1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482803 inlägg · 4079 ämnen

Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00

1707112 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
J F K: Jag älskar din humor.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Carl Lejonkräk: Ja,börjar du någonsin skriva vettiga saker ska jag omklassifiera dig, men än så länge förefaller du vara ett rent internettroll helt utan någon glimt i något öga.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nucky: Du behöver inte ta mig på allt för mycket allvar men visst sjutton såg jag matchen och min analys var ärlig. Jag vill gärna ses som en sån som har glimten i ögat men ändå någonstans ibland har vettiga saker att säga. Betänk bara mina farhågor om Huras inför säsongen och hur speciellt en lättstött modoit tog i så att han höll på att bajsa ned sig i sina misslyckade försök att förlöjliga MIG.
Ta mina inlägg med en nypa salt men vi måste ju få ha lite skoj ibland också här på forumet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
dempa: Problemet är att om man femtio procent av tiden trollar så har man ingen trovärdighet om man inte försöker trolla. Hade forumet fungerat som det år tänkt hade man kunnat skriva i Brynäsboken efter deras matcher som man sett, men då hade det blivit ett jävla liv. Därför tycker jag inte att kräket ska komma hit och skriva. Speciellt inte med endast negativa synpunkter på vårt spel.

Jag välkomnar gärna ett vettigare debattklimat, men då måste Arnio och många andra brynästroll först bevisa att man faktiskt menar allvar med att just inte trolla.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
J F K:
Jepp och vi skall slå dem:)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
J F K: menar du att Calle Lejonkäk inte är rätt ute med sin analys? Eller tycker du så fort en utomstående som du dömt ut trollar så fort han skriver något "anti"?
Shit vad pinsamt o skitnödigt det är här. Har alltid gillat o respekterat dina inlägg J F K men du är ju så fientlig att jag snart skäms över att va Modoit.

För tusan det är ett öppet forum, kul med nyanser och då inte bara enbart dina. Åtminstone min åsikt.
Glöm gammalt groll, kan vi inte ta en forum-träff framöver å ta en bira eller käka smörgåsbord på Gävle bro eller pastabuffe på Mamma Mia och bli kompisar?

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: Tyvärr blir det däng mot seriens i särklass bästa lag på tisdag. När Frölunda går på alla cylindrar är vi och alla andra lag i shl chanslösa än så länge. Jag tror att maktbalansen kanske ändras under säsongen, men nu är Frölunda laget att slå...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Carl Lejonkräk:
Grymt utspelade kanske är och ta i något. Men att Saik hade ett övertag 20-30 min tycker jag är ganska självklart. Sedan gör vi det rätt bra genom att komma ikapp, att spekuleras i vad det kan bero på är svårt att veta. Men är alla ggr bättre att förlora med uddamålet än "stordäng". Några segrar hade suttit gott nu:)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Carl Lejonkräk: haha gillar ditt meddelande i slutet: "trollar ej"
Nu tar man dig genast på större allvar 😎😂
Skulle bli förvånad om du ens såg matchen.
/ Hade gott
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Carl Lejonkräk: bara komma in för att provocera och sedan skriva trollar ej. Vad vill du uppnå med att spela Allan? Jag trodde du förstått att sådant resonemang bara leder till tråkiga diskussioner här. Hade du haft ett dyft trovärdighet kanske vi kunnat diskutera, men du är ju bara inne för att provocera.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nucky: Jag tycker ni var grymt utspelade förutom i slutet efter att Skellefteås slips släppt in allt. Väldigt turligt för er att det blev spännande på slutet men alla ser vi ju olika saker. Skellefteå hade ju grymt många helt öppna lägen i matchen där ert försvar var helt ur position. All heder åt er för er sedvanliga spurt dock. Ni har i alla fall blivit bättre än i början på serien se än finns hopp för er när ni får tillbaka spelare och när Welch kommer.
OBS trollar ej
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
modomille: Jo det kan väl stämma, men det är här jag tycker vi har så otroligt fel tänk. En Jesper Olofsson, Edwin Hedberg eller annan ung talang hade kunnat göra jobbet minst lika bra för mindre pengar och med förhoppningen att han utvecklas och stannar ett par år i klubben. Thomas kommer vi inte ha kvar som stomme de kommande 3-4 åren, han kommer inte heller utvecklas till en bättre spelare och definitivt inte höja våra publiksiffror då jag tror att folk hellre ser en egen talang med hjärta slita varje match och utvecklas.

