1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480093 inlägg · 4078 ämnen

Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23

2378708 · » Till forumet


Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
J F K: Det är synd om spelarna i MoDo 2. Behöva åka runt med en främmande logga på bröstet och inte ha öviksvattnet i flaska bredvid sig på bänken.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov: Niederbach är väl uppsatt som ytter också. Jag är ganska rädd för att han fastnar i samma fack som Mannberg, AP osv. En gnuggade för de lägre kedjorna.
Han får väl noll erfarenhet i pp? Han får inte spela med kreativa spelare, utan det är 0-0 som gäller

Jo, han har talang nog att bli riktigt bra, men det finns risker.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Charliejfz:
Niederbach tror jag blir bra men just nu ligger han på 10-11 min match och snart skall Edström in.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Charliejfz: Just Niederbach är inne på sin tredje säsong i SHL och spelar i fjärdekedjan. Jag är fullständigt övertygad om att han haft en mycket mycket bättre utveckling som ledande i ett allsvenskt lag.
Wallinder var en extrem talang. Han hade fördelen att ha vuxit in i sin stora kropp redan, så där önskade jag bara lycka till. Sedan missade han uttagningen till JVM för att han satt för mycket på bänken första halvåret iofs...

Strömgren....
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
J F K: Wallinder spelar i första eller andra backpar och har fått mycket förtroende. Niederbach tror jag utvecklas mycket i år.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
J F K: Nu har Swehockey vaknat, vi förlorade tydligen. Hoppades tills för nån timma sedan att matchen skulle spelas om, av oförklarligt skäl. Kändes som vilken match som helst förra säsongen. Vi är oerhört ojämna periodvis under en match.

Märkligt att det kan skilja så mycket från en period till en annan. Karlin får nog ordning på det denna säsong, men vi blandar o ger under en match så man undrar om det är samma lag som spelar en hel match
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Smurfen: Vi hade 1100 mer än Sveriges hockeytown= Skellefteå t ex
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
erjo: Jag minns inte många som sågade Wallinder, utan det var nästan uteslutande Strömgren som kritiserades.
Jag är rätt säker på att Wallinder lyckats i en allsvensk klubb också. Kanske snabbare då det inte var förrän i slutet av säsongen han fick ordentligt med speltid
Nu var han en extrem talang också...

Jag tycker att speltid är väldigt viktigt. Man blir inte mycket bättre av att sitta på bänken. Man utvecklas mest av regelbunden speltid i flera spelformer. Inte 6 minuter i fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Ganska häftigt att vi som ändå spelar i Allsvenskan hade 5606 i publik å är ändå en mindre stad än många SHL lag och i vissa fall har mer än några lag i helgen !

Hockey intresse finns !

Men lär väl bli en publik baksmälla på onsdag med ca 2500 pers istället !

Coolt å se hur klacksidan verkligen var fullsmockad och folk hade svårt att ta sig in dit !
Härligt med AKTIVSITTPLATS också !

Även introt var grymt !
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
J F K: klart att det finns undantag som bekräftar regeln. Men överlag tror jag att om man vill bli bra så ska man träna och spela med de bästa man har möjlighet till. Ser man till en sån som Wallinder så var det väll det bästa för honom att flytta till Rögle även fast många här inne sågade honom och sa att han aldrig skulle lyckas ta plats där. Hade han stannat i en allsvensk klubb är jag tämligen säker på att han inte varit så långt fram i sin utveckling.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
erjo: Träningarna tror jag ger mer, men ser du sådana som Theo Niederbach som inte alls fått speltid i A-laget på två år och nu spelar i fjärdekedjan så är jag övertygad om att han skulle utvecklats mer i Troja eller i ett allsvenskt lag.
Stakkestad i BIK får massor av speltid och förtroende då han var smart att lämna Frölunda i tid.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: det är klart att han utvecklas mer om han spelar i en klubb där allt håller högre kvalitet. Medspelare, tränare, fys-team m.m. Och eftersom Frölunda är en större klubb än Troja med en större budget så håller ju allt där högre kvalitet.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Clay.2: Jag menar att det kanske är häftigare att spela för ett Shl lag ist för ett As lag eller bara en större klubb.
Nu kan det ju finns massa andra orsaker privat som även de spelar in men jag är ganska övertygad om att en 16 åring får lika bra sportslig utveckling i Troja Ljungby som i Frölunda.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
modomille: men ändå 1-19 på två matcher, ska inte ske men är fakta
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: En del klubbar är proffsigare än andra tror jag , Växjö verkar vara en sån .
Sedan häftiga ställen ?

