1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481408 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - Modo 2022-01-26

« · 2281665 Till forumet


Södertälje - Modo 2022-01-26
Matchdags!🥳
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
wolper

Hur går det ikväll då?
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
jonsson:
Grabbarna vill be Karlin om ursäkt och gör jobbet!

Slut på halvdassiga matcher nu
👍
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
AddMan: Slut på dem tror jag inte att det blir, men jag hoppas att vi kan minska frekvensen på dem. Inget lag kommer undan skitmatcher, utan det som gäller är att minska dem och bättra utfallet i de matcherna. Det senare har vi varit skickliga på.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
J F K: Styf skadad o Nordin sjuk, Norén hämtades upp i Gävle på väg hem o Ingman tillbaka, 12 forwards o 7 backar ikväll
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: Ingman går in och dominerar ikväll!💪🏻
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
TickledDonkey: Ja, jag tycker att Ingman var klasser bättre mot HV än i tidigare matcher. Det har synts att han inte haft någon koll på vårt spelsystem, utan har känts vilse både med och utan puck. Det hade nog varit lättare att bara gå in och spela sarg ut, men samtidigt är det inte vad vi förväntar oss av Ingman. Han ska kunna vara ytterligare en ledande back på den här nivån.

Undrar hur länge det dröjer innan vi tar in Ingman eller någon annan rightare i PP2? Gillar inte Svenningsson där då han har för dåligt spelsinne (håller inte med Tarasov gällande spelsinnet på Svenningsson), utan vi behöver någon mer dynamisk. Modigs har varit riktigt bra i fem mot fem, men inte kommit till riktigt i fem mot fyra.

Det är nog så att den PP-enheten saknar hoten som första har. De har tre stycken i paraplyet med bra skott och bra passningsspel i Bernhard, Näsén och Woods. Den andra har för dåligt passningsspel för att få upp tempot och de tar för få skott (förutom Modigs) så det blir lättläst.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
J F K: Håller med i allt du säger här..

Jag kan se Ingman där om 2 månader och sedan kanske en till rightare och Sylvander eller Aagaard framför målet!
Då har vi förmodligen bra PP2 som också kan hota på ett starkt sätt!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Silly: Blir tufft ikväll.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Men yes 0-1 och Woods fortsätter leverera.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo:
På plats i Scaniarinken,
MoDo har börjat godkänt, man fullföljer ända i sargen!!
Ännu så länge (y)
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo:

Han har verkligen börjat leverera nu, skulle vara kul att se hans poängsnitt om man tar bort matcherna i början. Visst hade han en ganska trög start och Sam/Modigs var de som ledde poänggörandet.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo: vem i MoDo tappade klubban i Ssks zon strax efter målet, herregud vad segt han åkte mot båset
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
KRB:
Ssk kom in i en period med lite energi,
Domaren struntade i ssk utvisning innan..
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: Vi spelade fast oss dör i egen zon, men allt började med en tripping på Wahlberg som nästan blev avgörande.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal:

Det var EJK men han åkta på en smäll, det var ju inte bara att han tappade klubban tror jag. Det var inte av ren lathet han åkte sakta till båset.

Så var min tolkning av situationen iaf.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: Såg ut som Karlsson.
Modo är inte bra i mittzonen, vi tappar ju allt i mitten och backarna får uselt understöd och slår bort så många flippuckar.
Skärpning nu för helvete
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal:
Skönt med en kommentator som håller käften emellanåt, även om han babblar på rätt bra
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Saleva: Dags att dtäda av SSK nu tack
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Saleva:

Rättvis kvittering. SSK spelar bra, verkligen inte representativt för tabellpositionen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Hakning-Henrik: herregud va gör lindewall.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter: Vi är tämligen utspelade igen.
Modos form är urusel spelmässigt!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter:
Japp, MoDo kom av sig efter 1-0 målet,
1-1 är rättvist just nu
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Saleva: fortsätter vi så här blir det tungt vi blev riktigt avklädda vid deras mål
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: vilka jäkla backar vi har. Ingman och Bernhardt dominerar!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: grabbarna kan ju !
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: Riktigt bra spel fram till målet!
Snyggt!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Hakning-Henrik: känns inte 100% rättvist.
Men jag tackar o bockar

Tillägas bör att jag menar totalt. Fint spel o tryck innan 2-1
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo:

Utspelade tycker jag inte vi är, däremot är vi långt ifrån vår maxnivå. Poängformen eller formen är det inte heller nått större fel på. Bara för några omgångar sedan så gjorde vi kanske säsongens bästa match och slog HV samt vi tar poäng och förlorar aldrig två i rad.

