1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532390 inlägg · 4126 ämnen

Tidig isträning

Tidig isträning
Att MODO går först på is av ES-lagen tror jag kan ha stor betydelse när man har såpass många nya spelare, och framförallt backar. Det ger dem lite större chans att spela ihop sig inom laget.
Vad jag vet så var väl MODO ute tidigt förra året med, och de gick till final (det var kanske ingen nackdel med tidig isträning)

Just i år så är det också många utländska spelare, vilket knappast kan underlätta i början på säsongen. Tror att det är ett bra val att vara med i flera cuper på bortaplan, så man får matchträning och "måste" umgås ganska intensivt under uppbyggnadsperioden.

De första 10 matcherna när serien startar är minst lika betydelsefulla som de på slutet. Jag menar att man kommer bättre förberedd om man varit på is och spelat träningsmatcher.
Någon form av träning ska spelarna ändå hålla på med.
Här i Ö-vik spolar man upp isen tidigt, också för att hockeyskolan startar i mitten på juli.

Nu tar kanske andra lag igen försprånget efter ett tag under hösten, men det är guld värd de matcher man tar 3 poäng i upptakten av serien. Ju längre in på säsongen vi kommer så blir alla lag mer samspelta.

« · 96448