1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17

2474794 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rytter: Inget måste alls , vi tog en poäng och övertygar inte någon , men kan mirakulöst nog fortfarande vinna serien
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nucky: Ja, jävligt störande att vi inte lär oss. Vi gav bort Mora-matchen med huvudlöst spel med 10 sekunder kvar, kostade oss 2 poäng, Idag gör vi det på alla målen, men speciellt sista borde man kunna hantera bättre. Gillar inte när allt ska vara så jävla snyggt o duttigt, när vi har viktiga poäng att hämta
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
hompa90: Jag tror det var den första vi har haft på några år. Jag ser inte värdet i det när cmore redan har intervjuat tränarna. De står och säger samma sak igen men lite mer återhållsamt i den andre tränarens närvaro. Det känns som en sak man gör för att skapa innehåll till sina egna digitala kanaler.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rytter:
Är förvånad att styrelsen accepterar kräftgången vi har chans att gå upp man MÅSTE AGERA. In med Per
Bäckman
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Smurfen: tråkigt. Tack för info om artikeln👍😊
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Greenwolper: Karlin trodde i ÖA att han inte blir tillgänglig i morgon
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
J F K: Tänka sig att vi varenda år har vi så tur med med det mesta som med domar beslut eller spelschema o.s.v .Vilken lycko klubb vi är JFK 😎
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Greenwolper: undra hur det står till med vela och vad som hänt
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Varför har inte vi presskonferenser? Både löven och djurgården verkar ha det efter sina matcher

www.bjorkloven.com/artikel/xhm0ale91-2e4ad/presskonferens-efter-djurgarden
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett:

Har du sett hockeyallsvenskan? Det finns inga garanterade vinster.

Löven hade Östersund borta, säker många som tänkte garanterade 3p. Men det blev 2p och dvs 2p i snitt över de två senaste.

En vinst imorgon är ett måste, ligger vi 5p före är det rätt jobbigt för dem att äta sig ikapp med så få matcher kvar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Löven vacklar lite också emellanåt.
Tappade exempelvis poäng mot ÖIK senast.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Garanterade? De som nyligen torskade mot KIK, som de har två förluster mot. Fick oavgjort mot Östersund. Torskade mot Västervik. Finns inga gratispoäng.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Greenwolper: Mm, i morgon vinner vi. Den här matchen var bra också. Vi spelade slutspelshockey och det är jag nöjd med. Vi hade kunnat vinna den här matchen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rytter: Har du sett Lövens spelschema? De har fyra garanterade trepoängare. Återstår två matcher SSK utan Videll. Lyckades de knipa den ena av dem så har de 2,5 poäng i snitt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rytter: Tycker Löven har flyt med motståndare. Djurgården möter man när de har längst skadelistan. Videll missar såklart matchen mot Löven nästa vecka osv. Kan Mora bli tvåa? Klart bättre form än Löven och troligen lättast schema.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky:

Lägger in denna som jag skrev tidigare. Nu kan man börja bocka av matcher.

Poäng borta mot SSK = Check
Förlust mot Almtuna gör att vi måste vinna 2 under ordinarie och en på övertid mot KIK, TAIF och VH för att hålla snittet på tre vinster.

Löven ska ligga på 2.15p per match om vi tar 3 bortamatcher och vvik hemma, just nu har dom 2p per match. Sedan har vi SSK, DIF, BIK hemma som livlinor.

Tidigare uträkning:

Känns som vi har bra chans i fyra bortamatcher, almtuna, kik, taif, VH. Där skulle man gärna se 4 vinster. SSK borta räknar jag poäng som bonus.

Hemma bör vi vinna mot vvik.

SSK, DIF, BIK är luriga, med tanke på vår form.

Om vi endast vinner 3 av bortamatcherna och vvik hemma är det 15p (med de 3p mer vi har).

Gör att löven måste ha över 2.15p/match på deras avslutande 7.

