1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531171 inlägg · 4122 ämnen

Renbergs vänner vs. Plantskolan

Sv: Renbergs vänner vs. Plantskolan
Wewillwintoday:

Wild things!

Nu tar vi sex poäng den här veckan, ser till att inte förlora några fler poäng före nyår för att sedan öka...

Björn VII:

Jag tar Påhlsson vilken dag som helst, han gjorde väl 39 poäng varav 21 mål sin sista säsong i MoDo och jag tror inte han har blivit sämre. Visst det var en annan omgivning då, men ändå.

Wewillwintoday:

Fyra timmar...då skulle man förstås få valuta för pengarna (som ngn annan betalat då de köpte biocheckarna åt mig)...

scim:

Vad handlar den om, den som går inte nu?

scim: Var Halle Berry t.om sämre än hon Charlie Sheens fru(Denise Richards)??
För hon var tamme fanken den sämsta bondbrud i historien, dock ser hon ju djävligt bra ut....

scim:

No-hoo mischtä schkimm, they äckschpäckt me to die.

(Läs: man får se till att aldrig hamna i okritiska sällskap också, typ bussresor med många småfulla människor :-)

Men, jag ska ju sluta med de där dumheterna...

Wewillwintoday: Inte ens Brosnan var bra i denna orgie av taffliga oneliners, överdrivna actionscener och obegripliga scenarion (som mr Bond givetvis alltid klarar sig ur). Kräks!

knaskamilla: Lagaan.

Indiskt drama. Lite väl mycket sång och dans, men faktiskt väldigt bra. 4 timmar lång är den, men blev aldrig tråkig..

Wewillwintoday: Säger bara: Sean Connery. 'Nuff said...

scim: Bondfilmerna har tappat sin charm sedan länge. Mycket pga castingen skulle jag vilja säga och kassa manuskript. Pierce Brosnan är det inget fel på...

scim: kanal ska det stå ju.

Björn VII: Ja, jag råder dig till att byta kanalen ifall det scenariot skulle inträffa, för den var riktigt dålig.

knaskamilla: Tja, The Two Towers om några veckor?
(Iofs så är inte "om två veckor" nu men wtf)

scim:

Jag har faktiskt planerat att inte se den. Har inte sett en enda Bondfilm hittills, så jag klarar mig nog utan den där också. Jag har dock en motfråga: vad SKA man se på bio nu?

scim:

F.ö. vill jag rekommendera Sveriges bästa biograf, Bromölla Bio, för alla former av svulstiga, icke-tänkande, pang-pang- & explosionsfilmer. Filmen i sig behöver inte vara speciellt sevärd där...

scim:

Hmm, en Bondfilm som man aldrig skall lyckas se? Jag skall göra mitt bästa, även om TV3 känns som en mäktig fiende, i det långa loppet.

knaskamilla: Det ska jag...

Om vi byter ämne så får vi kanske upp humöret här inne:

Jag såg nya Bondfilmen idag, och jag varnar er, se den inte.

Wewillwintoday:

Okej. Då vet jag. Kan du försöka att komma ihåg att sudda ut mitt namn nästa gång...? ;) Jag blir så förvirrad av sådant där.

scim: Foppa kom hem Snälla!!!!

scim: Jag tycker sagan gällande Påhlsson verkar oroväckande(hehe japp jag är pessimist just nu på heltid).
Seriöst om han ville spela i MODO igen, hade han sagt det för länge sedan...

