1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505785 inlägg · 4189 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Susse fortsätter nog...

Hasse Hasse Hasse... med Ryno.

http://modo.hockeylig...1355658241

Redigerad kommentar

Poffa: Oscar Möller har ju regerat i kempis när 89orna gjorde upp om pojk-sm!

Poffa: Vad menar du? Det står ju "Sportbladet avslöjar" ;)

Attention Aftonbladet:

Joe Sakic har synts i Örnsköldsvik under dagen.

oscaaaar: Nu har Aftonbladet läst här och på Lumberjacks Forum, igen.

36 : Ja man kan ju spekulera i namn som kan vara värda att titta på.
Den här tjeckduon är kontraktslös:

Lukas Krajicek (Spelat med Näslund i Vancouver.)
www.eliteprospects.com/player.php?player=8550

Petr Prucha (Spelat med Näslund, haft Robocop som coach)
www.eliteprospects.com/player.php?player=8686

36 : Tyskland måste väl också vara ett av länderna som spelar där?
Tänkte på Alexander Barta.

"Men Näslund och Forsberg fanns inte med på planet till Kosice utan tog (förmodar jag) en kort bilfärd från Wien till Bratislava.
I Bratislava spelar nationer som Finland, Tjeckien, Ryssland och Slovakien. Det fullkomligt vimlar av europeiska toppspelare som kan sätta guldkant på Modo."

Ingen Olimb i Modo, som det verkar. Känns skönt.

Mano: Det fick bli en tummen upp på Bad_Bretts synpunkter. Får duga än så länge, i väntan på att man får möjlighet att lägga vantarna på en riktig "Tummen-upp" matchtröja

Bad_Brett: Mycket bra. Mejla gärna Macke, jag gjorde det själv någon dag efter kvalserieslutet och pekade på en mängd saker där Modos kundvård och kommunikation är under all tänkbar kritik. Många av punkterna var direkt relaterade till Hasses skadliga insatser för (mot?) varumärket Modo Hockey.
Macke svarade väldigt artigt att han uppskattade feedbacken och kanske var det inget mer med det, men ju fler som mejlar om dessa saker desto större chans att de faktiskt gör något åt det, tänker jag mig.
Gör det allihop förresten. Karln borde aldrig mer få göra ett uttalande eller uppdrag i föreningen Modo Hockeys namn.

Bad_Brett: Jag skriver under på din text alla dagar i veckan!!!!

spud: Kanske det! Men med tanke på när dom la ut artikeln på hemsidan om att barmarken var igång så skrev dom ju vilka som deltog på första passet samt vilka som inte deltog och av vilken anledning! Typ Anton Hedman kunde tyvärr inte vara med på grund av att han fick magsjuka! Rimligtvis borde dom ju också i så fall skrivet att Per Svartvadet är under rehabilitering av sin axel!

Men inte ett ord om Svarten stod det!

Poffa: Jag fick inspiration av BBs text så jag skrev ihop ett eget mail och brakade iväg till trollet, Macke, Roos och Hasse angående Hasses roll i MODO.
Förslagsvis bör fler göra det, inte bara BB för att markera hur slut Hasse är.

Bad_Brett: När jag läser det du skriver så nickar jag instämmande och mumlar "precis" och "exakt" så energiskt att arbetskollegorna tittar undrande på mig.

Skicka den där texten till Markus. Det finns nog många, inte bara här, som är beredd att skriva under på den där texten.

Bad_Brett: Fantastiskt bra skrivet. Att han dessutom fortfarande är så till sig i arenan att han måste fråga varenda person han möter hur de upplever arenan trots att liknande byggen finns i hela sverige är pinsamt.

spud:

Hasse, din respektlösa drummel: SKÄRP DIG! Du sprider ett löjets skimmer över hela föreningen och bidrar konsekvent med att stärka uppfattningen om att MoDo är en helt distanslös klubb med total avsaknad av ödmjukhet.

Det bästa sättet att välkomna en ny spelare är i regel inte att prata om hur fantastisk stämning det var kvällen då klubben i hans hjärta förlorade en direkt avgörande match i Kvalserien.

Inte heller bör man fråga hur det kändes när Markus Näslund ringde eller skryta om alla NHL-spelare MoDo har producerat.

FAKTA:

- MoDo kom sist i Elitserien
- MoDo hade inte en enda spelare med i JVM
- MoDo spelade inte med en enda junior under de avgörande matcherna
- MoDo har avverkat fem tränare på fyra säsonger

Hasse, MoDo är inte något utopiskt nirvana dit alla spelare innerst inne drömmer om att få representera. Örnsköldsvik är i regel inte den ideala staden för en 22-åring, åtminstone inte vintertid.

Fredric Andersson har representerat Södertälje under hela sin seniorkarriär och förlängde så sent som i februari kontraktet med två år. En inte allt för vild gissning är att det var där han ville stanna och att MoDo blev en nödlösning när Södertälje åkte ur Elitserien.

