1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480562 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Luleå, 14/9

749251 · » Till forumet


Sv: MoDo - Luleå, 14/9
hade modo nån måltuta igår ir??
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Frisco: Är det så så är det inget mindre än chockerande. Väldigt, väldigt dåligt måste jag säga. Jag har sett fram emot att testa arenans toaletter. Satt faktiskt precis och fantiserade om en fräsch toalett med havsutsikt. Det sistnämna vore dock en klen tröst om man måste resa på sig för att nå toapappret. Skandal!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Gidde: Bilden finns bara med för NuMos skull. Han vill starta en diskussion varför det är 1,5 armlängder till papperet på toan.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Frisco:

Snygga bilder!!

En fråga bara:
Har inte toalettchefen sett till att ljuset funkar därinne?!

;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Det blev några bilder trots allt.



www.frisco.se/bilder/060914/
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: Ja, Sandström spelade.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

qwertas: Så sandström spelade? Läste i luletidningar att även han skulle vara borta, och då skulle man ha saknat 2 av de fyra toppbackarna.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
qwertas:

Ja, och allt gick rätt för att Luleå var otroligt uddlösa, framåt som bakåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Poffa: Du menar då att Modo hade vunnit med 2-1? Eller hade det kanske blivit 6-5 om dessa herrar varit med.

Nja, idag så tror jag inte att det hade spelat så stor roll, det kändes som en sådan där kväll då allt går rätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Paddan:

Åååååh, men skriva fel då. Jävla hackande paddelände.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

qwertas:

Jag tror nog att det gör det. Tre ordinarie backar som får ersättas med juniorer gör nog att hela spelet blir lidande. MODO hade säkert vunnit ändå, men kanske bara med uddamålet.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Poffa: Salles 5-2 var det nog bara du i hela arenan som såg, Salles 5-1 mål däremot det var det nog desto fler som såg.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Poffa: Visst var det så, dock så tycker jag inte att det skall spela SÅ stor roll som det faktiskt var på planen idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

qwertas:

Man saknade väl lite fler än någon, närmare bestämt tre ordinarie backar. Obsut, Åkerström och Savalathi-Nagander.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: MorganaLefaey: Kan väl försöka mig på en liten kort sammanfattning.

Modo var totalt överlägsna i denna match. Spelet flöt på bra och man var ganskabra på att vända spelet snabbt idag.

Alla fyra centrarna skötte sig exemplariskt och ddet var väldigt länge sedan jag såg Svarten så bra som han var idag. Extra plus till Steen också som verkar vara en smart spelare med mycket bra pass.

Av formationerna så tycker jag att Döme-Svarten-Horava var bäst men ingen spelare föll ur ramen.

Gästrin var faktiskt bra idag han kamperade ihop med Hella och Micke P.

Krizan..... Ja, vad skall man säga. Ser lika stabil ut som alltid och spelet med klubba fortsätter att vara utmärkt.

Modos PP var bra i afton och vi kommer att få stor nytta av Adam Andersson och Skröder i denna spelform.

Förvisso saknade Luleå någon back men man ställde trots allt upp med Skrbek, Sandström, Saravo.

Överlag ett bra genrep som bådar gott om man nu fortsätter att flytta pucken så bra som man faktiskt gjorde idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

scim:

Som tillägg kan väl sägas att Salles 5-2 var av Brynäs-karaktär. Pucken kommer från ena hörnet, över målet i en båge och när den landar så har Salle klubban där och den går in via Leinonen.

Krizan ser stark ut, som vanligt, och övriga laget gjorde en gedigen insats utan att förta sig.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

MorganaLefaey: Då har man genrepat och allt gick fint.

Prov av platsen √
Prov av puben √
Prov av toaletten √

Att laget sedan gick och vann gör det väl än bättre,

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
"Bara" är väl en bra sammanfattning om resultatet, Modo dominerade totalt trots att det kändes som dom gick på halvfart. Luleå var mer än lovligt virriga i försvarzon och helt uddlösa framåt. Krizan han dock göra årets räddning (!) i matchupptakten då han lyckades förhindra okänd luleåit från att måla på ett till synes vidöppet mål.

Svårt att uppskatta publiksiffran men runt 4000 är min gissning. Klacken var liten, röststark och enformig. Med lite fler som sluter upp så kan det nog blir ruskigt bra stämning i hallen i vinter.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Alfred Awful: Jag gillar uttrycket "bara" vid en vinst 6-1.

Då får väl de andra som skall göra mål (Döme, Skröder, Horava) göra sina mot Timrå istället.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: Tyvärr, slut och "bara " 6-1.

Ännu en storartad seger för MooDooismen, världens folk och den ljusnande framtid. Vi är oövervinnerliga och allt motstånd är meningslöst.

Come join us!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Alfred Awful: Får hoppas på en 2-3 målgörare till så fler får komma igång.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
znarc: "6-1 8:35 av Pasi"
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: Mycket bra besked.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: Fick samtal från en som var på matchen som sa att det såg ut som ett helt annat lag än vad man sett i de förra matcherna. Så det låter ju i alla fall bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: "5-1 Salle 6:25."
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: "6:01 har gått av sista. Fortfarande 4-1."
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Alfred Awful: Sweet, sweet.

