1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Nattens NHL 27-28/4

275296 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL 27-28/4
Domi: Åkte ut mot Carolina i första omgång.

poffa: Vad hände med New Jersey ifjol?

Punkk:

Ingen aning. Den delen av det hela togs aldrig upp. Man menade att man nu hade visat att man hade ett bra lag som kunde ta sig långt men att det var tveksamt om man kunde ta sig hela vägen. Och chansen att knyta till sig en bra målvakt har väl aldrig varit större med tanke på att alla de stora lagen slogs ut tidigt i årets slutspel.

Bara som lite kuriosa, vet ni utan att tjuvkika hur många lag av de som är kvar nu som var kvar vid samma tidpunkt ifjol? Ett. Ett enda Ett! Det är Ottawa.

poffa: Intressant, frågan är om dom har råd med en sån som Belfour? Jag har fått för mig att Canucks tycker att Cloutier är det bästa de kan få för en låg lön.

poffa:

Nattens båda matcher är slut. Båda slutade med bortaseger och därmed är båda serierna lika på 1.

Philly slog Ottawa borta med 2-0. Resultatet var inte rättvist men Philly hade den bästa målvakten i Cechmanek.

Vancouver förlorade med 3-2 utan MODO-poäng, däremot ett svenskt mål av Mattias Öhlund. Bland de bästa på banan i Vancouver var bröderna Sedin. Dessutom missade domaren ett straffslag då en Minnesota-spelare blockerade pucken med handen i eget målområde med mindre än en minut kvar. Efter slutsignalen blev det lite gruff och eventuellt kommer det bli avstängningar.

poffa:

En bit in i andra så är ställningen mellan Canucks och Wild fortfarande 0-0. Canucks har det mesta av spelet men får inte till det riktigt.

Kommentatorerna anser att kedjan med bröderna Sedin och Trent Klatt är den bästa kedjan på isen idag och de är det med en "farmmile". Ingen aning vad det är och hur den skiljer sig från en vanlig mile. De säger också att när man väntat på att den svensk som skulle stiga fram och ta tagit i det här (Näslund) har misslyckats så har två andra spelare från Näslunds moderklubb "Jarved from Ornskoldsvik" gjort det med den äran. Roligt att Järved och Örnsköldsvik får så fint beröm av kanadensiska kommentatorer.

Nu gjorde dock Minnesota 1-0 genom mål av Marian Gaborik.

Nattens NHL 27-28/4
Har nu suttit och sett två perioder av Ottawa och Philadelphia. Ställningen är 1-0 till Philly men frågan är om man kan kalla det rättvist? Jag tycker inte det.

Viktigare för MODO-istisk del är att tre av våra produkter senare i natt ställs på isen när Vancouver möter Minnesota i match 2.

Jag tog upp Sedinarna på Canucks officiella chat och de flesta tyckte att de hade kommit igång denna säsong. Inför säsongen var många besvikna på deras insatser men att de hade skärpt till sig i år. Vissa ansåg dock att man borde byta bort dem mot en bra målvakt och en duktig forward.

Tydligen vill de flesta fansen se en ny målvakt i Vancouvers mål till nästa säsong. Ett alternativ som sas till mig var att man skulle försöka få Ed Belfour från Toronto. Han gjorde ju bort sig rejält i sista matchen mot Philly och lär väl inte sitta sådär tvärsäkert i Toronto.

275296 · »