1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478972 inlägg · 4078 ämnen

Mora - MoDo 2022-11-25

2413650 · » Till forumet


Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: Det är som vanligt med andra ord!
Skulle tro att Stockholms-baserad massmedia är avundsjuka på att DIF och AIK inte ens kommer i närheten av alla storspelare som MoDo producerat, och därför skriver negativt eller inte alls om oss.

Sedan hjälpte det väl inte heller att Hasse Andersson skröt om det så fort han fick chansen. Uttrycket "Heart of hockey" har nog inte gått hem så väl heller, även om det naturligtvis hade hyllats om det var DIF eller AIK som kommit med det

Men det är ett märkligt fenomen absolut. Det är lite som media i England som bevakar PL. Det slickas så enormt med röv när det gäller Man City och Chelsea, när klubbar som City, Chelsea, PSG, Newcastle är allt som är fel med den moderna fotbollen, och borde ifrågasättas.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: Det är väl det perfekta utgångsläget?!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Bad_Brett: På aftonbladet skriver Mattias Karlsson om Djurgården:
"Djurgården ligger tvåa i tabellen. Hockeyallsvenskan är en tuff liga som man inte springer igenom. Med det här poängsnittet så vinner de grundserien. "

Då hade de två poäng per match och skulle alltså vinna serien på 104 poäng? Jag kan väl känna att vi har ett högre snitt än vi sannolikt kommer att sluta på, men är det inte lite märkligt att man räknar bort oss???
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly: Tveksamt om man har råd att köpa ut en eller flera spelare, i synnerhet med en väldigt begränsad budget och ska stärka upp med flera spelare. Då känns SHL-rejects och "hemvändare" troligare (som Niederbach och Vigge) där man har första tjing.

Var någon som skrev att den tunna marknaden skulle gynna oss, men vi huserar trots allt i andraligan och det är 14 andra lag som är före oss, bara i Sverige.

Rasmus Bengtsson lånas ut till IKO för att han inte ville ta klivet ner, t.e.x.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Bad_Brett: Märkligt att det var mer skriverier ifjol när HV var nere. Man trodde att nu blir det äntligen så att allsvenskan får lite mer mediatid, men i takt med att Djurgården spelat som en påse nötter (men räddats av målvakten) har liksom luften gått ur. Det var inte så roligt som man trodde tror jag stockholmsjournalisterna tänker.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tarasov: En småbiffig Tellan snackar här om att DIF hade varit mittenlag utan målvakt Lindboms kalasinledning i serien.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Bad_Brett: Är själv förvånad att MoDo inte haft en dipp. Tyder på bra saker i klubben. Media ska man filtrera hårt. Det är våren som gäller
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Bad_Brett:
De läser vårt forum och tror vi är ett korthus 🤣, jag tror det har att göra med att det inte upplevs som att vi har några problem. Djurgården är ett mittenlag rent statistiskt enligt cmore-studion.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tarasov: Har ni tänkt på att det är relativt tyst om MoDo i media? Hade förväntat mig sensationella rubriker om hur inget kan stoppa oss och hur säsongen redan är avgjord, men det känns som att allt fokus ligger på DIF och vad de behöver göra för att bli lika dominanta som de bör vara. Knappt ett ord om att kommer krossa poängrekordet om vi fortsätter på den inslagna vägen.

Passar såklart oss perfekt att kunna fortsätta vara underdogs, men nog är det märkligt?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tarasov:
Eller kanske den här killen kan k8mma loss ?

Nooky kanske kan göra en bedömning på honom?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
S-vikaren: Såklart. De har ju så sinnessjukt många importer i det laget. Importer och fd MoDo-spelare.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly:
Ja tror vi får inrikta oss på spelare som konkurreras ut i SHL-lagen. Om Malmö tar in någon ny så kanske där
Kan bli någon Ledig. Exv Johan Olofsson. Lars Bryggman går dåligt i Finland också
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gavelo:
Eller för att förstår att han kommer att få.buda mot en massa SHL klubbar.

Brickley kanske redan har ett kontrakt/överenskommelse klart?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: Juusola spelade 67 matcher ifjol och 16 hittills den här säsongen. Är det inte Vainio du tänker på? Han har spelat 22 matcher totalt på två säsonger.
Juusola skulle må riktigt bra med en till säsong i HA men SHL-klubbar kommer säkert försöka värva honom.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
grimiss: Den frågeställningen kan alla vi supportrar lägga ned för gott också. Han kommer aldrig komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gusse: ingen hört nåt om viklund? Eller har han officiellt lagt av för gott?
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly: Tittar man på tabellen så kommer nog varken Vela eller Brickley bli aktuella.
Västervik ser ut att få kämpa runt strecket och då släpper man aldrig dom spelarna
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly: För att vi inte behöver fler offensiv backar Ja
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gavelo:
Gradin tar hellre Vela än Brickely!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: nä han kommer inte att spela i allsvenskan nästa år utan med löven i shl😀🤪
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
S-vikaren: Vela är forward och Brickely är back så det blir kanske svårt att jämföra vem man hellre tar.
Modo har många offensiva backar och letar man förstärkning så tror jag det är en defensiv back man letar efter, en typ per Svensson kopia, stor stark med defensiven som signum.