Björn VII:

Nej, Påhlsson känns inte som rätt man för att lyfta MODO i dagsläget, men men, jag trodde inte på Timrås nyförvärv heller och tji fick jag.

scim: Japp "Coward" is my middle name, som man säger i staterna...

scim: nä nu får jag sluta måla fan på väggen.Vi får ta en match i taget.

knaskamilla: Jag bara skrev och glömde sudda ut i ditt namn...
Simple ^^

Wewillwintoday: fegis :-)

Wewillwintoday:

Men varför berättade du det riktat till mig, när jag snackade om att bara vinna på hemmaplan och ändå klara sig ifrån kvalspel?

scim: Nä, det vore förskräckligt om de gjorde. Man jag är supporter och då får man tro så. Om man har för höga förhoppningar blir man bara besviken när dessa inte slår in :)

knaskamilla: haha, du förstår vad jag menar :)

knaskamilla: Jag vet inte :)
Jag bara berättade att jag inte tror vi har förlorat mot Lule med sådana siffror på några år...

Wewillwintoday:

"vill gärna tro att det kommer bli slutspel, men jag tycker det känns som om det kommer bli väldigt svårt, så man inte blir så fruktansvärt besviken sen... och vice versa om vi klarar slutspel..."

Menar du att om de klarar slutspel så blir du besviken för att de inte fick kvala? ;)

Wewillwintoday:

Jag hoppas verkligen inte spelarna delar din inställning.

scim: Jo det vet jag. Fortfarande bara bara 3 pinnar till 5 plats...

scim:

Hejhejhej...jag är 100% övertygad om att det blir slutspel, min diskussion är mer inriktad på huruvuda Påhlsson är en absolut nödvändighet, ställt i relation till alternativen.

Har jag tippat slutspel så blir det så, jag har lyckats hitta MODOs placering de senaste tre åren och ser ingen anledning till att det skulle bli på något annat sätt i år. Men - ja tack till en vass forwardsförstärkning som inte belastar oss lika mycket ekonomiskt som någon vars agent ligger ute och sonderar alla möjliga terränger.

Wewillwintoday:

Men vad pratar du om??

scim: Inte klentrogen, vill gärna tro att det kommer bli slutspel, men jag tycker det känns som om det kommer bli väldigt svårt, så man inte blir så fruktansvärt besviken sen... och vice versa om vi klarar slutspel...

ModoAnte: En liten "reminder" till olyckskorparna Wewillwintoday och ModoAnte: Halva serien är faktiskt kvar och det är rekordjämnt kring strecken.

knaskamilla: kanske inte den men att torska så stort på bortais är inte bra modo har ju en usel målskillnad.

knaskamilla: Ignorera de klentrogna :-)

Wewillwintoday: modo måste vinna hemmamatcherna om vi inte villl se kvalseriehockey i kempis.

knaskamilla: que?

ModoAnte:

Och vad hände sen? Fick de spela kvalspel?

Wewillwintoday:

Nu vet jag inte vad du pratar om längre...

Wewillwintoday:
Hur ändrar det det faktum att Färjestad spelade bra mot MODO, som ändå lyckades vinna (genom att spela bättre)?

scim: FBK har förlorat några raka nu, och sista nu mot Linköping. Tyvärr känns inte den segern lika härlig längre...

knaskamilla: Jo men då låg modo i dom nedre regionerna av tabellen om jag inte är helt fel ute.

knaskamilla: Du minns nog fel :P

Nä, jag är inte säker men jag tror MODO har vunnit massor av segrar av sådana siffror men aldrig förlorat. Tror att det var nån gång 98 eller 99 som vi förlorade med 0-4 en gång...

Man kan ju kolla upp det...

ModoAnte: Hade du föredragit att förlora mot FBK och istället vinna mot Luleå? Det finns faktiskt ytterligare 6-7 klubbar som inte heller tycker att det "ser bra ut".

ModoAnte: Hirsch...

ModoAnte:

Det var väl inte så många säsonger sedan MoDo vann i princip bara på hemmaplan...? Eller minns jag fel?

Wewillwintoday: vem stod i mål för modo?

scim: Visst, det kommer ändras mycket i tabellen säkerligen.
Men att MODO förlorar med 5-1 mot Luleå har vi väl inte gjort på över 5 år... det är fan inget bra tecken.

« · 168288 · »