1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481250 inlägg · 4078 ämnen

Mora - MoDo 2022-11-25

« · 2412707 · » Till forumet


Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Rytter:
Det roliga i den här sången är:
Om vi skulle få hit dom vdet har pratats om här
D.v.s Sam och Josh bästa vän Vela.
Så skulle vi ha 6 centrar som utgör våra 2 försra linor;

Woods-Dick-Vela
Aagaard - Sam-Niederbach
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gavelo: Ruskig ångestmatch imorgon mellan två oerhört pressade tränare. Västerås mot Djurgården...
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Rurik: Det var enligt vad han hört kring laget och klubben. Sam väntas ansluta till Modo innan Jul, kanske tidigare, Nubben letar bättre Centrar för att klara kontraktet.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Offside-Lennart: vars ifrån fick du informationen att vigneault var påväg till modo innan jul?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Trilske: Allsvensk hockey är nog inte högprioriterat. Schlager-festivaler, Mästerskap i Curling o andra sporter verkar styra spelschemat mer och mer. Kan förstå det till viss del, men att man möter ett lag 3 gånger innan man möter ett lag första gången känns alltid märkligt. Skador, avstängningar med mera kan ju göra det lite osportsligt tycker jag
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly:

Absolut, ser äckligt starkt ut.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius:

Känns som det är samma visa varje år, långa uppehåll i början och sedan otroligt matchtätt i typ november med trematchersevecka månaden ut.

Har man åsikter om spelschemat brukar det dyka upp argument som "men klubbarna har faktiskt godkänt spelschemat".

Men hur mycket orkar lagen egentligen peta i schemat? Tror inte det är helt lätt att flytta mer än någon enstaka match. MoDo godkände väl t.e.x. morgondagens match med förbehållet att senarelägga matchtiden.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Smurfen: Inga nackskador rapporterade, hoppas jag. Finns en MoDo-Syd supporter som ska på match i morgon, någon du känner väl.. Ska du dit så skickar jag PM
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
puffe2: Har jobbat 15 år inom vården, tro mig jag vet ;)
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Nucky: Håller med. Givetvis ska vi vinna, men en förlust är ingen katastrof vi har ett lag som håller långt in i april
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Nu har grabbarna landat på Gideå Airport !
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Blir väldigt kämpigt för BIK att hålla ihop ett lag snart, 3 spelare som har fått klivit av ikväll + att dom har redan 10 på skadelistan..
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Monno: Jag känner att det kvittar lite hur det går imorrn. Tycker laget redan bevisat att man kommer sälja sig jävulskt dyrt oavsett vem man möter i slutspelet, och jag har svårt att se löven ta oss över 7 matcher.

Vi ska möta dom 3 matcher till i år, så vi har gott om tid på att öva på att nonchalera Rahimi :)
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Och vi har fortfarande inte mött SSK.

Men käre Confusius, finns folk som jobbar inom vården eight days a week

Många är slitna där också, bara perspektiv
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Och innan jag gör kväll här!

Måste ge en rejäl känga till Hockeyallsvenskan! Spelschemat? Matcher onsdag, fredag, lördag?

Skulle inte bli förvånad om vi får se två rejält slitna lag i derbyt imorrn.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Rytter: Varför inte på följande.

Woods-Dick- Ny ( En vass Rigtare)
Aagaard - -Sam- Niederbach
Södergran-AP-Sven
OP-EJK-Ohlsson
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
TickledDonkey: Ett tips till , till dom som ser sig som storstads-ultras.

Bär gärna e n Modo-tröja på matchen, den är ett bevis på att man har MoDos bästa för sitt hjärta och att man är ambassadör för det finaste vi har. Givetvis kan man stötta MoDo till 100 procent ändå, men med en tröja på sej tar man ett ansvar för klubben om man måste bete sej illa
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
grimiss: Håller med dig. Blir nog oerhört svårt att hitta en målvakt i Tex klass under brinnande säsong.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
hockey_21:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zEl4XO/hockeyallsvenskan-wennerholms-kronika-efter-djurgardenalmtuna
För några veckor sen trodde Wennerholm att Dif och MoDo hade avgjort toppstriden, not so much längre
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
mightyquinn: Tuffa killar! Har aldrig riktigt förstått meningen med den där typen av foton med blurrade/maskerade ansikten! Tappar det inte lite meningen med fotot?

Har heller aldrig förstått det här enorma behovet av att framställa sig som en tuff kille, är det positivt att vara tuff och slå folk på käften?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
mightyquinn: Härlig bild :)
Kommentera


Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Nucky: Så är det men vi har inte vunnit mot Löven denna säsong än. :-)

Det som är med Löven ör ju att vi gått rakt in i deras Rahimifälla. Även Karlin.
Ska vi värva fw nu är nog inte en otroligt produktion det viktigaste, vi gör rätt bra med mål ändå, utan en/några erfarna rackare som har vana av stora matcher. Några som spelar för att vinna och inte låter sig påverkas av grisar hos motståndarna. Några Adam Pettersson till är vad jag önska helst...
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Snälla MoDo-supportar som ser sig som några storstads-ultras och som ska på matchen imorgon och som ev läser här:
Snälla, skäm inte ut er imorgon. Tänk på att ert beteende försämrar bilden av MoDo. Visa mognad, visa att ni tål provoceringar från andra fans. Visa att ni inte är på samma sandlådenivå som dom. Låt oss andra slippa en facepalm pga ert ev beteende.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Känns bra att dom är på G hem nu
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: japp, kommer bli gradins viktigaste värvning hittills. Dock otroligt svårt att se vad han skulle kunna hitta? Missnöjd andremålis från shl?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Håller med till 100 procent, en målvakt som är nummer ett kan avgöra ett slutspel. Han behöver inte heta Bartosak, men vara på den nivån. Då är halva slaget vunnet
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
puffe2: OM nu det här skulle vara vår största chans på SHL på åratal. Så blir eventuella kommande nyförvärv EXTREMT viktiga!