Som exempel har de haft 2.08p i snitt från nyår och fram till nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: twitter.com/swehockeygifs/status/1621975863695638529 Kan ju ta upp denna då , farlig tackling vid sargen spelaren som får tacklingen vet om att en spelare kommer med. Men Lindholm klev upp och spelade vidare därav blev det inget av det heller

så ja i mitt tycke om detta som hände mellan Videll och Niederbach var ren och skär olycka en kamp i en situation som ledde till detta, där ena spelaren tappade skäret och situationen blev som den blev efter
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Esox: tror vändpunkten blir mot vita hästen 👍👍
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hakning-Henrik:
Om Videll har stått upp och inte fått felskär 1 meter innan sargen har det bara blivit en hård tackling, han visste väl att han hade Niederbach i ryggen,
Videll har halva ansvaret där och ta tacklingen som han förmodligen vet ska komma och inte slå på arslet precis innan
Det blev ett jävla Halabalo upp på ssk hyllan av det där, det skulle ändå inte förvåna mig om Videll är uppe i morgonbitti och gör armhävningar
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hakning-Henrik: Det är lite det jag är inne på med, visst tog väldigt illa på en spelare men man ska dömma efter vad som sker i situationen och inte vad som händer efter.

Och det är det stora problemet inom svenskhockey

Taylor Matson åker på 2 minuter för en kneeing, men bara för att spelaren kliver upp så blir det bara 2 minuter och inte avstänging eller anmälan , medans Borgman te.x i Frölunda får 3 eller 5 matchers avstängning för samma sak? men spelaren låg kvar och fick ont var bara det som skiljde dessa åt.


Ivarsson tacklar aagard i huvudet eller smäller till i huvudet får en illegal checking to the head som straff och är 2 minuter.. hade aagard åkt i isen och fått ont hade det lett till att dom kollade på situationen och det blivit 5+GM
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Hinken:

Tror du på fullaste allvar att Karlin och Gradin får lämna ifall vi åker i kvarten?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: Håller med. Ska han släppa Videll helt så att Videll kan vända och slå en farlig passning framför mål? Nej Niederbach ligger tätt, tätt, skolboksexempeltätt på puckförande spelare som försöker vrida sig och slå en passning och därför tappar skäret och inte skyddar sig själv och åker in i sargen när Niederbach redan är i rygg och knappast kan undvika förloppet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nu släpper vi den här skitmatchen och laddar om för imorgon. Om det inte blir tre poäng då är jag på riktigt orolig för att vi åker redan i kvarten. Om så blir fallet är det nog det sista vi ser av Karlin och Hinken
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett:

Att det blir avstängning är det nog inget snack om, det blir det alltid.

Men detta var ingen ful huvudtackling där man drar en blindside och axelkåpan rakt i huvudet.

Niderbach försöker sätta Videll mot sargen, det är en stor och tung forward så då får man ta i. När videll vänder upp och tappar balansen är det omöjligt för niederbach att avbryta det han påbörjat.

Då det är tydligt att det mest är olyckligt så tycker jag man kan nöja sig med 5+GM. Hur ska man göra ifall Niderbach får 3-5 för denna då en spelare medvetet utanför spelet ger en blindside i huvudet. Ska man ge 10 matcher då.

Tycker att den ivarsson åker ut för som leder till 5 mot 3 är mer medveten och ful, då han går in och trycker till med axeln mot aagaards huvud. Bara tur den inte tar för det där kan lätt bli hjärnskakning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: För 20 år sedan hade det inte varit utvisning. Idag - om det det hade varit en riktigt ful grej - hade det blivit minst 5 matcher.

2-3 matcher är min gissning. Men blir såklart glad om jag har fel.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nucky: Ja, jag tycker han utstrålade ett stort lugn redan i första matchen. Även om han fick klä skott för hans sista ingripande under ordinarie tid som, delvis, blev matchavgörande.

Men de som inte trodde att Tex kommer ge guden en match om förstaspaden kommer sannolikt få fel.

Även om man kanske var något optimistiskt får man nog ändå betrakta det som en 1a och 1b-lösning med tanke på att guden varit etta hela säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: lätt att avbryta något som var i full rulle redan från start av situationen? hur tycker du Niederbach ska undvika detta?
hur ska han avbryta och veta att videll kommer tappa skäret mitt i pågående situation?

har vi kollat på samma situation?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Smurfen: Poffa har en bomb med sig in omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Fyfan vilken sur förlust. När vi äntligen får lite skit mål så släpper vi återigen in mål i slutsekunderna av perioden. Dåligt av oss men motståndarna har också ett jävla flyt. Förhoppningsvis är Vela tillbaka imorgon. Vi behöver vinna då.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
hockey_21: Farligt avstånd från sargen, stor skaderisk, gott om tid att avbryta etc. Lät även som att Karlin tyckte att det var en onödig grej.

