1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528431 inlägg · 4121 ämnen

Skellefteå AIK - MODO Hockey 061102

781309 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - MODO Hockey 061102
Hawerchuk: Klockren? Det var ju ryggsäckshockey av den värre arten igår. Och Wimmelborg släppte ju allt för att sedan helt plötsligt inse vad han är där för att göra. Skröder borde fått 2+2. De 2 ryggtacklingarna såg iaf live ut att vara 2+10 minimum.

Men men. Vi tog en poäng på bortaplan, det i sig får väl duga.

shinzawai: Vinnerborg var ju näst intill klockren. Men du drogs väl med i den allmänna visselkonserten du bevittnade. ;)

Gusse:

Japp, håller med om det.
Blev lika förvånad när jag såg uppställningen i 5-3.

Horava eller Tummen hade ju hängt en kasse där, garanterat...

Varför ingen högerskytt i 5 mot 3 ..inte första gången vi ser Salle på på fel plats i power play ..igår hadde det blivit mål om man haft en rightare ..även Josef Bombad påtalade det ..

Publiken i den där ishallen som kallas arena var ta mig fan värre än Kempuspubliken 1998 när Djurgården var på besök. Det var pinsamt att höra dem busvissla när exempelvis Sundström lyfter en klubba och snor pucken. Enögat hägrar.

Wimmelborg var som vanligt helt värdelös. Inkonsekvent som bara han kan, missade bl.a. två grova checking from behind på Modospelare, hög klubba av Skröder, sjuka fasthållningar, nä fy fan.

Jag hade en t-shirt, tröja, matchtröja och en rätt tjock jacka på mig där uppe, ändå höll jag på att frysa ihjäl. Tacka vet jag SA. :)

Frisco:

Hmm, vad konstig rubrik det är överst under Nyheter just nu...

Att inte dom heller vet hur det egentligen är...

Dream Team: Nu vann jag en femtilapp på dig igen.

I övrigt har du fel. Matchen slutade oavgjort. Skellefteå vann en bonuspoäng. Om matchen slutat 1-1 efter de sista 5 minuternas fyra mot fyraspel så hade Modo i alla fall fått sin enda poäng.

Du menar alltså att MoDo förlorade matchen och tog en poäng. Om förlängningen slutat mållös hade det blivit oavgjort och MoDo tog en poäng.

Nej du Dream Team. Du har fel.

Dream Team:

Som vanligt är du helt humorbefriad. Drick ett glas vatten och knapra på en skorpa, eller nått.

scim: Så förvånande. Synd att det inte går att spela på ett oavgjort resultat efter full tid och seger åt något håll efter förlängning. Det hade kunnat ge en extra krydda till matchenspelen på oddset.

Dream Team:

Om jag spelat pengar på Skellefteåvinst hade jag inte ens fått tillbaka insatsen.

Frisco: Jag känner på mig att detta har diskuterats tidigare. Vinner man inte matchen om man gör fler mål än sina motståndare? Om man avgör en match i sudden death så kallas det väl att "man vinner matchen i (eller efter) förlängning".

Enligt swehockey så är det nog så. Vinst i förlängning heter:
OTW=Overtime Win (1 P)
och förslust efter detsamma heter:
OTL=Overtime Lost (0 P)

Frisco: Äh, jag skrev ju tidigare att MoDo tog en poäng i matchen mot Skellefteå.

Paddan: Matchen slutade 1-1. Skellefteå tog en extrapoäng.

Frisco: Visst svamlar jag ofta... och inte särskilt bra, men jag tror faktiskt att Skellefteå vann efter förlängning. Men eftersom jag inte sett matchen utan bara någon form av hopklippta bilder på SVT så kanske det bara var rena fantasifoster i stil med radiosändningen av Världarnas Krig som panikslog England

Paddan: Vann Skellefteå matchen? Nej, nu tror jag du svamlar.

