1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527043 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Kristianstad 1:7

Sv: MoDo - Kristianstad 1:7
Steken84: Detta måste vara en av säsongens sämsta matcher hittills....

Robin Ztorken L: njaääääeeeee det blir 4 st raka 1-0 vinster.

{6870}: Målskillnaden spelar ju ingen roll i slutspelet så räcker ju med 1-0 :-)

Mannberg har inte sin bästa kväll.

Mannberg och 2mot1-situationer, finns förbättringspotential... Måste vara mer beslutsam.

Trilske: Modo skjuter en hel del men majoriteten av skotten går rakt i magplattan eller 1 meter över, även där finns förbättringspotential

Känns som att vi har chippat ut pucken ur egen zon i 45 minuter under den här matchen.

Gavelo: Ser ut som att man har ändrat lite i både kedjor och backpar. Bernie med Ingman och Jelisejevs med kanadickerna (dvs man verkar ha flyttat på MacMaster).

Trilske: Haha vi är imponerande dålig på sätta den i tom bur.
Sylle skjuter stolpen.

Men 1-0 räcker!

Trilske:
Tycker det var en stabil match, KIK var inte riktigt nära. Lite mer gasa på nästa match hoppas jag.

Trilske: Nog känns det som att Macmaster spelat i första ända fram till sista bytet.

Rätt dålig match överlag. KIK skapade knappt en målchans. Tycker vi vann helt rättvist då vi måste ha skapat många fler målchanser

Djävla pajas han är där Gath. Det var verkligen ingen som filmade.

Trilske: Oavsett var KIK bättre större delen av matchen, vi måste upp 100%

{5647}: De ville väl mest få in Sam som tekare.

Vad i helvete gjorde Sylwander på slutet? Nära en ny Patrick Stefan.

Monno: Stabil match. Hade önskat lite bättre framåt, speciellt i PP men överlag så håller vi KIK på utsidan och släpper till väldigt få farliga lägen.

Skönt vi lyckas vinna, men vi måste upp spelmässigt. Kik är inte lätta att tas med.

Robin Ztorken L: Kik var bra idag, man stressar Modo till misstag, iofs skapar inte kik några direkta målchanser men jag tycker man gör en klockren bortamatch mot ett på papperet bättre lag.

Men som du säger, alla måste upp ganska många procent om vi skall överleva kvarten.

Robin Ztorken L: skönt ändå att vi vinner första. Vi får njuta av detta i någon timme sen släpper vi detta och går vidare.

{5647}: Gath inte nöjd med MoDos skådespeleri. Jag förstår han fullt ut. Man ska inte kasta sten i glashus, MoDo filmar precis lika mycket som andra lag.

KIK verkar inte vara glada över att MoDo valde dom. Dom var sura hela kvällen lång. Från Malte till Gath..

Va?: Troll.

{5647}:
Gillar Gath, inga synpunkter på utvisningen i sig eller att det är en 5. Kastar sig Erik K, nej det tror jag iofs inte men man får förstå att en tränare är lite förbannad efter en förlust.

S-vikaren:
Jag tror de känner att de inte riktigt räcker till

S-vikaren: Ja, men nu får de spendera en hel helg i Ö-vik, så då blir de säkert på bättre humör.

Va?: Haha, nej så är det inte. Vi har en lång väg att gå innan vi når upp till Svandykar-Otto, Pungråttan-Vesel eller Bambi på hal is-Powell.

{5647}: Haha nej. Du J F K är snabb på att beskylla andra lag för skådespeleri.

S-vikaren:
Gath är känd för att vara en gapig person.

Tarasov:
Vi skall hålla i minner att Gath/Peter J stödde vår version när Vigge fick matchstraff det tycker jag är respekt😀

Gavelo: ingen höjdarmatch av Modo, kik drog ner tempot rejält. Tycker vi ändå höll dem på utsidan. Kik gör vad dom kan, men är ett mediokert lag

Tarasov: Jo, men EJK ät verkligen ingen spelare som filmar.

Monno: Många som var seg på rören o tanken ikväll, syns att vi haft ett uppehåll. Starkt ändå att vinna efter ett uppehåll för tidigare säsonger har vi för det mesta förlorat efter uppehåll.

