1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tik 161205

1782889 · » Till forumet


Sv: Modo - Tik 161205
Eller: Jag håller med, det är dags att åter freda målområdet.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Blake: Ett snyggt mål är lika viktigt och det är de målen som visas om och om igen, såna mål man minns. Om nu en back eller forward knuffar in motståndaren i målgården för att få offside i målgården så får väl domaren agera och ta utvisning ungefär som det skedde när Ritchie åkte på en 2:a mot Timrå. Nu tycker jag inte det var en 2:a på Ritchie eftersom Hanses hade redan pucken under kontroll, det hade knappast varit en 2:a ute på plan. Kan förresten inte förstå spelare som trycker in spelare på sin egna målvakt.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
WarEvryPractice: Jag vill minnas att de ändrade regeln för att det blev färre mål sedan började de ändra reglerna på målvakternas utrustning, mindre benskydd, magplatta och handskar.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Eller: men viktiga! Ena laget jagar kvittering med 6 mot 5. Är då som grismålen brukar komma. Tala om spelförstörande om det då ska blåsas såfort en motståndarskridsko nuddar målgården. Trötta försvarare? Då är det bara att trycka till lite extra på spelarna runt målgården som går på returerna så blåser domaren och det blir tekning igen.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Eller: Kommer du ihåg hur det var när de testade den regeln?
(sorry om jag är ute och cyklar men jag har för mig att det var katastrof)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
WarEvryPractice: Det brukar ju sällan eller aldrig bli vackra mål om man står och grisar i målgården.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Eller: Håller med, är spelaren i målgården före pucken så döm bort målet.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Eller:
> färre avbrott i matcherna om de dömde bort alla mål som görs med spelare i målgården.

Körde de inte sådär strikt för några säsonger sedan? Det var ingen hit vill jag minnas, och det blev lika rörigt ändå.

Hellre fria än fälla. Trist att döma bort fina mål om målvakten inte störs.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Sawchuk: Hur skulle du ha dömt i Timråmatchen? Pucken kommer in i målgården och JD trycker till EH, JD kvar i målgården och pucken kommer ut ur densamma men då drar JD in den igen och han gör mål. Tycker nog det skulle bespara domarna på en massa bedömningar och färre avbrott i matcherna om de dömde bort alla mål som görs med spelare i målgården. Om det nu är för att få fler mål i matcherna så finns det andra saker man kan fokusera på till exempel ta utvisningar på spelare som låser motståndarna framför mål innan pucken kommer in i deras område.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Eller: Jag tycker man kan ta bort offside i målgården helt så länge man inte rör målisen. Om man är i målgården innan pucken och samtidigt rör målis och det blir mål i situationen så dömer man bort målet, rör man honom inte blir det mål. Borde vara jävligt enkelt att bedöma.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Carl Lejonkräk: Sedan är frågan på vilken nivå man frågar om spelaren. Är det i en allsvenskt miljö, NLA, KHL eller SHL? Han har trots allt spelat på lite olika nivåer.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
lhlh: Jo så är det, det var ju ingen sågning i alla fall.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Carl Lejonkräk: En icke namngiven agent har inget att förlora på att inte säga som det är. Om han är ok så känns det bra ock ok för mig. Känner mig lugnare nu och till och med lite optimistisk.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
lhlh: Absolut, verkar lovande, hoppas det funkar!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K:
Hörde en intervju med Ericsson där han nämnde att det funka bra som center, och att det delvis hade handlat om att han inte kännt förtroendet i AIK. Intervjun finns på Allehanda och är en "inför matchen" intervju....
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Carl Lejonkräk: en defensiv back är precis vad vi behöver så jag tycker att det låter bra😁
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
lhlh: "-Lång defensiv back. Skridskoåkningen är ok. Men man ska inte förvänta sig något offensivt bidrag. Fysiska spelet är medel."

Ganska neutralt uttalande måste jag säga.
Kommentera


Sv: Modo - Tik 161205
Eller:
I en av intervjuerna nämnde AJ att T.E: kunde få fortsätta som center. Tydligen skulle han inte ha något emot det, det var hattandet mellan olika positioner samt bristen på istid när han fick spela FW som var problemet i AIK. AJ nämnde även att T.E. skulle få spela back men om han var bättre som center som så skulle han tillbaka till den positionen. Fortsättning följer :)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Carl Lejonkräk: Alla dessa bedömningsregler ligger domarna till last. Det vore enklast för domarna om det vore svart eller vitt och ingen gråzon. De skulle få mindre "skit" om de hade klarare regler.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Eller: Obegriplig regel, det var bättre förr.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Ja ibland kan man inte förstå domarkåren angående offside i målgården som det var när Timrå kvitterade. JD trycker i benskydden på Hanses, pucken går utanför målområdet medan JD står kvar i målområdet och sedan drar han in pucken och gör mål. Om jag jämför med matchen HV71-DIF så hade den matchen 2 mål som dömdes bort och det var ungefär lika mycket störning på målvakten som i denna match.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno: Det är väl den rädslan man har, att han inte ska hänga med i tempot!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Ogie Ogilthorpe: Intressant värvning, Kortfattat så verkar han som en stark defensiv back med hjärtat på rätt ställe. Om man är bra i defensiven men inte så mycket mer då krävs det att man spelar med hjärta och har en jävla vilja,annars så blir man inte uttagen till ett landslag.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
NuMo: Har sportchefen fått klartecken från coachen att värva en till back tro?
Ja visst ja..