Gidde: Den här säsongen tycker jag det varit mer allmänhetens åkning med klubba och puck över Salles uppträdande på isen. Det verkar som att han mest åker omkring och väntar på att han ska få byta så att den där plågan med att behöva vistas på isen ska ta slut någon gång. Fast man kan ju hoppas att de där försöken med att använda Salle som center kan få upp hans arbetsinsats några snäpp

Paddan:

Dessutom hade det ju varit fint om Salle rört på benen, istället för att åka till rödlinjen och sedan försöka glida igenom försvaret gång på gång..

Från att vara glimrande ena matchen så kan han göra riktiga djupdyk nästa match...

Måste säga att det var ett riktigt tjusigt mål som Skellefteå gjorde när de vann med 2-1. Petterströms passning till Antos var underbar. Fast hade bara Salle klarat av att stå på benen så hade vi ju givetvis inte förlorat mot Skellefteå.

Om webkommentatorn var fel ute med namnen så var det nog inget alls mot PPV-killen Kristian Andersson...

Snacka om att konstant säga fel...

Urk, det behövs inte mycket för att få anställning där, det märks...

Paddan: Jag tycker att Morrison skötte sig bra. Tacklade bra, rätt bra fart på rören, inte något skott vad jag kunde se. Men han syns på isen och jobbar hårt i närkamperna.

Eftersom han inte har spelat en riktig match på 7 månader så blir betyget ändå riktigt bra. Jag tror på honom.

Cyklob: Hur var Morrison då, ganska osynlig eller? Bisittaren på webradion berömde Viklund och Hedman och tyckte att de spelade exemplariskt på backplats. Det låter nästan för bra för att vara sant.

Paddan: Karol var sjukt bra idag. Mycket tack vare han att man kom undan med 1-1. Modo får ta med sig dom 10 första minuterna i matchen, då dom fullständigt spelade ut Skellefteå.

Man börjar märka mer och mer på backsidan att dom får slita hårt, hoppas verkligen att någon ny back trillar in nu. Josef Boumedienne var expertkommentator och berömde norrlands hockeyn kanske dags att slå han en signal ? han har väll ingen klubb nu ?

knaskamilla: Hehe, jo iofs. Nåväl, då lär ju Krizan få rena rama bombardemanget emot sig även på lördag när Fiskrens HC kommer på besök

Paddan:

Det var väl en 50/50-chans att det skulle vara någon av våra f.d. spelare?

Nähäpp, det kunde vi ju inte. Typiskt nog är det en av våra fd spelare också som avgör.

Då blev det i varje fall en poäng i Skellefte Kraft Arena, återstår att se om vi kan lyckas ta en poäng till.

29-16 i skott efter två perioder. Krizan verkar ha haft mycket att göra hittills i matchen. Ovanligt också att höra beröm för Viklunds och Hedmans agerande, jag som tycker att de alltför ofta tar väldigt konstiga beslut när man försöker passa eller stöta i helt fel lägen och oftast blir helt överspelade.

Trevligt att höra ett kommentatorspar som kan diskutera motståndarna också, till skillnad mot exempelvis i Färjestad där all energi gick åt till att analysera FBKs agerande.

NuMo: Intressant, det blir som du säger mer och mer innovativa förslag på namn på spelare ju mer intensitet det blir i matchen där uppe i Skellefteå. Niklas Söderström...

NuMo:

Nu blev det mål, sa han.

Paddan: Tyvärr så kommer det mindre vettigt ur munnen på komentatorn ju mer som händer.

Paddan:

Jag har hört att man kan se match på PPV hos scim.

Dream Team: På så sätt, jag var för upptagen med att få till min egen knorr att jag inte upptäckte den.

Typiskt att kompisen ska bli magsjuk precis idag när man hade planerat att se matchen på PPV och får nöja sig med webradion istället. Fast den funkar ganska bra som substitut, än så länge

Paddan: Jo, anade väl att du gjorde det, men försökte bara få till en liten knorr på det jag skrev.