Visst kan Vela bli aktuell men jag hoppas innerligt att man tittar efter något bättre om man skall fylla på truppen med en ytter.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly: Håller med om att det kanske inte är exakt vad vi söker. Men marknaden är ju som sagt väldigt tunn. Filip och Rasmus håller bra klass i allsvenskan, så OM vi skulle få chansen på någon av dem hade jag tagit den.
Sen kommer inte SSK se röken av Sjöholm något mer, han kommer vara ordinarie i HV resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Och Sjöholm har han redan skickat till SSK.
Sedan tror jag Torp och Glad hänger löst!
Philip lånar han nog ut snart!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Alex59863:
Philip platsar inte i vår besättning.
Rasmus kanske nästa säsong, Inte nu.
vi ska ha in en fysisk tuff back som är grym i egna zonen och stark framför mål.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
S-vikaren: HV har 10 backar och Nubben har varit öppen med han kommer behöva släppa någon, så där kanske vi kan hitta någon?

Rasmus Bengtsson eller Filip Westerlund hade varit bra att få in.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
S-vikaren: Juusola är så pass ung att han lär vara storvilt för SHL. Kan inte tänka mig att han atannar i allsvenskan. Det enda han har emot är att han verkar skadebenägen.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Rödluvan: Backsidan behöver breddas. Norén är bra men blandar lite väl. Kan bli kostsamt i slutspelet. Berg verkar vara skadebenägen. En ny tuff tvåvägsback, typ som Berg och Ingman, blir bra.

Till nästa säsong om MoDo inte går upp, så tycker jag man ska rycka i Juusola i ifb. Jag tror han kommer få en enorm utveckling nästa säsong. Det lilla jag har tittat på ifb på sistone har han imponerat offensivt.

Edit. Juusola har kontrakt 23/24 med ifb, ser jag i efterhand.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: Dessutom med två lag som har en enorm övertro på sin egna kapacitet och urusel formkurva!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tarasov: Verkligen, Noren är kronprins!
Berg och Woods får vi skeppa som skadat gods till Löven dom platsar inte längre :-)
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
S-vikaren: Vi behöver ju inte ens Brickley när vi har Näsén och Bernhardt. Känns som att det eventuellt skulle skicka fel signaler till resten av backarna om vi värvar honom.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
S-vikaren: älskar att gradin lägger så mkt vikt vid karaktär och moral.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gavelo: Hinken sa i Adams podcast att han hellre skulle ta Vela än Brickley, om han fick välja idag. Det var inte för hans spelskicklighet som han gillade Vela utan hans arbetsmoral, styrka och fart. Jag tror han har pratat med Icing-Ove. Dom delar samma syn om vad som saknas i MoDo.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Robin Ztorken L:
Ja. Sen måste jag säga att Norén är en mkt positiv överraskning
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
grimiss: Ingman är bara så vansinnigt bra, vår👑👑👑
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly: Vela… jisses, jag tror varenda junior vi har är bättre!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
mightyquinn: all heder åt våra ultras grabbar!
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Jo, det är ju så sant som det är sagt. Skriver bara vad jag tror kommer hända.
Men vi håller tummarna för att han stannar kontraktet ut.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius: Har nu läst på DIF´s forum, hahahaha!!!

Man vet att det är illa ställt när t.o.m. speakern ska hängas :)

Dom är ju fan värre än oss när det går tungt
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tårtan: Fagervall ska fan inte sparkas, han ska fortsätta precis där han här. Vill ju inte riskera att dom får in någon bättre
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gäsp: Hockey i all ära, men julmust....ska kika i mina butiker, återkommer med smakprov första advent
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tårtan: Så vackert, så du tillägnas detta

www.youtube.com/watch?v=cybH6klBNic
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
puffe2: Det är Kopparbergs som kör tillverkning nu. Tyvärr varierar den I kvalité från år till år och i fjol var jag mindre nöjd, absolut inte dålig men.. Förväntningarna är stora inför söndagens premiär.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gäsp: Var gör dom den? Höga Kusten är ju uppköpt av stormakterna
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: Vilka drömresultat ikväll!
Förluster för DIF och SSK och vinst för MODO och ÖIK!
Imorrn vinner VIK mot DIF, Fagervall får sparken och MODO vinner mod burkölen. Perfekt , vi ses i SHL.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Tarasov: Zeunerts julmust är en favorit och det ligger en i kylen men den tar jag på söndag det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
modomille: jag vill se ingman proppa rahimi
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
J F K: tycker synd om Tomas P tror det är mer SC där
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gäsp:
Apotekarnes julmust light, även Zeunerts sockerfria
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Gavelo: Har du något bra drinktips? Firar tills måndag så jag kan behöva förnya mig.
Kommentera

Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Nucky: Känner lite samma. Visst hade en vinst mot Löven suttit gött men att vi står upp bra och visar hjärta känns viktigare. Det får INTE se ut som förra gången.
Kommentera

2413650 · »