Nu väljer de inte själv kan man säga , klubbarna letar efter talangerna (du får söka även själv ) en del blir bra , bättre å en blir det inte .
I den ålder händer mycket eller hur .
Har man talang å rätt inställning brukar det gå bra 👍
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Ah de är junior hockey sånt där händer. Talangfabriken är nere i en liten temporär dipp men vi har fortfarande ett av Sveriges bästa J20 lag.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
puffe2: Tror det lägger schemat lättare pga skaderisk, tufft att börja direkt med tre matcher i veckan när kroppen inte är van.

Är för övrigt inte orolig alls.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: j18 spelar om 5 min..
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Clay.2: Utveckling får man i rätt omgivning med rätt tränare och förtroende, inte med att spela på ”häftiga” ställen, tyvärr ser inte ungdomar och föräldrar det riktigt så i många fall.

Widebro trodde för övrigt att Modo skulle ta 9/9 poäng i helgen.
Herrlaget lyckas streta sig till en pinne medans både j20 och damerna blev överkörda , 1/9 poäng.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov: SHL lagen går nu före .. vårt barnbarn valde Växjö eller dom valde han.
Det är ett proffsig rekryterande av de större lagen när dom värvar 16-17 åringar har jag nu förstått .
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
modomille: 2… 10-1 igår och 0-8 idag
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
puffe2: Jag kan tycka att det är oerhört märkligt att vår match enligt Swehockey fortfarande inte är färdigspelad...
Det var verkligen inte en rolig andraperiod, men som många är inne på var det starkt att jobba sig ikapp. Dessutom är det fantastiskt att just fjärdekedjan ledde återhämtningen.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
KB65: Tungt o behöva vänta 5 dagar tills nästa match för A-laget.

Borde vara obligatoriskt med tätare match-schema när en serie startar.

En spelledig dag är en förlorad dag....
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
mattias - 74: J20 har haft en helt okej inledning på säsongen förutom just de här enorma bottennappen mot Leksand.

Sen saknar de en tänkt toppspelare som är avstängd tills vidare och Norén och Jakobsson spelar med A-laget.
Kommentera


Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov:

Såg iaf att Styf och Umegård är med i toppen av poängligan, det är ju bra.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
mattias - 74:
Sämre och sämre underlag att arbeta med iom degradering tänker jag iaf en orsak.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Heyerdal:

8 - 0 nu. Vad händer med Modos J20? Är dom verkligen såhär dåliga? Ser inte matchen så kan inte uttala mig men resultatet gör ju att man reagerar.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Hugo är han skadad igen? Inte med j20 heller o vad har hänt med dem, förlust igår med 10-1 mot Lif o ligger under med 4-0 idag mot Lif i slutet första.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
JanneG: Som matchen utspelade sig så är jag mer än nöjd med poäng även om jag innan match hade varit besviken om vi inte tagit 3

Nu är iaf premiären avklarad, nu finns det inget att skylla på längre.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Heyerdal:
"Superfredag". En gång i månaden, som tur är, runt den 25:e.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: kul med offensiv igår, lite väl givmilt bakåt fran båda lag, målisar som inte hade tajming, båda lag får se över defensiven ordentligt över hela banan, framåt finns nog kraft.
Vi är dock otroligt nöja med poängen.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
modomille: Frustrationen tog ut sin rätt igår hos mig. Jag gillar Norén men jag tycker han väger lite för lätt ännu. Men absolut ska han få chansen och detsamma gäller Theo. Dom får mer än gärna överbevisa mig.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
grimiss: Absolut, det var inte meningen att förminska Modos insats i 3:e som är stark, att komma tillbaka spelmässigt och hänga 3 kassar är starkt, även om Endre inte står på huvudet så att säga.

Jag känner viss oro över att det blir väldigt mycket antingen eller, när Modo är på offensiven så glappar det i defensiven och när vi är starka defensivt så är det sällan vi är riktigt bra offensivt.

Det känns igen lite från förra säsongen.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: nä vi är nog helt ense på alla delar. Kanske att jag tycker modos upphämtning i tredje var rätt stark och inte bara berodde på kasst målvaktsspel. Förra året hade vi dock sannolikt kommit undan med andra perren och ändå vunnit pga Tex. Sen tror jag ju aik kommit ut starkt i andra oavsett men modo måste ju kunna hantera en starkare period av motståndarlaget utan att begå så grova misstag. Hålla på utsidan och sen ta tillbaka momentum utan att ha fått 4 jävla mål i baken.