Jag hoppas verkligen att vi tänker om till kommande år och hämtar unga hungriga spelare, kryddat med ett gäng spets som är prövad i shl tidigare. Ta in sportchef från allsvenskan som har stenkoll på guldkornen där och bygg med kontinuitet.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Manny: Han hade en trög start men blev bättre och bättre tills att Wilson blev avstängd.Thomas är bättre på kanten en på centerplatsen,Jag själv tycker att han tillför hårt jobb och förhoppnings vis så börjar han producera mer när Wilson kommer tillbaka mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Manny: Ja håller med. Nu kan man också se att vi börjar bli hopplöst efter i tabellen. Jag tror att glappet vi skapat till plats 10 redan nu är omöjligt att äta ikapp. Vi kommer förbli botten fyra, tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Är det bara jag som tycker Thomas presterar absolut ingenting? Slår ifrån sig chanspuckar, är
Långsam, inte särskilt stark och inte heller särskilt bra defensivt. Hade väntat mig mycket mer från han!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nucky: Tagga ner lite, förstår att det är min kommentar du menar . Men om man som spelande modoit hela tiden ska be om ursäkt för dåligt utförande och dessutom handskas med en dålig självkänsla hur laget spelar då kan uttrycket i rutan verka aningen darrigt. Jag tackar för mig och ha det bra alla andra forumister.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Rytter: den som spelar med Possler-Pettersson bör ha ett bra spelsinne, som kan hänga med i deras spel. Tror det är där det brister en del med Nilsson. Butler skulle vara rolig att se med en riktigt bra center, känns som han hamnar utanför spelet väldigt mycket just nu.
Hoppas på att Wilson tar Lapierres plats när han är tillbaka, tycker Lappy är för enformig och dumpar pucken alldeles för ofta och vid fel läge, vilket gör att motståndarna ofta i lugn och ro kan börja ett nytt anfall mot oss.
Känns som att han fortfarande spelar på liten rink..
Trots alla flashiga nordamerikaner tycker jag det är Pettersson, Possler, Grundström och Olofsson som skapar mest och jobbar hårdast.
Thomas gillar jag också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Larry Huras spelidé funkar utmärkt mot ett lag som leder med ungefär 4-0, det vet vi nu, det har vi väl sett hela säsongen? Ett lag som slår av på takten lite och inte prioriterar tid i anfallszon. Huras Modo är helt bortkollrade i egen zon, det vet vi också då det är extremt tydligt. Må så vara att backbesättningen är riktigt dålig men organisatoriskt är Modos spel ett skämt, det går inte att koifrmma ån.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
foppamodo:

Absolut så kan vi inte fortsätta förlora ifall vi ska klättra i tabellen, det tror jag alla inser.

Men om man har matcherna och försvarsspelet i början på säsongen som referens så ser det ändå bättre ut nu. Det är inte lika stora systemfel längre utan det är mer individuella misstag som beror på dåligt självförtroende och detta bör vara lättare att rätta till.

Vi behöver en vinst och en injektion av nya spelare, som Wilson och Dwyer. Börjar vi tro på det vi gör och spela avslappnat så tror jag det kommer vända och vi kommer att nå play-in i år.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Rytter:
Tycker dock inte man ska vara alltför possitiv, vi kan inte fortsätta att spela på det här sättet, kommer aldrig att hålla då vi har för dåliga backar samt målvakt för det.
Har man i snitt 4 insläppta per match kommer man inte vinna många matcher, oavsett hur bra man än är i anfallszon.
5 insläppta är inte godkänt oavsett. Men det får jag stå för.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nucky:

Håller med om mycket du skriver. Kul också att Possler och Pettersson fick komma igång, den kedjan behöver få utdelning.

Till nästa match är Wilson tillbaka va? Skönt att vi då kan sätta ut Thomas på en kant igen för han passar bättre där än som center.

Är Dwyer spelklar till Tisdag? Blir intressant att se hur man formerar sig då, sätta in honom med Pettersson och Possler hoppas jag på. Sedan får man sätta ihop den kedja som var bra första matcherna på försäsongen, Skröder-Wilson-Thomas
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nieminen: håller dock med om Heshka, han känns om en Pikkarambo utan skills..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: jag måste sett en annan match än er på forumet, för jag tycker faktiskt Modo gör en riktigt bra match, även första perioden.

Håller med Torp om att man INTE blir utspelade, utan har ett aggressivt, hårt arbetande försvar och håller faktiskt Ske stången FÖRUTOM några återigen dåliga ingripanden vilket man straffas stenhårt för.
Tror helt enkelt inte detta lag är så mycket bättre.
Kul att se Grundström som tacklar och vinner närkamper, måste vara ruggigt jobbig att möta!
Jämförelse med Växjö-matchen var det väldigt stor skillnad i intensitet, och Modo gör en mycket bättre match.
Men när man fortsätter göra misstag några gånger per period blir det ruggigt svårt att vinna.

