1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481443 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1925656 · » Till forumet


Sv: Silly Season
PP hackar, allmänt dålig offensiv. Lösning: Värva! Conny Strömberg kommer att kost väldigt mycket att inte göra det helt i onödan
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Har själv tippat dom som topp tre, tror dom lyfter ganska rejält nu och tyvärr passerar oss .
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Dom har ju gått uppåt senaste omgångarna efter en brutalt dålig start, dom kan bli att räkna med
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Har med den känslan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Jag tror nog att det kan gå uppåt för IFB nu.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: En säsong jag tycker hela löven överpresterat något enormt, han kommer få det svårt att nå dom statsen denna säsong
Kommentera

Sv: Silly Season
5+23 för Löven förra säsongen
Kommentera

Sv: Silly Season Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Mycket rimlig jämförelse. Men ja jag tycker även det sänder en tydlig signal, tack och adjö, sen kan samtalsterapi för att landa på jorden vara på sin plats.
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar: Så, om Sundlöv ringer och budar på Crosby har han satt en jätte bra nivå?

Nu tar jag ju i. Men jag förstår inte riktigt varför man ger Sundlöv "skit" för att han inte budar på en spelare vi inte rimligtvis har råd med?
Jag skulle bli sjukt imponerad om Löven lyckas värva honom. För isf kan det inte vara för lönen han spelar i Löven. Om dom inte raggat till sig någon super sponsor?
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar: Det kan slå tillbaka ganska rejält också om det blir en budgetvärvning. Om man säger sig vara intresserade av spelare i gränslandet kring 250k, men att det slutar med en riktigt bra division 1-spelare. Då tycker jag verkligen inte att det i slutänden kommer att tas väl av fans...

Vem minns inte Poffas bomb?
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Jag tycker oavsett skickar det tydliga signaler om ambitionsnivån man vill ligga på - och bara det måste vara positivt för fans och alla runt omkring att de visar de vill fajtas om det och nöjer sig inte.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Ja men det är ju inte ens ett rykte? Lövens sportchef säger ju att man varit i kontakt med agenten?
Men det är väääldigt långt mellan att vara i kontakt med agenten till att landa spelaren.
Framförallt då det är en spelare som nog vill ha 200-300k i månaden i lön.

"Ryktet" är ju inte att Löven gjort klart med honom, utan att man visat intresse för honom.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Om han kan spela 60% utav sin fulla kapacitet så kommer han ändå vara en av dom bästa i allsvenskan, hade gärna sett honom här.
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Rykten brukar vara sant i längden
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: o Oskarshamn lånar en finsk spelare från div1 Nybro tror jag, gjorde 2 mål o 1 assist i förra matchen mot Västervik...
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Ok nu hittade jag källan på Ramstedt. Du skarvar rätt hårt när du säger att dom fått tag i en center...
Du menar att om Sundlöv slog honom en signal hade vi också fått tag i en center?
Känns som du försöker bygga upp ett misslyckande för Modo som inte finns.

hockeynews.se/articles/5006/

Eller har du någon källa som säger att han är klar?
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Tro vad han kostar egentligen? Eller finns det någon prissänkande skandal?

Ja menar, 52p på 60m i Liiga 15/16.
25P i KHL året efter och 22p på 34 matcher i Liiga så sent som ifjol.
Antar det beror på att han inte spelat än i år som löven har råd? Annars bör han ju kosta som en 2a gränsen till 1a center i SHL denna tid på säsongen?

Beskrivs som lite långsam på EP profilen men om det stämmer vet jag ej?
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Det vi lärt oss de senaste säsongerna är att vi inte tycker den posten är särskilt viktig.
Vi omskolar forwards istället.
Centersidan får bli som det blir...
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon:

Har han lirat i ECHL kan han nog behöva värma upp lite i Allsvenskan. :-)
Kommentera

Sv: Silly Season
Kyle Cumiskey ryktas till SHL, borde komma tillbaks till Modo
Kommentera

Sv: Silly Season
Svårt att få tag i en Center, nja Löven verkar ha hittat en, Teemu Ramstedt
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Tycker vän kanske inte att Hersley fick speciellt stort förtroende heller om man nu ska tala för hans del.
Vi har ju även Hannu pikkarainen som egentligen bara gör en bra säsong i karriärern mer och det är i Modo, flopp i Ryssland och i Skellefteå osv.
Tycker nog att Modo haft många floppar men även flippar, som du säger, Rosen är ett exempel där man inte kanske tog tillvara på talangen, även Jackie Blomkvist samma säsong som sen ändå blommat ut ordentligt i Brynäs efter det.

Men jag skulle nog vilja påstå att Danielsson är den största flippen vi värvat från en direkt konkurrent, från en 3:e kedja i Djurgården till poängkung i Modo året efter.
Sen kan man ju även lägga in Skröder där även om han redan var riktigt bra i HV71 innan.

Zucca är en halvbra värvning från lilla Norge.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Fast han var ju inte bra heller.
Vårt värsta exempel måste väl nästan vara Rosen. Som typ bara fick spela PP gör Challe. Och ändå gjorde typ 20p? För att sen vinna poängligan året efter i AIK...
Nu hade vi väl mest troligt tappat honom än om ha fått förtroende men. Chanserna hade varit bättre iaf.