Inte väntade målskyttar direkt. Hedman, Viklund, Enström.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: 19:51 4-1 Oscar Hedman

Sweet!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Alfred Awful: PP för modo nu så kanske ett till då.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
"2-1 av en (censur). 9:31, i pp"
"10:43 i andra. 3-1 Per Svartvadet i friläge"
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
65selander: Det går ihop en aning bättre för då tjänar man en liten slant per match i alla fall. Men samtidigt så tycker jag det är imponerande om de säger att det är sådant tryck på de fina biljetterna att de kan ta ut överpris för dem i SBA. Det är väl iofs något man tänkas tycka så länge man varit snål och köpt platser som inte berörs av det hela.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: 5800 är den dyraste och det är för privatpersoner. Dyrare för företag men dom priserna redovisas inte
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

65selander: 60pix för en 50cl pilsner på flaska är väl inte så otroligt högt pris. Inte för en öviking som är van krogarna i det här området.

Hur ser det ut hos er på säsongsbiljetterna? Såg att dyraste sittplats lösbiljett var 20 kronor dyrare. Men dyraste säsong kostar?

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
65selander: Presajsly, och det finns faktiskt IOGT-ister som på fullt allvar skriver insändare till ÖA och tror att ölen i arenan ökar totalkonsumtionen i Övik. Något brister i logiken.

Hepp, nu kom det ett till: Budweiser 33 cl. för 45:-
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: 60kr för en pilsner. Inte nog att dom snor alla pengar utav er gällande säsongsbiljetterna ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: Exakt (angående LHFs backar), men Karol Križans nolla går det ju i alla fall att stoppa in en febertermometer i.

2-0 efter första och slut.

Ölreklam (tillåtet i enlighet med EU-direktiv numera): Zeunerts 50cl: 60:-.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: Härligt.

Borta fasansfullt, men hemma jovialiskt; så kan vi än så länge sammanfatta försäsongen. Med två perioder kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: Låter ju fint det där. Finns både för och nackdelar med att lulingarna saknar 4 ordinarie backar. Jag menar det är ju bra om modo kommer igång och gör lite mål. Att de får vinna en match. Sen är det lite negativt då man kanske inte får så mycket svar på vart man står när man möter ett lag som ser ut så.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Hawerchuk: Nej, men jag bad egentligen bara om periodpausrapporter, så det här får ses som en plusmeny ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Hawerchuk: Jag fick upplysning om att det såg ut som om 1/3 av platserna var upptagna. Detta var dock 15minuter innan matchstart så det kanske inte stämmer. Sen om personen ifråga har någon bra uppskattning det vet jag inte.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: Fantastiskt.

Nämnde han något om hur mycket publik det är på plats?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
MorganaLefaey: 2 st fina sms från Frisco...

1-0 Tobias Enström
2-0 Tobias Viklund (tid 14:10)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

audiblegiraffe: Nu skall väl inte juniorer vara med bara för att de är juniorer. De skall förtjäna sina platser som alla andra, men jag är ganska övertygad om att dessa 2 herrar kommer göra just det inom ett fåtal matcher.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Salle: Något som inte vore fel vore att få någon som rapporterade från matchen. De jag känner som är där är tyvärr så sjuka så de skickar mms med bild på publiken och en modoit i båset bara för att jävlas.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Gästrin framför Nisse och Molle... *gråter*
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9

Hawerchuk: En macka eller nåt liknande på matchen vore inte fel. Fast matchen är huvudnumret.

Mot templet...

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: Om man ändå finge gå på match, däremot har jag laddat upp med tre club sandwich.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Frisco: Det unnar jag dig, när UK Bar inte existerar längre, med sina Club sandwichar och allt...
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå, 14/9
Alfred Awful: Åh. Är det hockey idag? Nej men då ska jag slita lite på Conversesulorna och GÅ på matchen. Hej då.
Kommentera

MoDo - Luleå, 14/9
Det lär väl mest bli postkommentarer, men ändå.


Zu hause:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backpar:
5 Hans Jonsson,
38 Adam Andersson

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

8 Oscar Hedman,
6 Tobias Enström.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
18 Peter Öberg

19 Mikael Pettersson,
4 Mattias Hellström,
40 Magnus Gästrin.

Gast:

Målvakt: Tero Leinonen.

Förstafemman: Markus Nyberg, Pavel Skrbek - Martin Chabada, Johan Harju, Mikael Renberg.

Andrafemman: Pekka Saravo, Tomas Wallgren - Tomas Surovy, Magnus Isaksson, Kalle Kerman.

Tredjefemman: Anders Grönlund, Kristoffer Drugge - Anders Burström, Jesse Niinimäki, Robin Lindqvist.

Fjärdekedjan: Viktor Lindgren, Linus Omark, Mikael Lidhammar.
Kommentera

749251 · »