1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483577 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Mora 2021-02-03

« · 2139231 · » Till forumet


Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Hela tränarstaben måste skämmas så in i vassen, hur vågar dom möta fansen ute?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Nucky: Ja samma samma men vad faen, det är ju det ända rätta!!?? Widebro VAKNA!!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Werner: Tradigt att skriva samma sak som alla andra, men nåt måste hända NU.
Svälj stoltheten och skicka hela tränarstaben.
Skrik-Bert, Magnus Sundqvist eller en mysfarbror som Perra kanske iaf kan få laget att prestera på en högre nivå.
Som läget är nu är alla nerstampade i skorna, finns ingen glädje och inget självförtroende.
Lyfta in nyförvärv i den här gruppen kommer ge väldigt lite effekt, och det lilla som blir kommer vara borta 2-3 matcher senare.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Jag tycker nog att alla spelare håller Ha klass, kruxet är att ledningen inte får ut något av materialet, karla är väl en av dom mest kreativa spelaren i allsvenskan och han får ju inte ut mycket alls just nu.

Somliga spelare har inte fått ut något på hela säsongen!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
hanzon: okey... Ja jag stängde av vid 0-2. Hjärtat klarar inte av allt
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Jag är mer förbannad ikväll än vad jag var igår så då får jag tippa i mig två groggar. Jag försöker hitta något positivt!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Costanza: De var det bästa kommentar på länge. Bara att kolla när Modo gick från SHL ned till Allsvenskan. Då började man att göra sig av med Lelle som var ansvarig för Modo Hockeygym. Sista årskullen han fixade var-00. Han var ansvarig för 00, 99, 98. Blev flera sm guld för både J18 och J20. Inte någon 00 som kom utifrån fick ens träna med A-laget.. Bara spelare som kom från trakten. Idag har dom Hugo Styv ( pappa som är ledare) och William wallinder kommer också från orten. Många av 98,99 och 00 som ej fick chansen spelar i SHL, och Allsvenska. Så nått fel är det i denna klubb
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gavelo: Vi har en handfull spelare som håller HA-klass, resten är oprövade på denna nivå och håller inte måttet.
Detta är sedan kryddat med för många och för dåliga juniorer.
Inte konstigt att det ser ut som det gör, fullt naturligt.

Bort med Styv, Glader direkt nu!
Ring Harald, Melin, Bert, Wikegård, Sundkvist eller valfri men vad som helst kommer bli bättre.
För inget kan nu bli sämre
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Werner: Man ser hur alla Mora spelare står upp i båset,annat är det i Modo båset.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
wolper: Vi förlorade inte 2a iaf!! 😁
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Costanza: De var det bästa kommentar på länge. Bara att kolla när Modo gick från SHL ned till Allsvenskan. Då började man att göra sig av med Lelle som var ansvarig för Modo Hockeygym. Sista årskullen han fixade var-00. Han var ansvarig för 00, 99, 98. Blev flera sm guld för både J18 och J20. Inte någon 00 som kom utifrån fick ens träna med A-laget.. Bara spelare som kom från trakten. Idag har dom Hugo Styv ( pappa som är ledare) och William wallinder kommer också från orten. Många av 98,99 och 00 som ej fick chansen spelar i SHL, och Allsvenska. Så nått fel är det i denna klubb
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Costanza: ja tur man inte kan se skiten ändårå😁😇
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Tänker att det är jag som brukar skriva här mest bara. Men hoppas ingen lövare gör det för det är otroligt korkat.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Majbrasan: Titta när vi får tryck på Mora. De har nästan alltid rätt markering. vi får nästan aldrig fria lägen, utan möter alltid en Morakille.

sedan tittar man på vårt så kallade försvarsspel. det är som en djävla tombola. vi missar konstant markeringar överallt. ingen vet vart de ska vara.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Men man skapar ändå ingen riktig målchans, att man söker Karla på direktskott är sedan länge sönderläst.
Utöver den varianten har Modo ingen fler!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
JoseGonzales: Haha, nämnde jag någon vid namn
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Saleva: Haha var in och kollade ställningen - otippat, var bara att stänga av direkt. Orkar inte ens bli upprörd.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Costanza: Jösses, vad hände. Första gången å femtielva pp som det fanns tillstymmelse till pucktempo
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Padrone78: Det sämsta MoDO jag har sett sen sextiotalet,men det blir väl så sen globalismen slog till
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Jag har då aldrig gottat mig i er misär. Har genomlidit den för många gånger själv för att gotta mig i den för någon annan.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta:
Vill väl inte sparka på de som ligger
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Stoppa det här vansinnet nu MoDo Hockey eller kära tunga sponsorer. Bara att inse att inavel, mysfika och ryggdunkningarna levt kvar i föreningen då kompetensen dragit vidare. Skiter i om det vänder, inkompetens och kompisrekryteringar har satt klubben i skiten. VAKNA OCH AGERA!!!!!! ÖA kan hålla käften...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K:

Haha crosscheck i ryggen på niderbach ca 2m från sargen, domaren som är närmast och ser situationen reagerar knappt och den i mittzonen tar utvisningen.

