1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390178 inlägg · 4145 ämnen

MoDo-Mora 251116

Sv: MoDo-Mora 251116
modomille: Vaktmästareffekten

modomille: Vilket såll till målvakt de har! *ironi*

Hahah så var det lika!

Framnäs: Vad gulligt med ett tröstmål. Jag fortsätter lyssna på musik. Verkar vara ett vinnande koncept!

Bad_Brett: Det roligaste vad ändå att han radade upp typ 10 punkter med styrkor hos Jasek inför förra säsongen och Jasek bommade samtliga

Tyler Durden: Andersson som varit osynlig hela matchen stänker dit den!

Heyerdal: För att vi gör det lätt för målvakterna.

Bad_Brett: Håller med om att Topping är en stor besvikelse. Tar otroligt många dåliga beslut. Ser mest bara less ut.

Inget blir ju bättre det är lika uselt nu som i omgång 1 den här säsongen är körd att dom fågelholkarna vi har i båset skulle kunna få detta lag att leverera i ett slutspel är en utopi.

Gavelo: Vi skickade 2(!!) målvakter (Eltonius och OEEK) för att istället gå efter HA’s överlägset sämsta och fattigaste klubbs andremålvakt.

Heyerdal: Lite komiskt att Hinken var övertygad om att Topping skulle bli säsongens stora utropstecken. Känns som Hinken nästan alltid gör fel bedömning när det gäller förstecentern. Först MacMaster, sedan Rååma, sedan Jasek och nu Topping. Big Dick var det stora undantaget och han valde Hinken att inte förlänga med. 😂

Vargen: Hur tänker sig tränarna att vi någonsin ska vinna en match med Edvin i mål?

Heyerdal: Å jag undrar varför vi är så jäkla dåliga för ????

Jävla tur att man inte betalar för TV4 Play. Just nu har jag på matchen utan ljud och lyssnar på Black Sabbath! 🤟

Gavelo: undrar varför alla målvakter blir så bra mot oss?

alfredshem1921: vi byter han mot Delia rakt av...?

Heyerdal: Hemska tanke att U20 måste ha Elton för att överleva. Men A-laget behöver också Elton.

Robin Ztorken L: Jag han PRECIS tänka att Olofsson och Berg är det enda som bryr sig och kämpar. Så gör Olofsson den slöaste åkningen till bänken jag någonsin sett.

Vargen: nära 1-4 halva laget åker för att byta då Mora anfaller..

Hägglundsmaffian: Edwin är Modoit, är man det så går man före i kön hos 🪣

Varför behöll vi inte Eltonius?

Willow: Ingen löjlig kommentar, så är det vi räddas av Werner långa stunder samt ett gäng flytvinster inledningsvis.
Tänk kvällens match samt Troja, det avslöjar allt hur dåliga vi är fortfarande.
Blir knappt semifinalen med detta gänget, tyvärr

Hägglundsmaffian: där rök matchen

Framnäs: Det är inte omöjligt att J20 är jämnbördiga försvarsmässigt.

Hahahahaha

Vargen: Hahaha! Så inleder man en kvitteringsjakt! Skjut mig...

Modoman: Jävla sopa alltså

Vargen: Edvin Olofsson ska inte stå en match till

Olofsson herregud

Vargen:

Herregud

Heyerdal: Avgå någon

Zource: vi måste ligga på nu vilket öppnar för kontringar blir en svår avvägning.

Heyerdal: precis, strul i egen zon....

Zource: Vilken beslutsamhet där med skruvdragaren

Vaktmästaren hetast i Modo ikväll

Micke Hjälm: var Swets bakåtpass som föranledde Moras andra mål.

Vargen: Löven hade ett helt annat lag 21/22. Då hade dom faktiskt några med skalle i truppen.

Bad_Brett: så målen är Edvins fel då, två mot ett med skott i kryss å strul i egen zon å öppet mål vid tvåan

Gavelo: Tror det kan vara att Milton drar till J-VM, och nyligen lämnade oss för andra matcher med juniorkronorna. Då känner Karlin kanske att han vill hinna få Fitzgerald att bli ledande i laget till dess. Jag vet inte, men det är en gissning från min sida.

modomille: När de möter oss så har dem uppenbarligen det?

Go for it, har satsat på Modovändning i 3e + Ukraina.

Vargen: Ja för löven har verkligen bra psyke 🤣

Makarov: Vi kommer ju inte slå Löven som det ser ut. Där handlar det inte bara om spelet utan också om psyket, varpå det inte vore första gången vi inte lyckas hålla oss kalla. 21/22 borde vi tagit Löven men laget fick mjukglasspsyke i den avgörande matchen. Tror vi hade fått problem på ett helt annat sätt om vi mött dem istället för DIF 2023 också.

Framnäs: du ska se att vi vinner med 1 mål och i tidningen får vi läsa att tränarna tycker spelet ändå börjar sätta sig och att vi har 2 bra målvakter.

Och som den snälla Journalist Pelle H är så håller han med o får för sig att vi inte alls behöver backar som kan agera snabbt o lägga pass på klubban på nån med fart. I stället så är det bara att vänta på att Rundblad o Berglund kommer i form.

Nej, jag börjar tappa hoppet.

Willow: Ja det här ensamagerande forechecken är svår att inte lägga märke till. En spelare kan gå stenhårt i press (skitbra) men då slår bara Morabacken iväg pucken till sin backkolega som i sin tur är helt opressad!? Det måste vara sånt enormt slöseri på energi med tanke på hur lite man får ut av presspelet.

Monno: Ser att jag inte missar nånting av värde genom att göra annat idag.
Varierande kvalitet på matcherna i "Sveriges roligaste liga".

Gavelo: Håller helt med.

Monno: Är det fler än jag som har åsikter om laget Karlin formerat ?

Jag förstår inte hur Karlin tänker när han inte spelar Gästrin med Andersson och Larsson, dom som var så galet bra innan landslagsuppehållet

Vargen: Självklart kommer vi att gå upp.
Tror knappast Kalmar slår oss i en bäst av 7.
Sedan var det inte så munter under perioden vi tappade en ledning på typ 20 poäng mot laget som kom 2a.

henkeiskogen: Tydligt att det är frustration i spelet när man ser Olofssons reaktion på målet.

« · 2938050 · »