1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530423 inlägg · 4121 ämnen

Örebro IK-Modo Hockey 151228

Sv: Örebro IK-Modo Hockey 151228
Bad_Brett:

FAN!

Där hade jag velat se Welsh göra ett offensivt drag i stället för att passa till Emil bakåt, som naturligtvis träffar sin back. Vi ger det inte chansen........än en gång.

NuMo:

Anders Eriksson gör alltid mål mot MoDo. Så den där satt jag bara och väntade på.

NuMo: Lite av en tavla det där, även om det är oerhört turligt mål. Suck.

Örebro HK - MODO Hockey 2-1

PUNGEN!

Det är då tammefan vilken jävla skitotur.

Nu måste vi få resultat när tar ut målvakten. Vi har ju tränat ett antal gånger.

Örebro ser ut att stjäla sina egna poäng. Får man göra så?

Sven Tuta: Ja men detta är ju varför vi är i botten...

NuMo: Men det var då själva faan.

{7639}:

Helvette!

Trodde Eric Heiden var inne på plan när Viksten trampade runt.

Sven Tuta: Själv är jag nöjd så länge jag slipper Granqvist och Lars "finske Ritola" Lindberg.

Andreas har inte behövt ta en enda T.O. ikväll, vilket visar stabilitet i spelet.

Det är nu bara minuter kvar innan vi skall stjäla hela stycket på klassiskt bortamanér.

- Om allt vill sig vill säga. ;)

NuMo: Du menar säkert den rödlätta unga damen. Håller med blir bara patetiskt när hon öppnar matluckan

NuMo: Då har väl Rögle gjort något som borde vara svårslaget:
7-2 och nu 2-7

{5647}: Konkurrens.

Sven Tuta:

Själv har jag bara problem med två kommentatorer. Den ena är göteborrrgarrrrjäääääveln.

Den andra är en stockholmskvinna som iofs. är duktig, men som vill för mycket. Hon verkar tro att det är en kareokestund och blir därför för plattitydlik. Flosklermeningarna avlöser varandra i en aldrig sinande fors.

Sven Tuta: 92,8% typ, ungefär, kanske?

Dessutom så heter han snart: Beheshka.

NuMo: Problemet med Djuse är nog mest mentalt. Han sätter sug i korkade situationer hela tiden, men det ser mer ut som pm han saknar ödmjukhet än teori. Det finns en stor anledning till att Frölunda gav upp honom.

NuMo: målvaktsproblemet är inte längre ett problem. Någon som kan ta fram hans 5 senaste?

En annan som lyft sig är väl reportern :)

Sven Tuta:

Bjurö gör ju inte ett misstag.

Jämfört med Reideborn så har han ju en framtidsvision som är fullt logisk, vilket innebär att när han är skymd och när pucken styrs så har han kroppen i vägen, alternativt plocken bakom.

Nucky: Han har blivit flera klasser bättre. Andra som har lyft sig är Olofsson, Bjurö. Lappe gillar jag, tuff att möta

Nucky:

Ja, när det gäller Djuse, som är så ung, så gäller det ju bara att repetera in så det blir automatiserat.

Spetskvalitet när det gäller att driva puck har han så det nästan ser ut som Viktor Hedman.

Tarasov: Rögle blandar och ger
7-2 i söndags och just nu 2-6

NuMo: kul att se Dwyer sedan han flyttats in som center, stor skillnad till det bättre.
Nu ser han ut som man förväntade sig.
Kiwi är dock en katastrof ikväll, hoppas få se honom utbytt till nästa match mot Djuse ifall grabben tillfrisknat.
Håller inte alls med er som ser honom som en katastrof, tror defensiven går att slipa till och hans offensiva talang är det inget fel på.
Skröder ser oerhört trött ut, seeeg i benen och slår passningar på skridskorna.

Robin Ztorken L:
Efter två perioder 32-26 i skottförsök till Öik... Nu har inte stat på blockerade men har svårt och se att 8-1 skulle spegla matchen... Skönt med en trea idag... Då blir det 3p resp 9p till strecken... Hoppet lever:)

NuMo:

Håller med. Efter kvitteringen tycker jag att ha vi har varit riktigt bra, bortsett från katastrofbytet.

