1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532435 inlägg · 4126 ämnen

Tänk om...?

Sv: Tänk om...?
JK: Därför att vi har tappat 2 centrar och Gästrin är nog tänkt att ersätta Hlinka. Svartvadet ersätter Öhman och Salle är ju en "winger"...

Tidigare har ju dessutom Bengan deklarerat att Hedlund och Warg fortsätter som centrar, pga det lyckade resultatet.

JK: Why not? Gästrin är en pudelklok center precis som Öhman var. Kanske inte en ersättare rakt av men ändå. Bristen på centrar dom senaste säsongerna har ju varit en kugge som fattats i lagbygget.

poffa: Om Salomonsson och Svartvadet är så gott som klara, vad var det då för mening med att värva Gästrin?

poffa:

De får väl hoppas på en tragisk försäsong så att inte fjolåret upprepas. Det samma för BIF förövrigt.

Lumber Jack:

Nä, westerlind och de övriga brynäsarna här på HS ser ut att få en lika tung höst/vinter/vår som de hade förra säsongen. Tycker inte att Luleå ser speciellt starkt ut heller. MODO ser väl inte bäst ut just nu men jag räknar kallt med både Salle och Svarten, samt en back till.

Några som dock ser starka ut är Södertälje som har värvat klokt.

poffa:

Precis, hur skulle dessa nervsvaga stackare ha reagerat om de varit Brynäsfans, där ser det inte ljust ut.

Lumber Jack:

Ja, han om någon kan klara det.

För övrigt är det roligt att läsa de stressade inlägg som skrivs på modohockey.se. En hel del verkar tro att det är slutvärvat och att MODO kommer åka ur. Man skrattar...

poffa: Macke är nog den enda svenske hockeyspelaren som på fullaste allvar har möjlighet att gör över 100 mål i grundspelet, heja Järved.

Nä, nu hägrar sängen.

Till er alla: ZZZzzzz

NuMountain:

Nu låter du som Lars-Gunnar Jansson gjorde efter Foppas mål mot Finland i VM...Ojojojojojojojojoj!

poffa:

Ojojojoojojoj!

Ojojoj. Vilken utdragen känsla.

Tänk om...?
Efter att ha läst intervjun i ÖA med Macke så får man en känsla av att det någon gång blir spel med MODO för honom.

Jag ryser bara jag tänker på den känsla som skulle infinna sig om Peter OCH Markus skulle spela i MODO samtidigt igen. Är det någon som kan ringa Micke Hjälm och fråga om han har lust att bli kedjekamrat som det var i fornstora dar?

« · 286352