1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481965 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Västervik 2021-01-08

« · 2124380 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
S-vikaren:
Av någon anledning tror jag inte det blir Freddan.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Robin Ztorken L: Det börjar bli enformigt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
KB65:
Deras första kedja plus ryssen skjuter väldigt mkt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
S-vikaren: Tror inte Freddan är så sugen på att träna ett lag i Hockeyettan, som det ser ut just nu är det där vi kan komma att spela nästa säsong!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
S-vikaren: Med klar menar jag muntligt överens, vilket jag tror man är.
Annars märkligt att han inte förlänger med TIK samt att han i varje intervju drar upp de långa resorna hem.
Jaja, vi får se till våren😊
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Nucky: Fredrik Andersson är definitivt inte klar. Jag kan inte tänka mig att han gör klart med en ny klubb nu. Men jag tror att det är en hög sannolikhet att han står i Modos bås nästa säsong, om Timrå inte går upp till SHL. Då är Timrå i samma situation som Modo är denna säsong, en påbörjad rebuild. Man kommer tappa allt, till och med Dahlén.
Orkar Fredrik bygga om Timrå med Nubben eller "kittlar" det med nya äventyr?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Nesse: Freddan Anderssons kontrakt går ut efter denna. Samma med Phil Horsky.
Karlin har två år kvar, men ska ha en out för att gå till MoDo.

Känns nästan som att man måste gå efter nån av dessa.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Nesse: Många tror(jag med) att Fredrik Andersson är klar.
Nog därför man tar till dessa halvmesyrer till lösningar
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Modo M: är det någon huvudtränare som bara har denna säsong som Glader försöker vänta ut? Att det vi ser är att MODO bara försöker överleva nu och sen anställa en coach vi verkligen vill ha för nästa?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Confusius: vadå "fick" ni dominerade ju...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Jalapeno: Ni stal ingenting, ni FICK fyra matcher av oss!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Costanza: Kent Lantz kunde åka skridskor, vilket även Sasse var bra på :)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Costanza: Jag har inte köpt boken än, men om 2 minuter är det klart. minns att man hade frihet i Kempis, man gick ut till snödrivorna eller till parkeringen. Gestapo var inte uppfunnet då
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: Boken 100 år var kanon och jag minns korvkiosken på Kempis, Kent Lantz och den där låten.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Charliejfz: Är väl kanske ensam om att tacka(eftersom insatsen är underl all kritik) men Tack. Alla poäng är välkomna och vi har inte förlorat hemma sedan i oktober. alltid något .Tvåsam då eftersom Costanza var före , :)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Charliejfz: Tack, det kunde ha varit värre...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: Grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Gäsp: Fast det är ju (vi) supportrar som lipar över han
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: När ledningen kollar sig själv i spegeln och slutar lipa över Hellkvist.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Axle San: Tunga tröjor hos båda våra klubbar som jag sagt förut, därför måste vi värva duktiga tuffa galningar som kan bära den. Inga mesiga sega statyer som vi såg ikväll. Måste få in nån typ av vinnarskalle i MoDo nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: Jag blandade en grogg då tyvärr, my bad!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
J F K: NEJ. När tar motgångarna slut?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Blixten: Det har jag aldrig hört, han verkar hata MoDo, gullar mer med Löven o Timrå. Man blir så deprimerad, han var ju vår guldtränare o borde ha någon känsla för världens bästa klubb
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
hockey_21: Jesper tyvärr till AHL.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: jasså konstigt för ha gillar bara modo ändå om do är fullständigt utspelad ???
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Jalapeno: Vi har stulit 3 av de 4 senaste matcherna, så det går. Hoppas vi fortsätter att stjäla matcher hela vägen in i kaklet.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Costanza: Som gammal stöt måste jag då bifoga denna vaggvisa

www.youtube.com/watch?v=PSIQ-s263Yc
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe:
Det var ändå bra synpunkter angående att spela ihop sig, men vi har har tagit 7/12 efter nyår och det känns som vi gnetat oss till det.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Från Hörnefors: Ja det kan jag inte säga emot. Frågan är hur man stjäl 4 utav 7 matcher.
Kommentera


Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Heyerdal: Harald är den mest neutrale av alla experter. Han har inte mer sympati för MoDo än för Leksand eller Boro
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
J F K: Karlin skulle vara ca 28000 ggr bättre än nuvarande Tomte till Head Coach
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Heyerdal: haha, han var ganska syrlig mot Pappa Styf.

Kung Harald levererar
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
wolper: första gången jag hört Harald vara riktigt kritisk mot Modo , han är Modo-it kanske därför han börjar bli förbaskad
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
wolper: Modo är som Brynäs, tyngda av historiens framgångar, när det går bra så är det som det skall vara men när det går dåligt så blir tyngden av klubbens historia för tung att bära. Trots tränarbyten och nya trupper så blir absolut ingenting bättre och ju längre klubbarna kommer från fornstora dagar desto närmare kommer de undergången.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: Vill avbryta gnället över våra stulna poäng med en liten notering(eller 2)

Kul 1 i dagens sändning: man visade Getingehov o lite av Öviks centrum. Lysande!!

Kul 2: Man fick se Mor o Far Forsberg på läktaren.


2 saker som gör mej glad trots att vi var usla idag
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: Har varit kritisk till Karlin också, men erkänner att han övertygat mig nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Från Hörnefors: Man vet att det är illa när en kille som har tränat lite U18 behöver kliva in..
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
wolper: Karlin hade varit mannen, tror jag.

Men njuter ändå av att vi får poäng när vi är så usla.

Vad händer om vi skulle börja spela hockey?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
puffe: jo man undrar hur andra tränare klarar pressen att träna Modo. Känns som nästkommande tränare skulle behöva få lite flyt i spelet så att den kan få tid på sig. Men känns ju sådär att vi skall nosa i botten nästan all säsonger i ha. Någon måste ju kunna få ordning på modo
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Veriberri: Gör vi det i säsongens sista match, en bra taktik
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Från Hörnefors: Gud har högre saker att fundera kring, Jesus får sköta det värdsliga, typ timeout
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Gäsp: Omark höll i timeouten medan Styv såg helt ointresserad ut. Jag tror att det skulle va bättre om Omark va huvud coach.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Från Hörnefors: Amen, så sant så sant!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Sven Tuta: Jo, men Styf har JFK som ett ok, Karlin har lätta axlar, haha
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Gäsp: Man blir tyvärr bara mer och mer tveksam till Styf ju mer man ser.
Förvånad över hur lätt Harald pressar honom i intervjun efter matchen. Reagerade dessutom på att han i intervjun i första pausen säger i princip själv att han inte är redo för huvudtränarrollen, men hoppar såklart på det när han får möjlighet.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Gavelo: Det allra värsta tycker jag att han inte alls verkade medveten om att detta var ett rån.Stod där som ett fån med noll koll.Noll och nada självinsikt
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Gäsp: Ja, han tog en ikväll, med runt 3 minuter kvar
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Gäsp: Vi hör i intervjuerna att Per verkar syssla med annat under matcherna, för inte verkar han ha sett matchen direkt.
Hur ska han kunna ta timeout när det är vi som hela tiden har koll på motståndarna förresten...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Jalapeno: Det största rånet i historien, och kommer alltid va det största rånet i historien var när Leksand slog ut MoDo. Och på grund av det så förtjänar Modo alla rånade poäng i all framtid.
Kommentera

« · 2124380 · »