Sen angående hitta spelare som blivit ratad men fått upprättelse i Modo är väl Salmela och Nyllet kompis (Ryssen jag tappat namnet på helt nu...) bra exempel. Än om Salmela var så jävla bra så han nog kunnat spela vart som helst.
Men Ryssen lyckades väl mest bara här han?

Måste komma på vad han heter...

Edit: Fan, fick lov å googla, Kirill Kabanov!
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar:

Tycker faktiskt det skulle vara värt att testa, kör han på ett tryout om såna fortfarande är tillåtna och testa han några matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Bra stavat och formulerat inlägg... huga
- sry
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar: Än värre måste det vän vara med där långskånken till back från Malmö som blev ratad i Modo och som sedan slog genom i leksand och har sedan dess varit bosatt i landslaget ä, dessutom helt sjukt vad han fortfarande öser in poäng och framförallt mål, 11+15 på 26 matcher i khl.
Patrik Hersley
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Spelade man med Susse gilts det knappt. Men inte hade det suttit fel med en Reideborn, usch vad det kan stå en dyrt ibland det där.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Jättebra fråga. Jag kan kolla när jag får tid över. Har dokumentet och scriptet på min dator hemma...
Kommentera

Sv: Silly Season
Hur går det i tabelltipset?
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar: Du menar typ en Niklas Danielsson, Simon öhnerud, Sam Marklund och Emil Molin typ?!
;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Om Goumas bryter med löven.. tänk om det är vår tur att för en gångs skull vara laget som plockar upp en misslyckad spelare som senare gör succé ist för vice versa vilket varit melodin senaste tiden.
Kommentera

Sv: Silly Season
bisterfinnen: kul för Sellgren att bli uttagen i Tre Kronor ännu en modoplanta som blommar ut ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa: Haha, ja det har varit en del fantasifulla varianter

IKO
IOK
KIO
KOI
OKI
OIK

är de rättstavade varianterna men vi har nog haft fler bra har jag för mig.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Blir nog bra om du går ner i båset sköter backarna med Styf måste bara bli SHL spel nästa säsong då. Minsta man kan kräva av er och dessutom får du komma till dukat bord nu när styf kört in defensiven 3-4 år
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa: Till vårt försvar handlar det många gånger om autokorrekt...
Spelar vi som mot SSK och Pantern vinner vi ikväll.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: men snälla kan ni förkorta Oskarshamn rätt? de heter IK Oskarshamn, förkortas IKO. Definitivt inte IOK som ju står för Internationella Olympiska Kommittéen..
Kommentera

Sv: Silly Season
Rogersson: 91,1 och 1,75 GAA är väl ändå helt ok. Vad jag fattat har han väl vunnit de flesta av sina matcher också?
EBELs hemsida var inte jätte utvecklad på statistik biten riktigt...
Kommentera

Sv: Silly Season
Rogersson:
Tkr det är en intressant profil på honom, startade i div men jobbat sig uppåt. Kring 91% sina två senaste säsonger i allsvenskan, i EBEL är iaf klart bättre än sin kollega. Förhoppningsvis så finns där lite mer att klämma ut.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: 2 saker känns speciellt viktig inför fortsättningen, 1 är att man får ordning på defensiven. 2 är att man får ordning på powerplay.
Fixar Modo detta så har vi bra chans på poäng
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Blir intressant match ikväll. Lite oroväckande att inställningen på vissa spelare verkar brista i år igen, men det positiva är Hellkvist som verkar jobba stenhårt med just den biten. Vill se en defensiv som vi hade de första matcherna(speciellt mot Löven) där man låg steget före i varje kontringsförsök och minimalt med slarv i egen zon.
Känns som 3 poäng ikväll ska vara en självklarhet ifall man vill vara ett topplag.
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: står i ÖA att han åker till Sverige idag sen ska det ordnas upp med AIK som äger rättigheterna, endast Modo som är aktuellt just nu
Kommentera

Sv: Silly Season
Är Linus Lundin något att hänga i julgran. Någon som sett honom spela? Inte direkt smickrande siffror i österrikiska ligan dessa matcher han spelat.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Enligt Höken är det ju klart med Lundin. Men det görs väl inte officiellt förrän hans utlåning till Graz går ut. Om den gällde till sista oktober eller vad det var?
Kommentera

Sv: Silly Season
Inget nytt om målvaktsfrågan, Lundin eller?
Kommentera

Sv: Silly Season
Robin Ztorken L:
Litar på ditt hkyöga
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Det känns väl som att JJ börjar komma igång, 3 mål på senaste 4. Själv har jag väl samma förhoppning, fast om J.Eriksson. De har förvisso samma poängskörd, men JE har gjort 2 av 3 mål på straff och känns rätt osynlig i 5v5.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: In med # 36 på # 28 ans plats, det tror jag skulle bli succe!
# 36 är för bra för att sitta på bänken...
Kommentera

Sv: Silly Season
MorganaLefaey:
Verkar som om du är den smarte av oss två iaf, går in som ytter i andra😉. Bulls eye(nästan) även för JFK då 4:e är Hagge - Öhman - Tim
Kommentera

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Själv hoppas jag att JJonsson kan komma igång ordentligt. han behöver lite fart bredvid sig, men det är ingen tvekan om att han har hockey i sig...

Kanske kan vi få igång en tredje producerande kedja på det sättet. Då blir det inte roligt att möta oss när alla har en bra dag...
Kommentera

« · 1925656 · »