Jag gissar på 2-3 matcher, men vi får se.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan:

Nja jag vill nog att vi matchar Tex rätt lugnt fram till slutspel. Det skulle inte vara bra ifall han får en skada pga överbelastning.

Spela Guden imorgon och Tex matchen efter det.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan: Back 2 back med en målvakt som spelat 3 matcher på 9 månader efter en höft operation?

Tex var riktigt bra men guden står imorron.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nucky: Nu spelar vi Tex och inte Guden imorgon. Hoppas jag. Men så lär det inte bli.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: JAg är på ditt spår, videll har skyldighet att försvara sig ALLTID på isen och i detta fall så blir det en olycka där theo puttar in videll mot sargen när de är en bit ifrån.. Det är en boarding och en tvåa men eftersom domarna är ryggradslösa i denna liga så vågar de nog inte hålla kvar tvåan utan de sätter 5 + game innan de kollar på den och när de ser vad som händer så kan de inte ta bort 5 + game längre
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Haha, hur var det solklart? Niederbach trycker till lite lätt i en närkamp och ingen av domarna hade höjt på armen innan dom såg att han låg kvar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan: Man borde vara rätt glad över dagens match som är ett tydligt steg framåt, men att vi släpper in alla 3 mål med 20 sek(eller mindre) kvar är inte topplags-beteende..

Kul iaf att se hur jävla bra Tex är efter hans blott 3:e(!) match på nästan ett år.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
modomille: Lugn nu i stormen , det kommer högst troligt renderar i 5 matchers avstängning och 15 000 i böter för niederbach

för du vet på lotterinämnden har dom ett lotto-hjul där dom först spinner hur många matcher , sen efter det så spinner dom igen för att få beloppet på bötern
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Ja, du har nog rätt med efterspelet och straffets längd.

Lite kul när någon, eller ett par skulle ge Niederbach "lite stryk", men han var ångerfull och hade armarna rakt neråt. Inte lätt att ändå markera med knytnävarna på den passiva då.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
bollan123:

Hate to break it to you men denna tjomme kommenterade faktiskt oss i shl. Blev själv förvånad över att han kommenterat så länge, trodde det var en hockeyallsvensk bekantskap.

Fick nyligen upp detta klipp i flödet av en slump, se bifogad länk nedan.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Jag tror dock att han fick hjärnskakning och då är det minst 2 veckor borta
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Aldrig att det ska rendera i 2-3 matchers avstängning. Man kan inte gå efter konsekvensen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: Bara jag som kanske tycker inte att det ska rendera matchstraff ens , kanske en 2 för boarding?
dom dömer ju bara det hårdare straffet pga att en spelare blev skadad och inte av själva händelsen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Bad_Brett: varför ska du hela tiden vara kärringen mot strömmen?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: Gissar att Videll är borta 1-2 veckor.

Enligt mig är matchstraffet solklart, gissar på 2-3 matchers avstängning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan: Du tror inte att det handlar om att skydda niederbach efter detta?

sen ganska fånigt att om det skulle drabbat något på sidan av detta det som händer i rinken ska stanna där, och inte tas med ut i det fria för då är man på väldigt väldigt tunn is


skönt att det gick bra för Videll iaf, såg otäckt ut men känns som domarna dömer för vad som hände efter och inte vad som skedde i själva situationen i mitt tycke.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Monno: Södertälje går nu ut med att Videll är okej och behöver inte uppsöka sjukvård. Alltså spelar han nästkommande match, antar jag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Rödluvan: Ja man förstår att dom blir upprörd när ligans bästa spelare blir skadad.
Tycker det är 98% olyckligt. Neiderbach trycker till i lite dumt läge, men 9 ggr av 10 hade Videll stått emot eller åtminstone kunnat parera tryckaren. Nu tappar han ju skäret i exakt samma ögonblick som Theo trycker till. Därför det ser ut som att Theo får superkrafter och typ kastar in honom i sargen.
Nä otäck smäll, hoppas han repar sig. Visst har Videll haft sin beskärda del hjärnskakningar också?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
Nooky: Man vet aldrig med dom! Var ju mordförsök enligt dem.
Kommentera

2474794 · »