{5647}:
Nej definitivt inte

Tarasov: Uppträder trots allt rätt samlat i intervjun efter matchen, med tanke på hur han uppträder under matcherna.

Tycker dock Gath är lite snett på det gällande "filmningen".

För oavsett om EJK ligger kvar eller ej så påverkade "filmningen" ej utfallet, eftersom man ringde på situationen.

Olli Nomadinen : Clay, kulltorp, timrågogogo hur mycket bättre var timjåås taktik ikväll mot fiskens offensiva?

Trilske: Sen trycker ju Bouraman till med axeln upp mot huvudet. Så behöver inte ta allvarligt för att det ska göra bra ont.
Alla som fått en innebandyboll på näsan vet ju hur dramatisk man kan bli för något så löjligt... En axelkåpa på näsan gör nog ganska ont för stunden men går över relativt fort.

Tittar man klippet ser man att EJK tar mot näsan/munnen när han trillat i isen.

Trilske: Det Gath menar är att han hatar när spelare ?filmar? för att få med sig en utvisning. För att sedan spela nästa byte igen helt oskadd. Det var just detta han var irriterad över. Han hade ingen åsikt om själva matchstraffet utan just reaktionen av EJK.

Ben Perrault:

Nä, man hoppar inte jämfota precis

Charliejfz: Jag hoppas verkligen för timrågogogo skull att timrå förlorar fyra raka.

{6870}: Över 4000 sålda till på lördag. Hoppas fler hakar på och att vi kan spräcka 5000 iaf.

MoDoNörden: Blir man "sänkt" från den blinda sidan så är man ju betydligt mer avslappnad i kroppen än om man är beredd, tror knappast att EJK var helt oskadd efter den smällen, oavsett om han "spelade i nästa byte".

Men sen gnällde Gath på Olhavers utvisning också, något han verkade ha svårt att släppa då han fortfarande stod och gnällde på den inför andra.

Så han hade ju varit lättare att ta på allvar om han valde sina strider lite bättre istället för att svinga hejvilt på allt.

She: Han har satt laget för play in så han är sten coool!

Trilske: Säger ingenting om din åsikt. Ville bara tydliggöra vad Gath menade.

Tarasov: Gath var en småful jävel på isen, men verkar ha vettiga värderingar nu, som ledare, en mini-version av Karlin. Gör bra saker med små medel

MoDoNörden: Ska erkänna att det är rätt mycket spekulationer från min sida, vilket Gath också sysslar fast han lägger fram sina spekulationer som självklara påståenden. Det är väl det som gör att det skaver lite, han har ingen aning om hur eller var smällen tog (vilket inte jag heller har).

Men vi vet att smällen tog på "den blinda sidan", vilket brukar ta betydligt mer illa än om man är förberedd.

MoDoNörden: Såg matchen på plats. Ingen höjdare men det tror jag syntes även från tv’n ;)
Vinst och iaf roligt att se Modo spela en stark defensiv. Märks på grabbarna att det är allvar nu, man täcker skott och jagar varenda puck.
Jelisejevs är pur klass. Bäst ikväll offensivt även om det just idag inte var speciellt svårt. Tror vi har vår slutspelsjoker där. Lurig som fan.
Från övriga finns det mycket mer att önska i offensiven.

Nu är vi igång. Nu jävlar🤘

KB:
Hoppas slutspelet skall ge oss kring 30 000 åskådare, blir det så många så tror jag vinsten kan landa på 7-8 m

{8225}: Ja, ingen kunde klagat om denna match slutat med vår förlust, så illa var det spelmässigt.
Starkt att vinna till slut

Robin Ztorken L: Har MoDo valt fel motståndare? 1-0 mot mighty KIK imponerar inte, speciellt inte efter att KIK fick en 5+ game emot sig.

Tarasov: Beror på motstånd, skulle "Löven" åka ut så minskar MoDos intäkter å det grövsta.

Va?: Vi hade nog fått det jobbigt oavsett motståndare om vi inte skärper oss. Dock skapade KIK knappt någon vettig målchans förutom den i ribban, så segern var rätt klar i alla fall.

Va?:

Va?:
Tror vi gör en 3-4 m plus ex slutspel, åker löven men vi tar oss till semi tror jag vi iaf kan komma upp i 25 000 åskådare. Men såklart svårt att veta vart man landar till slut.

« · 2316066 · »