1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480046 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Västervik 2021-12-29

« · 2270788 Till forumet


MoDo - Västervik 2021-12-29
Matchdags igen!🥳 nu är det bara tömma all energi ( iom en veckas uppehåll efter ) och kriga till oss tre poäng! Idag stutsar puckarna med oss! Gooo MoDo! Nu kör vi mot ett fint avslut på detta år!🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper:

Japp, samma manskap som senast antar jag? full fart framåt, kör över dom. helst inga utvisningar.
Det va mina nyårsönskningar, bra jobbat Modo som lyckats ordna så 3000 pers kan se på plats, tydligen fått rita om arenakartan.👍
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: Västervik dyler nog upp med gott självförtroende efter att ha spöat HV71 med 5-2 senast. Gäller att komma ut och kriga ikväll också.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
KB65: Kryptovik ska vi aldrig underskatta. Hoppas vi fortsätter med vårt eget spel och minimerar misstagen bakåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Hakning-Henrik: ingen Tex med ikväll, Tikkanen o Darnell, skadad el spelledig vet ej, vi får se upp med deras transatlanter som ser vassa ut
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Heyerdal:

Tex har tydligen feber
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Förbannat
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: oj öppen gata i 100 år

Inge vidare returer
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: Haha helt sjukt, varenda match är likadan!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: typiskt ligger på flera minuter sen slarv o mål i baken liknar moramatchen
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: Alltså... ytterligare en jättebjudning. Vi har bjudit på samtliga mål efter jul?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: varför är det så kul att bjuda motståndarna på mål efter mål?🙈
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Verka standard att ge motståndarna lite handikapp.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Robin Ztorken L: Jag väntar innerligt på när Modo skall få samma tur som motståndaren, då kommer siffrorna springa iväg
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Äntligen så nyttjar dom Sebastians fart, han har börjat bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo:

Västervik ett chans ett mål. Inte rättvist, tycker vi startat bra förutom vid slarvat i egenzon. Fortsätter vi så här tar vi 3p.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo: Så länge som vi driver spelet så är jag inte orolig, tur förtjänar man :)
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Rytter: bara det inte blir 0-2 nu
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Känns lite oroligt med Tikkanen, men har inget val just nu
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
INTE RÄTTVIST
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: tur jag inte fick min biljett iallafall då. Det ser inge vidare ut detta
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: går lätt för Vvik rena gator framåt
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson:

Tikkanen är inte Tex, det är rätt solklart.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: Har Dahlroth bettat på matchen? Inte ens han kan vara så långsam.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Jag är så jävla förbannad just nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Bad_Brett: ah väldigt passiv
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Kämpa på MoDo, ni har inte flytet med er men det kommer!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Bad_Brett: gjorde knappt ett försök att vara och störa med klubban heller, för den delen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Idbyn: vi bjuder verkligen på alla mål. Samtidigt har vi otur i allt just nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Rytter: Fast Dallas lurar ju Tikkanen då han ger motståndaren fri gata på insidan helt plötsligt.

Till att börja med måste ju Dallas hänga med där så han stänger insidan. Men sen byter han sida på klubban så det blir helt öppet?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Monno: Varför spelar vi ens Dallas?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: känns som tikkanen tappa lite självförtroende iom senaste matchen han spela. Så skulle gärna få göra någon kanonräddning så att han får upp självförtroendet
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
SKiLMY: Sjukt svårt att göra en bra 1a period för det här laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Monno: Ja det nästan ut som han trodde spelet var avblåst. Så extremt lojt. Svårt att förklara.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Känns som en match vi inte ska vinna
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Bad_Brett: Han släpper ju galna returer på precis allt dessutom.

Känslan är att detta blir en promenadseger för Västervik
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Tyler Durden: men spelet är ju bra, iaf i offensiv zon. Men kan de börja träffa mål……..
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Bad_Brett: Framförallt ett uppenbart felbeslut som en så rutinerad spelare som Dallas inte ska göra.
Hugo eller Norén kan man köpa säljer sig sådär men inte en som spelat proffshockey i 10år.

Ser lite ut som han begriper att han gjorde bort sig också.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo: Han har varit rätt bra på sistone. Näsén och Hasa briljerade inte i defensiven senast direkt och klantade till det på ettan ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
SKiLMY:
Vi spelar ÄNTLIGEN som det BOTTENLAG vi är 😂😂
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Monno:

Visst dallas ingripande är inte bra. Det är skillnad på målvakterna, tikkanen ser så stressad ut och är ur position ofta och släpper returer. Tex är mycket lugnare och sprider det till sina försvarare. Rätt tydligt att tikkanen är helt ur form.

Västervik fick de kontringar de ville, men samtidigt tycker jag vi skapat tillräckligt för att göra 1-2 mål. Västervik har inte varit så tajta i egenzon som man trott. Fortsätt trumma på så har vi bra chans.

Vi vinner 4-2!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Tyler Durden:
Menar du MoDo? Tycker vi är spelförande och borde gjort 2-3 mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Rytter: Jag säger 2-6 till Västervik, förloraren får bjuda på en virtuell hamburgare och en pilsner
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Hakning-Henrik: Håller med, vi spelar oss till bra chanser utan att sätta dom. Samtidigt bjuder vi på allt för mycket bakåt, men det vänder!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo: Ser precis ut som förra matchen, en helt ok offensiv men en bedrövlig defensiv.
Lägg till det en medelmåttig målvakt så blir det problem!

Vi kanske är på väg att landa i verkligheten?
Vår poängskörd hitills den här säsongen har varit helt sanslös sett till hur spelet sett ut.
Dags att sära på backparet Näsén - Hasa månne?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Idbyn: tycker vi bjuder på för många lägen i många matcher nu. Straffar sig väll när inte puckarna sitter
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Idbyn: framåt bra men Vvik väntar bara på kontringar, Modo blir ofta för offensiva o glömmer bort defensiven, straffar sig ofta då vi inte får utdelning
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
AddMan: Ja menar att vi ofta är ganska segstartade. Vi var spelförande mot Mora med. Ändå gjorde dom 1-0 och 2-0.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Idbyn: Jag tycker inte att vi är riktigt påkopplade. Vi är ett betydligt mer spelskickligt lag med bra självförtroende, samtidigt som Västervik backar hem, och då är det naturligt att vi får långa anfall. Men i ärlighetens namn, efter en bra inledning har vi mest snurrat vid sargerna. Västervik leder, tro't eller ej, skotten med 9-7...

För några veckor i sedan hade vi en enorm skärpa och pucken gick som på lina mellan bladen i uppspelsfasen. Nu blir det mer långa puckar som vi jagar, vinner kanske en sargduell, passar bak till back som skjuter på benskydd, tillbaka ut i sargen etc. Det må se ut som att vi äger matchen, men jag tycker att det är en enorm skillnad i kvaliteten i spelet jämfört med tidigare (till det sämre).
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Påpekade förut hur grymt dålig Dallas är... blir inte bättre dags å bänka honom. Både Norén och Styf gör det bättre
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: Sant, men som det ser ut i matcherna har vi lite stolpe ut just nu. Vad säger ni som har koll på dom underliggande siffrorna, dom ser väl rätt bra ut, eller?
Kommentera

« · 2270788