Ajajaj, tydligen en skaplig tackling på Döme av Prochazka, Döme blev liggande kvar på isen.

Dream Team: För att vara lite wesserbisser så påstår jag att det väl var Bojan Križaj  du menade. Tja, huvudkommentatorn säger då i varje fall Križaj

Paddan: Jaså, är det den gamle hjälten Bojan Krizan som vaktar MoDokassen ikväll?

Att döma av rapporteringen från Skellefteå så verkar vi också ha en alpin legend i målet denna afton.

Dream Team: Aha, det tänkte jag inte ens på. Det var väl han Vögeli.

Fint pass (tydligen) från Oscar Steen till Pasi som förpassade pucken in bakom Hadelöv till något så ovanligt som ett PP-mål för MoDo. 

Paddan: Hehe.. och vem satt utvisad? =)

Paddan: Tjopp!

shinzawai: Pasi Tuominen!

Zebrorna:

HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Jan sandström, Luleå
LM Peter Sundqvist, Luleå

Frisco:

Snygg underrubrik också:

"Ett skadedrabbat lag med en fuskande målvakt"

:-/

Poffa: Läser på Svenska Fans inför matchen www.svenskafans.com/Hockeyzon/artikel.asp?id=141388

[Skadeläget: Richard Lintner har fortfarande inte repat sig efter sin hjärnskada och kommer därmed inte till spel]

Otroligt att det spekuleras i comeback.

Skellefteå AIK - MODO Hockey 061102
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Mattias Erlander).

Backar:
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund

3 Mattias Timander,
43 Niklas Öman

38 Adam Andersson,
6 Tobias Enström.

Forwards:
28 Miloslav Horava,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

12 Justin Morrison,
15 Andreas Salomonsson,
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
18 Peter Öberg

40 Magnus Gästrin,
4 Mattias Hellström,
19 Mikael Pettersson.

Extraspelare:
29 Andreas Molinder,
33 Johan Nilsson.

Kommentar

Harald Lückner: Vi är beredda på anstormning

Det var viktiga och härliga tre poäng som MODO Hockey tog senast mot Luleå hemma via 1-0. Nu väntar först Skellefteå borta, sedan Frölunda hemma lördag innan uppehållet för Karjala Cup.
- Den viktiga matchveckan som började med seger och tre poäng fortsätter nu, säger Harald Lückner, coachen. Nu handlar det om möten med två lag som ligger efter oss och förhoppningsvis ska göra det också.

Först ett Skellefteå, som MODO inte hade några som helst problem med hemma (5-2), dessutom ett Skellefteå som inte gjort mål på tre matcher i rad.
- Inget vi bryr oss om. Vi är beredda på en riktig anstormning, som det brukar vara i Skellefteå. Här gäller det att vara vakna från start och det är nog ingen risk med tanke på den härliga och högljudda stämning det brukar vara där.

I Swedbank Arena tidigare i höst var förre MODOiten Magnus Wernblom inte med.
- När han nu är det vet vi att hans lag är uppumpat med adrenalin till max.

Riktigt nöjd var MODO:s tränare inte senast.
- Vi släpper fortfarande till alldeles för mycket. Början av tredje var ju närmast en mardröm och man stod där med hjärtat i halsgropen. Tur att Krizan var så där riktigt omöjlig, som så ofta förra säsongen. Ett par av de räddningar han gjorde var av det svettigaste laget.

Inga nya skador att rapportera och MODO-coachen hoppas att nye forwarden Justin Morrison ska växa in i laget alltmer.
- Hans första insats lovade mera, inte tu tal om annat. Av de skadade spelarna tränar Hasse Jonsson riktigt bra, men där är det som tidigare, vi tar inga chanser.

Noterbart om laget

Skadade: Mikael Zajkowski (ljumske), Hasse Jonsson (ljumske, kan kanske komma till spel, avgörs matchdagen), Per Svartvadet (knä) och Tommy Wargh (axel).

781309 · »