Visst att man alltid vill se att vi spelar som mot HV, men det kommer inte hända. Det jag vill se är att vi kan vrida tillbaka matchen och gör vi det har vi goda chanser att ta 3p eftersom vi har så mycket kvalitet i laget.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: 1-2 kul att vi får utdelning när vi äntligen får lite snurr i anfallet.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo: SEBB!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
hk: Vad öppet vi lämnade där...
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
hk: går lätt att höra mål på MoDo ikväll
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Hakning-Henrik:

Sylwander har ju honom men kommer inte riktigt åt att täcka skottet och går på finten när han håller inne skottet lite extra.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter: Nu skrev jag formen spelmässigt, jag tycker vi gjort ett 10 tal ganska dassiga matcher på slutet men vi är ett starkt lag och tar poäng ändå.

Tikkanen är som vanligt ganska tveksam och vi släpper till så vansinnigt mycket enkla skott för att vi är helt stillastående i egen zon.
Suck
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter: blev många rensningar i bp som såg lugnt ut tror vi tappade positionerna pga av det
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Södertälje är snäppet vassare och kanske skulle haft ledningen efter första.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: Surt ändå med två rejäla missar i försvarspelet, Lindewall (?) hängde inte alls med och Sylle måste gå på puckföraren snabbare.

Aja vi tar dem i andra som vanligt, eller sista 30 i tredje.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Heyerdal: Ah vi kan konstatera att vi är ungefär lika lata och ostrukturerade som förra mötet.
Ska man lista de som Modo måste göra mycket bättre så blir listan för lång.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Steken84: Man måste väcka 2a kedjan. Skulle vara bra med en spetsforward till 1a. Modigs ner till 2a. Svenningsson tycker inte jag håller i en 1a eller 2a kedja.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo: ja jag håller då med.
Modo är småsvåra att gilla spelmässigt just nu.
Men så länge vi behåller 2a platsen får det väl hållas.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Gavelo: Vi måste vara det svåraste laget i serien att scouta, Vi är ett helt annat lag när HV , Löven och BIK står på andra sidan. Vi är då Aggresivare i situationerna, Tätare i försvarspelet, Och snabbare i passningspelet!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Silly: Det kanske är en strategi?!
Nä men skönt och sido, jag tycker vi har för få spelare som kommer upp i nivå och det blir så svårt att spela hockey då.
Vi är faktiskt oerhört dåliga i defensiven, våra backar får sådär understöd och vi släpper nästan kriminellt mycket enkla skott på mål, det är ju bara en tidsfråga innan det blir mål, här måste Karlin få laget att ligga mycket närmare deras backar.
Sen skulle man önska att fler kedjor kliver upp och börjar dominera, vi har en kedja som får anfall, det andra 3 faller ner i knät på målvakterna och får mest syssla med lobbar ut i mittzonen.

Jag vidhåller fortfarande att Modo lider enormt efter covid utbrottet, somliga har sämre fart än jag har idag och då har jag inte spelat aktivt på typ 20 år 🥶
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Silly: Tycker allt börjar i anfallszonen. Våra backar tar för stort säkerhetsavstånd. Det ger SSK möjlighet att komma med fart ohotade i mittzon och tvingar våra backar att bromsa in för att inte hamna i knä på egen målvakt. Då får vi ingen fart, utan blir lätt passiva.

Sedan är och har vi aldrig varit det mest aggressiva laget i egen zon. Vi låter ofta medvetet motståndarna ta skott från dåliga vinklar. Har fungerat hyggligt ändå, men nu är vi för osynkade och passiva
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
J F K:

Precis, södertälje är nog det lag som haft enklast att vända på oss av de vi mött, både i denna match och den i söndags.

Som du säger är ju våra backar redan inne i vår försvarszon när de tar röd, så de får fri gata rakt in och kommer med fart.

Detta får Karlin skruva till nu i andra annars blir det jobbigt.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
wolper: spelar väldigt fult ssk. Tur lindewall inte skada sig där
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter: Tredje gången vi tar ledningen. Nu tar vi nästa steg hoppas jag.
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
wolper: Ser så enkelt ut!
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
wolper: Känns konstigt att bua på den??
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
Rytter: woop woop. Snyggve coolve woodve
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2022-01-26
wolper: Tycker Nordsäters på EJK var snygg, men där missade han rejält.
Kommentera

« · 2281665