Det enda som är sämre än Modo i HA är våra domare.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Vi är FÖR dåliga för att det ens ska vara kul att häckla oss.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Sant och det är närmre 0-8, än 1-3 just nu
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gavelo: Inga Lövare som är här gottar sig, det är väl det enda positiva ikväll
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gavelo: kan nån bli förbannad....visa lite frustration...skrika lite....lite vilja....nåt iaf...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Vi har väl missat fler markeringar framför eget mål på en period än Timrå gör på tio matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
lhlh: Där var vi över mittlinjen
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Ser fram emot Styfs kommentarer efter matchen, det ska bli supertrevligt att höra.

Tänker att han kommer kommentera vår jämnhet, för jämna är vi och då inte i positiv bemärkelse.
Jämt dåliga.
En annan positiv sak är att det blir hans sista intervju som huvudtränare för Modo, allt annat är en stor skandal!

Här aldrig sett ett sämre Modo, någonsin.
Hockeyetten hägrar🤕🤕🤕
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Man är glad om pucken stuttsar ut ur egen zon.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Jaha, dax för 0-4
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: Tyvärr verkar det ej bättre en att dom försvarar varandra. Det är för lite snack utåt till oss supporters och sponsorer just nu hur man tänker lösa detta eller försöka lösa detta. Ju längre detta pågår ju mindre förtroende får ju folk för föreningen. Speciellt efter widebro stått och sagt man skall agera och plocka in spets men inget händer. Sedan säger Glader en ska in men Widebro säger 4a. Det blir bara ej jävla soppa av allt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: Styf, Glader och Omark håller varandra om ryggen. Därmed är hela sportsliga delen som en sekt. Man vägrar inse att man måste ändra spelidé.

Widebro har nog i arbetsbeskrivningen att inte röra det sportsliga och styrelsen törs inte.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: Den slogan har tyvärr alltid varit ett pinsamt hån.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: tålamod är en dygd, det nämns både i Bibeln och i Koranen.
Dock så är tålamodet slut nu
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Rytter: Slogan ”The Heart Of Hockey” känns som ett hån just nu
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Dundee:

Widebro måste undra va i H-vete som pågår, eller håller dom varandras ryggar på nå vis.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Steken84: Ja, men då kanske man ska vara lite mer ödmjuka. Gör det enklare. Lås backar och center närmare eget mål och i sarghörn. Ytterforwards markerar backarna.

Sluta jaga som dårar, för då tappar vi ännu mer markeringar för ingen vet längre vart man ska vara.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Steken84: Tålamod är en dygd
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Steken84:

Klart att dom är svaga mentalt efter senaste tidens resultat. Vi var ju rätt ok och hade en del chanser till 1-0, men sedan efter wernbloms turliga 0-1 går all luft ut och man orkar inte resa sig och 0-2 och 0-3 kommer helt logiskt.

Får vi inte utdelning direkt så faller vi ihop helt.

Klart detta är mentalt, men därför vi behöver en ny coach som kan få spelarna att tycka det är helt ok att spela match och ha detta som yrke, just nu tycker ingen detta är roligt och man försöker gärna göra sig av med pucken så man slipper ha den i sin ägo och vara den som slarvar.

Styf kan omöjligt vända detta och gör styrelsen inget med 15 matcher kvar och kval så spelar man roulette med klubbens existens och kommer döda klubben.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
digitalbath: Det verkar ju ej vara någon kommunikation i klubben heller Widebro sa man skulle in med 4a nya spelare för 1-2 veckor sedan har inte hänt ett smack. Så då undrar man ju vad Glader gör?

Kanske Widebro som ska börja agera sportchef kan ju knappast bli sämre i alla fall. Sedan angående tränarsidan så skulle man värvat 1 rutinerad första tränare gett styf och omark ass jobb säsongen ut. Istället värvar vi en andre tränare som ska försöka trolla med försvaret som jag personligen tycker är ännu mer virrig en vad det var innan. Nä den här säsongen handlar nu enbart rädda sig från slippa kval och då krävs det förstärkningar både på ledarsidan och spelar sidan. Sedan till nästa säsong ska det in en ny sportchef och nya tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Smurfen: Tråkigt men sant,klarar man inte av Väsby så är det väl div ett som gäller Wernblom gör säkert två mål till..
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Alltså vi får ha lite tålamod. Det tar inte några månader att sätta ett spel det tar år. Sen kanske det blir svårt att sätta ett spel när det försvinner/ kommer nya spelare under hela säsongen.
Men spelarna har faktiskt spelat hockey hela sitt liv så det som behövs är en mental coach. Allt måste sitta i huvudet. Modosyndromet. Dvs för mycket press på spelarna
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Kan man verkligen som tränare skylla på spelarna varje gång, ingen självkritik alls.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K:

Men vi hade ju sådant bra go i laget och var taggade enligt Styf. Spelarna tycker inte detta är roligt längre och spelar inte för honom.

Hejdå topp 10, Hej kval!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Nooky: Herren på täppan framför eget mål
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Jag ger upp. Det här är vår nivå nu. Bara att acceptera. Det visar ju klubben med exakt noll vettiga åtgärder. Man skäms å deras vägnar.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Smurfen: Ja det var det jag befarade, 0-1 sen börjar cirkus hönsgården.
Undrar hur träningen kommer se ut imorgon och hur den såg ut efter Tingsrydsmatcen?
Vi blir nämligen vara sämre och sämre efter varje match som går.

Finns det ingen idé Hur man kan förbättra i stället?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
hanzon: Längtar att få läsa Pelles krönika imorgon
Kommentera

« · 2139231 · »