På plussidan så tänker jag att det här kan skaka liv i spelarna rejält dock.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: Undrar om inte Gudlevskis och Marenis tar hockeyn lite lett...
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
grimiss: Som jag såg matchen igår, Modo började klart bättre än AIK som stod på hälarna, när sedan vi fick utdelning ganska omgående och även utökade ledningen så började man slarva med pucken och jag tänkte för mig själv att ”nu är dom över konstruktiva” och AIK började äta sig In i matchen och när slutsignalen efter första ljöd så var AIK inne i matchen.
Deras utdelning kom helt logiskt i 2a, Modo gör det dom gjort så många gånger förr, tappar puckar på ställen där man absolut inte får tappa puckar och AIK kan ganska enkelt kasta in ett gäng puckar i Modos kasse, typiska bjudningar från Modos juniorer och allmänt svagt försvarsspel av kollegor och tyvärr ingen direkt säker utstrålning av gudlevskis.
AIK bevakar i 3:e och Modo har tur att Klas Endre är lika svag eller svagare än gudlevskis för några av hans ingripande i 3:e är direkt usla och Modo kommer ikapp målmässigt.

Positivt från igår är först och främst
publiken +5000,
Gnuggarna som bar Modo på sina axlar
Nordins straff
Domarna som var mycket bra

Negativt eller iaf stora frågetecken:
Gudlevskis
Stjärnorna och Marenis försäsong
Måljingeln när Modo gör mål
Powerplay

AIK tar 2 poäng och det är inte alls orättvist på något sätt.

Detta är som sagt min egen åsikt
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov: gjordes även så förra säsongen fredagar med två huvudmatcher, 18.00 o 20.30, tyvärr är risken att lagen som spelar 20.30 kan få vänta på matchstart ytterligare 15-20 min, DIFs match igår slutade nån minut innan och utan ev förlängning o straffar.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Smetovish:
Tror att man kör någon typ av hockey fredag med matcher från 17:30-22:30
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
grimiss: Varför började eran match igår 20.30? Vad jag förstått var det inte en uppskjuten match utan planerad att börja då? Varför?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Robin Ztorken L: undrar om det kan bli aktuellt att spela fram till op istället? Helt sjuk oflyt med operationen. Känns som klassikt modoflyt... Men, en match spelad. Fanns ju positiva delar också. Tex tredjekedjan. Men andra perren...gud. Tror dock vi hade vunnit stabilt med tex i målet.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Clay.2: Ibland blir man konfunderad när man läser Pär Hägglund s kommentarer .
Det finns ju två lag på plan som tänker vinna å motståndarna ett ett av dom å dom har även en taktik .
Ni gjorde en mycket bra match och att förlora om ni nu gjorde det så var det på straffar .... att ta en straff är inte lätt eller att sätta en straff ..har vi sett många ggr .
En match är spelad !!
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
puffe2: Kändes som målvakt var över ambitiös .
Ny i laget ,nya supportrar å en hemmamatch med mycket tryck ifrån supportrarna .
När stressen lägger sig …..
är en mycket bra målvakt i HA .
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Robin Ztorken L: har hans ens opererats än?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
jonsson: Vet inte om ambitionen på allvar är att nå SHL denna säsong men om det är så bör vi stärka målvaktsidan omgående, innan vi hinner tappa för mycket mark i tabellen.
Tex lär inte kunna spela förrens fram till våren.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
jonsson: frågan är väl hur han mår? Visst har det stormat kring han?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
grimiss:

Oroligt på målvaktssidan igen, är Bartosak ledig?
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Gavelo: är det nåt som fäller oss iår är det förlusten av tex, inte sam. Tror han var en extremt viktig kugge i laget.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Förlust i hemmapremiären ja, men mest oroväckande är supportrarnas resignation inför att vi är ett Allsvenskt lag. Man hånar Björklöven för att vara ett ”köpelag” och anser det orealistiskt att MoDo ska ha som krav att gå upp varje år. Björklöven har spelat final tre säsonger i rad och är tippade högre än MoDo i tabellen även denna säsong. Det i sig är ett misslyckande.
Kommentera

Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov: Ja han tog mer initiativ men spelar lixom ingen roll om han sen ska ge bort pucken. Princip varenda gång han gjorde något bra med pucken så gav han bort den på något sätt.
Kommentera

2378708 · »