Welch har varit snuskigt bra idag. Han är en fröjd att se i princip varje gång han är inne på isen.

Robin Ztorken L: chilla. Är bortamatch. 1-1 och pp nu. Varför målar du alltid fan på väggen?

Robin Ztorken L:

Det känns inte som att vi ser samma match. Det ser inte så illa ut alls tycker jag, även om vi tappar markering någon enstaka gång. Vi har en defensiv tanke för att sno bortapoäng. Inget naivt Hurasspel.

Robin Ztorken L: Nej det hade inte kunnat vara 8-1. Det är skillnaden mot Huras försvarsspel. Även om vi blir utspelade så krävs det mycket mer av motståndarna för att göra mål.

{7639}:
Kunde lika gärna varit 8.1 nu!
Tur ÖIK är oskärpta-

Så djävla dåliga vi är.

Blake:

T.o.m. motståndarnas skott mot mål, som styrs på Modospelare går utanför med det nya tränarparet. Det är fin effekt det.

Hmm? Nu blev det någon jävl.. utvisning som jag missade när jag började skriva.

NuMo: Svinalång press i egen zon. Då ser inte Carlsson till att faktiskt ta sig över linjen utan det blir icing... ogenomtänkt. Men nu gick det bra ändå men.

Ojojoj vad jobbigt byte

Örebro HK - MODO Hockey 1-1

NuMo: Olofsson är on fire!!! Johanssons specialträning?

Monno:

OLOFSSON! Bra tryck och härlig lyftning upp i taket.

Monno: Köpa korv, tur Örebro inte verkar vilja göra fler mål.

Han är jävligt säker den där Olofsson.

Bad_Brett: Jo då förstår hur du menar. Men din bild var lite grafiskt orättvis tyckte jag. :-)

Butler är helt oduglig idag.
Iofs inte ensam om det idag kanske men.

{7639}:

Lite frustrerande när vi kommer tre på bredd över anfallsblå i kontringar. Det blir mest bara bredd, inget djup vare sig framåt eller bakåt. Ej heller några överlappningar så det blir för endimensionellt.

Bad_Brett: Kiwi har verkligen inte en bra kväll, Bjurö känns stabil, så länge han inte är bakom mål och grejar.

Monno:

Det såg lite ut som på bilden jag visade tidigare idag. Han måste vara mycket starkare och rakare i överkroppen. Nu sjunker han ihop som en säck potatis. Jämför med exempelvis Ullmark (som förvisso är betydligt större).

Robin Ztorken L: Nä det är Pettersson kedjan som iaf stressar fast sig lite men annars är det ganska knapert.

Butler gör t.ex. inte mkt vettigt i första.

Monno:
Vi kanske bör skapa något eget framåt också.
Händer inte mycket i anfallszon direkt.
Går inte att enbart försvara i 60 minuter.

NuMo: Ja att låta Johansson komma med full fart genom mittzon är väl inte helt genomtänkt.
Men nog säljer han sig billigt ändå Kiwi.

Ang. Bjurö så är väl alltid backhand luriga. Men nog hade han gärna fått ta den. Men med tanke på allt han räddat så får man väl leva med det. Vi kan ju inte bjuda på hur många lägen som helst.

Ja sett till farligheter är det väl kanske inte orättvist Örebro leder. Men ack så jävla onödigt att släppa det målet. Han ska banne mig inte få komma igenom där. Jaja bara ladda om och hoppas på vi kan få fast dom mer i deras zon.

Dundee: Kiwi är största syndare där, men jag ärende nöjd med Bjurö i sekvensen heller.

Örebro HK - MODO Hockey 1-0

Sven Tuta:

Det var ju på pubishåret att vi fixade den utvisningen. Irriterande. Men hög fart på den som kommer så inte helt lätt att hinna stänga dörren kanske.

Monno: Kiwi köper oerhört billig korv och Örebro får 1-0...

Hur fan kan han få gå igenom 4 spelare så jävla enkelt???

Monno: Lappe är het oxå

« · 1716956 · »