1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542297 inlägg · 4147 ämnen

Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21

Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21
Nu match nya möjligheter

Kör Karlin på i hjulspåren eller får vi se en annan väg?!

Sv: Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21
Gavelo: Motståndet ikväll bör dock passa Modo. Nybro har inget försvar dom heller. Tippar seger med 6-4 till Modo. Sen ska vi låtsas som att allt är bra igen

Vikingmodo : Känslan är väl att Karlin måste börja hitta rätt i kedjorna och i PP, 20 omgångar och det finns väldigt mycket förbättringspotential.

Gavelo: Vi kommer inte få se några större överraskningar - han säger ofta att större förändringar i en grupp sällan ger ett bra utslag. Men vi får se, kanske han överraskar.

Vikingmodo : Nej nu får det vara slut på alla bjudningar, vi har inte råd med det då vi inte producerar många mål framåt. 6-4 skulle inte vara godkänt. 6-2 vore bra.

Det är lite oroväckande att detta laget inte kan göra fler mål, det saknas inte målchanser direkt.

Tuppen: Jag kan förstå det resonemanget, men samtidigt är det extremt märkligt att Gästrin Larsson Andersson varit outstanding många matcher och var den enheten som vände matchen mot Mora inte får fortsatt förtroende, MK väljer att gå tillbaka till Fitz Larsson Andersson som med handen på hjärtat varit rätt svaga.

Jag vill se Fitz men Olofsson och Gästrin med Larsson /Andersson.

Larsson Gästrin Andersson
Olofsson Fitzgerald Topping
Carlsson Swetlikoff Kelleher
Falkenhäll Mattsson Olsson

Gavelo: Ja man undrar varför han tror att laget skulle bli sämre av att testa det.

Han vill väl försöka skapa bra anfall rakt igenom men jag ser inte varför ditt förslag inte skulle fungera. Åtminstone så har han fina möjligheter att testa olika alternativ, det värsta som kan hända är att man tappar lite poäng.

Gavelo:

Den formationen var på nedåtgående redan några matcher innan Gästrin drog iväg med landslaget, delvis p.g.a. Gästrins formsvacka (som nu verkar börjat hitta tillbaka).

Men det var heller aldrig tänkt att Gästrin skulle vara förstacenter (och han försvinner dessutom under JVM), så det är rimligt att Fitz (som ursprungligen var tänkt att spela där) redan nu får en möjlighet att spela in sig där istället för att man ska behöva påbörja det "projektet" senare.

Tycker inte att det är så mycket konstigheter, faktiskt.

Gavelo: det börjar likna en parodi när karlin vägrar inse fakta !

Trilske: Jag köper resonemanget, men det framstår ju som korkat att inte fortsätta spela den kedja som överlag varit klart bäst oavsett om Gästrin försvinner till JVM för det är inte under Jul vi ska vara som bäst

Fitz är bra men han är inte första center bra i min bok.

Gavelo: Karlin måste ha fått någon uppenbarelse där Fitz bara ska fungera med Andersson/Larsson. Medan alla andra ser att det inte finns någon kemi överhuvudtaget.

Bössa 68: Vilken fakta är det?

Sigge: Karlins tjurighet kommer bli hans fördärv, sanna mina ord.

Gavelo: Blir ni aldrig less på att klaga dag ut och dag in... samma klagande varje jävla dag här inne..

JoJo2613: Varför skulle man bli less på att klaga?

Gavelo: Jag gissar att man inte vill förlita sig på att en 18-åring ska bära en förstakedja kväll efter kväll, höll 10 omgångar ungefär sedan var det en rejäl dipp. Tanken är nog snarare att han ska få smyga med lite i bakgrunden och plockas fram mer som ett litet ess i rockärmen.

Men det positiva är att Gästrin redan verkar ha studsat tillbaka, vilket säger endel om hans talangnivå.

Jämfört med t.e.x. hallin som jag faktiskt inte är helt säker på kommer att studsa tillbaka till samma form/spel som han visade i början när han tog en startplats. Han känns, så att säga, lite synad. Men vi får se.

36. Ohlsson, Sebastian
15. Bjerselius, Jacob
12. Pettersson, Oscar
64. Bengtsson, Jacob

3rd Line
92. Olofsson, Jesper
90. Swetlikoff, Alexander
19. Kelleher, Tyler
34. Hallin, Hugo
37. Persson, Viktor

2nd Line
24. Topping, Kyle
20. Gästrin, Milton
22. Carlsson, Måns
55. Rönningen, Sverre
51. Berglund, Victor

1st Line
26. Larsson, Emil
10. Fitzgerald, Gerry
91. Andersson, Linus
14. Norén, Jakob
2. Rundblad, David

Goalies
35. Werner, Adam
60. Olofsson, Edvin

Extra Players
25. Mattsson, Carl (LW)

Costanza: Orubblig in i absurdum

Gavelo: Tänk om vi går upp!

Costanza: Det förväntar sig alla efter Modos höga svansföring.
Tänk ist vad som händer om vi inte går upp!

Hermansson till Luleå
Hallin till Frölunda
Gästrin till Skellefteå eller Capitals

Fitzgerald till SHL eller Tyskland
Topping till Finland
Kelleher till Tyskland

Bruna bönor 🫘

« · 2940394