Och fan ta den från forumet som klagar på denna värvning nu! Må ni brinna i hycklarelden! Här har ni en sargutdunkarback av rang! Som ni eftertraktat så!

Men blir spännande att se. Try- out så låg risk. Åker han grillor bättre än Paris så lär han kunna bidra defensivt iaf. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Ogie Ogilthorpe: Sådärja nu har jag nog sett Brejcak lika mycket som MoDo har gjort. Tack youtube.

Han ger sig på Evgeny Artyukhin 3:30 in i de här klippet!

www.youtube.com/watch?v=Cdnqw-hs5-w

De här ska bli spännande
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Man kollar om han håller bättre klass än Drew Paris, som man släpper isf?

Eller så handlar det om att man verkligen siktar på att gå upp i vår. Sen en grisig kvalserie kan det här vara en grym värvning.....

Får se hur han klarar sig med utvisningar i sverige, snittar 2 2:or per match annars....kan bli katastrof annars...
Kommentera


Sv: Modo - Tik 161205
Ogie Ogilthorpe: Precis min tanke. Känns klockrent att få in en sådan spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Fan, den här värvningen kan man väl inte klaga på?

Meriter från KHL och Schweiziska ligan.
Kommentera


Sv: Modo - Tik 161205
mr_brasco: Lite svårt för Stenqvist för tillfället. Lindgren spelar också svårt, men är skickligare. Sellgren är förutom att just han tappade pucken före målet den bästa juniorbacken enligt mig. Hur som helst förstår jag inte värvningen om inte Ericsson givit klartecken om att spela center resten av säsongen. Annars är det riktigt jäkla konstigt.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gäsp:

Han är en otrolig scout den där Andreas.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gäsp:
Nä.... ikväll firar man med extra proteindrink och lite lightläsk;)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gäsp: Jag som just skulle skriva att det ser bättre och bättre ut på backsidan.....
Kommentera


Sv: Modo - Tik 161205
jeensen:

Han har ulcerös kolit, samma sorts sjukdom som Svartvadet har.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Tarasov:

Ja det är ju det man vill se, att man kan bygga vidare på detta och sluta vinna med 5-1 enda dagen för att torska med 2-6 matchen efter. Nu gäller det att bli stabila, och gör flera bra insatser i rad.

Nu borde spelarna fått ett bra kvitto på att har man tålamod och sätter defensiven så kommer man vinna matcher, speciellt när man har en målvakt som Hanses och offensiv som Karlqvist, Björklund mfl.

På tal om värvningar, tycker det har varit bra i år, inte många floppar. Är väl bara Farely som varit en stor flopp och sedan Paris som underpresterat, även om han kommit igång på slutet.

Tycker att Björklund, Rundqvist, Molin alla gör det som förväntas av dom. Rundqvist var riktigt bra idag, slet som fan defensivt, minns en sekvens i tredje när han tappar puck till Dahlen och jobbar stenhårt och kommer ikapp honom i mittzon och lyfter klubban och tar tillbaka den, det är sådant man vill se av våra spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
jeensen: Olausson's sjukdom vad är det ? Jag kanske har vart dålig på att uppmärksamma den, vet såklart han har varit sjuk en längre tid, men nu säger dom att Styf ska coacha den här månaden ut så uppenbarligen är det inte bra med Olausson. Vad är det han lider av ?

Själv är jag glad att styf kör på.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Rytter:
Särskilt de två senaste är klart bättre/stabilare... framförallt så klappar man inte ihop. Dock vill jag se en 10-15 men innan jag vågar "ropa hej"
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
leo: Jaa gud så skönt, vi gör en exemplarisk borta match och vi har en gud i målet ikväll.

Stort cred till alla som var på plats och tjoade, Modo vann helt klart kampen på läktaren, var kanske inte så svårt då det var ganska trött stämning i hallen hela kvällen.

Själv satt man på en bar hemma i Barcelona med laptopen för att få lite wifi och möjlighet att se matchen.

Tack för en trevlig kväll och godnatt.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Blake: Vi får väl vänta några matcher innan han får bli Modos 1 "President" men
skämt o sido, hoppas bara det här är början till något bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gusse: Vilken jävla klump man hade i halsen!
Sista minutrarna.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
locken: Vi snittar 3p/match nu med AJ som sportchef
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
locken: Vilken tur. Nästa match är också på bortaplan!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Heisenberg: vi får väl hoppas att det är där vi möts istället
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Jag måste buga och säga grattis! Välförtjänt. Hoppas att vi spelar bättre fram mot våren och att ni inte åker ur.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
JARRÅÅÅÅÅÅ

Helvete så stabilt och vilken hjälte Hanses är!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Carl Lejonkräk:
Tror faktiskt jag med, defensiven sitter bättre.....
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
bisterfinnen: Firar bortasegern i sedvanlig stil. Bild på Sveriges bästa bortaklack
Uppladdat:

450x300-timr_borta.pngtimr_borta.png

Kommentera

1782889 · »