det låter mer som något man skulle höra i dom sämre områdena i Sverige där svenska språket knackar betänkligt.

Kommer aldrig kallas musik, det är ett skrän för öronen.

Va?: vi brukar spela upp ljudet av lervälling som klafsar under herrpumps i den skånska myllan. Spättekaka som krossas mellan nikotingula tänder. Ibland spelar vi även nåt med Hasse Andersson.

Däremot hoppas jag kväll efter kväll att vi spelar hockey.

Frontschwein:
Tror Jelisejevs är på väg att explodera snart rent spelmässigt syns tydligt hur han blir bättre och bättre.

Tarasov: I min värld har KIK varit det bättre laget, förutom fem minuter i första perioden 🥵

Modo bedrövliga! PP Kristianstad nu

Robin Ztorken L: Nja, rycker nog vi är bättre men agerar en gnutta nonchalant. Eller mycket nonchalant.
Vi är inte riktigt rejäla.

Frontschwein: Det låter som ett utmärkt recept till seger.

« · 2315840 · »