Och i mina ögon skulle då en riktigt bra målvakt vara den överlägset viktigaste värvningen.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
TickledDonkey: Återigen har vi Tobias Viklund, innehavare av det finaste guldet man kan uppnå
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Monno: Ah, ser man på det objektivt är vi för närvarande överlägsen.
Vinner vi imorrn och tar också hängmatchen(vilket vi kommer göra) leder vi med 15 poäng, och det är bara November.

Niederbach kommer in och gör 2 mål i sin första match och nästan ingen reagerar, mer att det är precis som det ska vara.
Marenis och Södergran gör mål, samma sak där.

Spelar med andremålvakten som har räddningsprocent på 87,3, han släpper nåt billigt mål ikväll men vi vinner ändå.
Mot en erkänt stark motståndare, kvällen innan morgodagens derby..

Fanns så sjukt många falluckor ikväll men maskinen bara tuggar på
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
JonathanF: Jag har aldrig sett storheten i Fagervall.
Han gjorde en bra säsong, det var ihop med Kentää som man förstått typ satte spelidén den säsongen i Löven.

Han får ut alldeles för lite med Djurgårdens trupp i allafall och nog skulle han aldrig fått fortsätta i HA.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Rytter: Sam är inte bra defensivt! SKULLE han återkomma, så skulle jag satt honom som ytter med Dickinson-Woods.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Monno: Jo det har dom tyvärr, är den där 3-8 matchen i våras som gjorde det annars har vi varit helt jämna eller med fördel modo den usla säsongen 20/21 då vi väl vann alla 4.
Nej de för lov att vinna iallafall den sista innan slutspelet men gärna imorgon också.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Tyvärr är det så. Serien borde avslutats nu. Men , nu är det upp till vår ledning att se till att vi kommer hem igen. Finns några vakanser man gärna vill se fyllas. Men hitentills har det varit oerhört bra
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
JonathanF: Dom kan väl göra ett kastbyte med Västerås? En trött lösning mot en annan.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
UbbeNils:
Strumpan …..
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
puffe2: Ja vem kunde ana att halva laget trötta återvändare, och halva laget juniorer inte skulle klicka? ;)

Säsongen är dock för lång för att räkna bort NÅGOT lag. Det är i april-maj det avgörs
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Rödluvan: Finns inget alternativ, nå värre!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Keriksson: Löven har lite psykologiskt övertag mot oss så det vore jävligt bra om vi kunde tvåla dit dom de återstående matcherna...
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
TickledDonkey:

Spännande med beskedet att 2 ny forwards ska in i laget.

Hinken siktar nog på att ha en helt senior trupp i slutspelet.

Med två nya forwards så borde vi sikta på att bygga en ny vass andrakedja.

Ligger det sanning i Sam ryktet så hoppas jag på följande.

Woods-Dick-Aagaard
Ny-Sam-Niederbach - Här skulle sam och niederbach kunna byta plats.
Södergran-AP-Sven
OP-EJK-Ohlsson

Mannberg, Marenis är extra.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
JonathanF: Känns mer som att laget borde avgå
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
JonathanF: Mm, man ska komma ihåg att det är en stor risk att byta ut tränaren också. Måste ju bli bättre.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Per HApps: Ska vara Löven, börjar inse att det är vår svåraste motståndare ,iallafall just nu men Djurgården känns inte som ett homogent lag.
Blir det en match 7 i finalen mot Löven kommer jag vara så nervös att jag knappt vågar titta, vilken mardröm att torska en sån match och vilken underbar j-vla känsla att se Modo vinna, skulle slå känslan efter kvarten 2007 mot er eller iallafall hamna lika. 😀
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Mycket snack bland djurgårdsfansen om att Fagervall ska avgå, men finns det några intressanta namn som kan ta den posten? Spelarnas meriter är det iallafall inget problem på så något ligger i spelidén.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Hoppas bara nu inte nå snö kaos ställer till det för flygresan hem nu !!

Man kanske måste hålla lite koll på flightradar å se om dom kommer hem i rätt tid
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Per HApps: Det är inte jättetråkigt att hålla på det här laget just nu. Man mår 100% bättre när det går bra för MoDo.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Bad_Brett: Du är rolig, ibland
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
bengt88: Jo där håller han världsklass!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: Fast han har ju ett extremt välsmort munläder, har tagit honom väldigt långt
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tycker att Modo har liten matchboll på SHL-biljett.
Dom bakom kommer aldrig att räcka till en bäst av sju.
Kommentera

« · 2412707 · »