En kul grej från gårdagen var att Z-gubben (Christer Jonasson, Radiosporten) sa gårdagens publiksiffra på följande sätt i radion: TRETUSEN SEXTONHUNDRAÅTTA PERSONER. Han är kul den där Z-gubben.
Nu vet jag inte vad du pratar om, tar f.ö. inte ställning i konflikter där jag själv inte har något intresse i en vinst för den ena el. andra sidan. :-)
Totalt har 18135 personer röstat. Omröstningen startade 6 mars 00:10"
Varför har så många röstat på DIF? Jag känner ett par DIF-supporters. De är inte så hemska (fastän en av dem skulle ha mått bättre på hakan om hon hade jublat lite mer åt Werners mål...).
Ett misstag att tro att jag inte slagit av LIVE-n förrän jag borstat tänderna, muahaha!
Nu är det så att jag fått ett ledsamt brev av ri-ara där hon uttryckte hur tråkigt det var att hon inte hann svara i tid, så din tes faller, och du har dessutom uttryckt missaktning mot ambitionen hos en medtävlare. Jag finner ingen annan lösning än att tilldela dig ditt tredje straffpoäng, dina retoriska finter har inget hopp här. :-P
Okej. Du kan väl iaf lägga på minnet, ifall det inte går enligt dina planer, att du får köpa min... ;) (Det är väl ingen mening att jubla över en semifinalplats man tog för att ens motståndare inte heller iddes svara på frågor, va?)
Men hallå - jag tippade faktiskt hockeymatcherna. Jag trodde det var det relevanta. Jag har för mig från tävlingarna i fjol att det var lite extrafrågor som mest bara var med för skojs skull, men som inte gav några poäng. Sådant är positivt. Inte alla har en massa tid, bredband och ork att svara på dryga frågor.
Enda sättet för Semjonovs att förstöra Björklövens säsong är att med sitt IFK Arboga slå ut Skellefteå i Playoff2 för att sedan göra livet surt för Björklöven i kvalserien (förutsatt att löven tar sig dit). Att Arboga skulle mäkta med detta är dock inte så troligt.
scim: Så vitt jag har fattat det så kommer Skellefteå och Löven att mötas redan i nästa omgång i Slaget om Västerbotten. I potten ligger en plats till Kvalserien. Mitt tips är att Björklöven vinner och att Skellefteå återigen floppar.
AIk vs Arboga? Arboga har två MODO killar i målet och det räcker :)
scim: Micke Bohman är född 1979 och som pojk och juniorspelare var han klubbkamrat med spelare som tex Niklas Nordgren, Mattias Karlin, Pär Styf, Fredrik Warg, Daniel Sedin osv.
Japp Bohman är Övikskille med MODO Hockey som moderklubb. Vann TV Puck, POJK SM och Junior SM innan han via ÖSK hamnade i södra Sverige och Arboga.
Tilläggas kan göras att Arbogas andra målvakt Martin Eklund(82a) har också MODO som moderklubb.
Ja verkligen, 4 mål på 6 skott den sista perioden, det kan ju knappast överträffas? Nu återstår det väl endast för Löven och Skellefteå att göra sina plikt och slå ut AIK respektive Arboga och sedan har vi den mest intressanta kvalserie vi skådat på länge.
Ja jag har suttit och följt den matchen, Mikael Bohman i Arbogamålet (95.9%) måste ha gjort sin livs match samtidigt som Fredrik Eriksson i Boforsmålet (60%) nog skulle stannat i sängen idag. Hälften (!) av Arbogaskotten gick i mål, där snackar vi effektivetet.
Nu blir det Löven - AIK och Skellefteå - Arboga i Playoff2.
Vi får se. Eventuellt har jag andra åtaganden som kan kollidera. Jag har nämligen innebandymatch den 15:e. Men om jag har möjlighet så lär vi ses på H Höger.
En kul grej från gårdagen var att Z-gubben (Christer Jonasson, Radiosporten) sa gårdagens publiksiffra på följande sätt i radion: TRETUSEN SEXTONHUNDRAÅTTA PERSONER. Han är kul den där Z-gubben.
Z z z z Z z ZZ Z zz