Markus - Du vet vad du ska göra!

Örnen: Rehabiliterar inte svarten sin skadade axel då?

Paddan: Sen verkar man inte räkna med nagy nästa säsong då man gett #22 till pöck

Örnen: Åfan, såg inte att de nya tröjnumren var klara. Då de ju står under rubriken "Spelartrupp 10/11" på hemsidan.

Paddan: Freddan kommer att spela med nummer 13! Men man kan ju undra varför inte Svarten är med och kör barmark?? Jag mena officiellt så har han ju faktiskt kontrakt 1 säsong till!

Paddan: Haha fortsätt spekulera

Poffa: Ska man tyda #39 på Fredric Anderssons träningskläder som att han ärver det numret, eller spekulerar jag för mycket.

Nä Macke, nu är det länge sedan vi värvade något. Dags att presentera ett toppförvärv eller tre.

Paddan:
Om det inte blir Hensick, hoppas jag att Colorado lånar ut tysk/kanadensaren Mark Olver, en kreativ center med näsa för målet.

Paddan: Ja den pinsamheten kommenterades redan igår. Det är så skämmigt att man skäms :-)

bisterfinnen: Kåberg lever på sitt namn nu för tiden. Tvekar på att han är lika bra som hans lönekuvert visar och att han skulle vara tillräckligt mycket bättre än Anton Hedman för att göra en sådan värvning försvarbar.

renen:

En k-fop gör ingen kedja

Satt och kollade Hasses intervju med Janos Hari och man kan se att Hari får ett slags "Goddag yxskaft" uttryck i ansiktet när Hasse säger: "...och du pratar ju perfekt svenska!" eller något liknande.

bisterfinnen: För dyr, för gammal va! Vi har K-fop som brunkare.

Nikki Nine:

Antar att vi inte var med och bjöd på Kåberg som hamnade i Örebro.

Tycker att han är en stabil brunkare för en 3:e eller 4:e lina. Eller har jag supit för nårt?

Jon Häggqvist på Allehanda twittrar följande:

"#Modo värvar en ny materialare. Jörgen Andersson. Har ingen koppling till hockeyn sedan tidigare - det var tydligen ett av Modos kriterier."

bisterfinnen: Han spelade väl för Hershey Bears.

Äh, Chicago Wolves var det visst när jag kollade

Redigerad kommentar

Paddan:

Torde väl vara den däringa hej där. Hejdare va?

36 : Och en forward från Colorados organisation på ingång, tydligen. Tro vilken Monsters-spelare det är då. Eller någon från Tulsa Oilers.

"Hur ser det ut med slovakduon Bartecko och Nagy?

- Just nu ligger vi lågt eftersom att de deltar i VM. Men båda två är bra spelare och vi ska höras lite längre fram. Men om de blir aktuella för MODO igen så kommer det även den här gången i så fall att handla om en artistlösning. För ett helt år har vi inte råd med.

Även Hannu Pikkarainen är alltså frågetecken inför 2011/2012.

- Hannu anslöt också sent under säsongen och här gäller samma förutsättningar som för slovakerna. Men jag har kontakt med Hannu och vi får se hur det blir, säger Näslund."

Modo ska vara 1 av lagen som jagar Klasen.
Nicklas Dahlberg lämnar.
Anton Forsberg skrivit på för 3 år.

mikenomad: HAha ja Modo verkar ha en viss förkärlek till norrbaggar på senare år.

Wayne Gresky:

OK. Då är jag med i matchen.

Kan vi hoppas på en utlåning?

Redigerad kommentar

bisterfinnen: Han skrev ju på ett treårskontrakt 12:e april som gäller för kommande tre säsonger. Sedan skrev han på ett amatörkontrakt för att kunna spela/träna med farmarlaget under resten av den här säsongen och som jag uppfattar saken så är det det kontraktet som är avslutat.

Wayne Gresky:

Eeeh?

bisterfinnen: Med andra ord så är han bara släppt för säsongen.

Wayne Gresky:

ATO

This is an Amateur Try Out and it is found in the NHL, the AHL, and the ECHL. This type of contract is for players that are leaving college and attempting to turn professional, are done with college, or are graduating from the junior leagues. This is a very common practice near the end of the professional seasons as they go deeper into the year than college or junior schedules.

Poffa: Det låter ju konstigt att riva ett NHL-kontrakt efter två veckor.

Ser att en av mina favoriter, André Lakos, eventuellt är på väg att lämna EC Salzburg. Han är inte någon yngling eller speedster på skridskorna, men jag hade inte klagat om vi fått in honom på ett ettårskontrakt.

yngwie: Ytterligare en förstärkning för J20/A-laget?

Philip Samuelsson lämnar?

« · 1379520 · »