1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531226 inlägg · 4122 ämnen

MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!

Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Foppa verkar av allt att döma spela i kväll:

www.allehanda.se/div/senaste_lokalt.php?art_ID=3636

Poffa: Haha. Önsketänkande. Tyvärr så får ni ingen draghhälp av Roger Öberg utan det är enbart Lidköpingsdomaren som blåser i tid och otid ikväll för er del.

Ha! Vi har fått Ulrik LIndh. Det har inte ni...och var glada för det.

Är det tvådomarsystem på prov i kväll?

Enligt Hockeyligan är det följande upsättning i de svartvitrandiga tröjorna:

MODO Hockey - Malmö Redhawks
HD Sören Persson, Lidköping Roger Öberg, Örnsköldsvik
LM Åke Andersson, Husum
LM Klas Nilsson, Umeå

Frisco:

Haha, det missade jag. :-)

Personligen tycker jag det är dåligt att man väljer att sätta Hedman på bänken istället för Enström. Hedman har varit klart bättre än Enström hittills.

Enström verkar ha betonghandleder då han skulle behöva ha NuMo:s känsliga handleder och han verkar ha förtvinade muskler i underarmarna då det verkligen behövs lite armerad betong.

Dessutom är Enström skotträdd. Så skotträdd att han inte vågar ta skott från blå, skott från röd eller ens skott mitt i skottsektorn.

Poffa: Vi får hoppas att Timanders och Hedins tröjbyte gör susen;-)

En poäng i Globen senast, tre på de tre senaste matcherna, alla borta. För klen poängutdelning, men framförallt för svagt spel.
- Fortfarande är vi hyfsat med poäng- och tabellmässigt sett, säger Kent Forsberg. Det oroar inte så mycket, men spelet i övrigt har inte varit bra.

- Framförallt måste vi, med början i omgång elva mot Malmö hemma, vara med i matcherna från start nu. Det duger inte med att vi som mot Djurgården sist gör en bra och godkänd slutperiod.

- Defensiven var bra senast, men offensivt fanns det mycket i övrigt att önska. Vi måste spela enkelt, in i mera kampmoment och framförallt gå rakt på mål. Det får bli lösenorden inför vår nästa match.

Skadesidan?
- Andreas Salomonssons knä ska undersökas torsdag, han blir borta ett tag framöver. "Salle" har besvärats av en blödning i knäet, som han fick under försäsongen. Vad det gäller Peter Forsberg tränade han inte i går onsdag, men visst hopp om att han kan spela mot Malmö finns.

Bryan Muir?
- Klart godkänt inhopp efter bara en träning. Han kommer vi att ha mycket nytta av. Nu blir han med från start hemma i par med Jesper Damgaard.

Tankar inför mötet med Malmö?
- Att vi måste vara vakna från matchstart. Jag vill se att vi river åt oss initiativet direkt. Kul annars att träffa nye Mif- tränaren Björn Kinding. Jag var med och hjälpte honom bygga upp en hockeyskola, typ hockeygymnasium, i Edmonton tidigare.

MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard -

3 Pierre Hedin,
33 Mattias Timander -

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström.

7:e back:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
27 Alexander Steen,
39 Per Svartvadet,
22 Joakim Lindström.

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl -

23 Magnus Hedlund,
17 Fredrik Warg, -
26 Mattias Wennerberg -

4 Jan Öberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg

-------------------------------
Noterbart om laget
Lars Jansson, back, långtidsskadad (knä), Andreas Salomonsson (knä), också borta mot Malmö. Visst hopp om spel för Peter Forsberg, borta på grund av halsont senast.
-------------------------------

« · 439860