Att hacka på Possler för hans ordval i en intervju.. Vafan!
Grabben är ung och verkar rätt blyg, är det irriterande att han inte kaxar upp sig i intervjun och drar av ett brandtal?
Gör 3 poäng ikväll varav 2 mål, känns som han lägger fokus på rätt saker till skillnad från vissa på forumet.
Kommentera


Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: Han kan fortsätta sin semesterresa i en annan förening. Det spelar ingen roll vilka skills han sitter på när han drar ner alla med sin whatever-attityd. Nu ska vi lyssna på pudelkloke Huras igen...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: "Jobbade hårt" "Kom nära" etc.
Hoppas vi kan se en förändring i alla fall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: Vi ger juluppehållet på tok farliga lägen i egen zon. Men en Ullmark i prime hade det går att vinna möjligtvis.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: vad var det nu igen Nationalteatern sjöng:
"Fyllan värmer mest"
Ha en bra kväll Modovänner
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Sven Tuta:
Tycker ändå det var bättre idag än det brukar vara.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Rätt karaktär, den spelare vi letat efter m.m.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno:

Vi var ju nära, men saknade spelar på mål på det skottet, vilket jag inte fattar när vi måste gå för det.


Heshka tyckte jag inte att jag såg efter hans sista felpass i egen zon.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Ja alla spelare har höjt sig i 3dje. Utan Heshka...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Finns det ingen som kan tala om för Torp att simborgarmärket tar man i simhallen och inte i ishallen
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nieminen:

Shaun Heshka kan ju omöjligt ha varit en bra hockeyspelare tidigare. Inget tyder på det. Det måste vara ett falskt CV.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno:

Bra att vi gör match av det. Visst Skellefteå ISHOCKEYKLUBB har tappat tempo, vilket händer när vi invaggar dem i överdriven självkänsla. Vårt sätt att lägga oss på rygg och blotta strupen fungerar ju finfint att få motståndarna att sänka tempot. Synd att vi oftast har så många mål att hämta ikapp då bara.

Reideborn får dessutom göra bra räddningar, vilket måste vara bra för honom.

Nu är frågan om vi skall skjuta strax utanför i fria lägen hundra gånger innan vi förlorar med uddamålet igen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: Vi behöver poäng, inte hedersamma förluster...
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: Dom vill bara ha oss att må dåligt en stund extra :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Nieminen: Jävla lag till att göra det spännande jämt!
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Ap-Wallson. svettas lite nu då... :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo:

Possler fortsätter att vara negativ genom att göra ett mål till.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Vore det så illa så kanske du skulle kunnat hittat något positivt i det hela ändå😉😆😆😆
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
jämtland:

Possler gjorde ju i alla fall något positivt när han gjorde mål. Tur att han inte sket i det med tanke på hur lite han tror på "saken".
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Negativ och självkritisk, stämmer bra det. Ungefär som foppa och näslund var😉
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
jämtland: Haha! Du är kanske också pessimistiskt lagd..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Ta det inte som uppgivenhet du. Men för mig förmedlar han ingen bra känsla iallafall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
jämtland:
Helt ärligt är det bättre att vi förlorar med 7-0 än med 5-4 denna match.
Det är BARA för att skellefteå slutar spela som gör att vi kommer in i matchen, samma mot djurgården.
Då kommer huras att säga om vi spelar såhär hela matcherna kommer vi börja vinna igen.
Men vi har gjort 2 mål BARA för att skellefteå slutat spela inget annat.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
S-vikaren: Precis👍 Ja varför inte....herregud..
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
jämtland: Nu sållade du ju rejält i vad han sa i intervjun.

Visst sade han att han att det var viktigt att man inte lät det rinna iväg som i tidigare matcher, men det skall man inte ta som uppgivenhet.

Jag vill inte ha spelare som talar som punchdrunka boxare som säger att de skall vinna på knock inför varenda match, trots att de förlorat de senaste tjugo matcherna på knock själva.
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
jämtland:
"Tror ni att ni kan vinna?"
"Ja, varför inte? Vi gjorde två snabba i förra etc."
Kommentera

Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: För att va positiv: Att Possler och Pettersson producerar är väldigt bra. Viktigt för dom!
Att Grundström tacklat alla SAIK backar två ggr om tro ja. Jäkla bulldozer det där.
Kommentera

1707112 · »