1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482867 inlägg · 4079 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-01-17

« · 2024601 Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Heyerdal: Tingsryd är desperata, försöker värva linjedomaren. Såg onekligen riktigt skoj ut när han kravlade runt vid båsdörren 😁
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: såg ut som han var på väg att hämta priset för matchens första mål efteråt...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Heyerdal:

Får pass upp med dessa 2 mot 1, dom satsar mycket på kontringar.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: Osäker, men dom borde väl gjort det då dom åkte ner idag och inte igår.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K:

Jo har på löven på en annan skärm. Många hävdar att dom kör samma spel som iko, men jag tycker det skiljer en hel del. Iko vårdade puck mycket mer och spelade med stort puckinnehav oavsett vilka man mötte. Löven har ett mycket mer primitivt offensivt spel, lite som timrå när dom gick upp. Många anfall startar med dumpar och inte som iko som sågade sig igenom med korta passningar och kom in i zon med puckkontroll.

Den enda likheten är väl spelen ur zon, dom påminner om varandra. Dock var iko ännu mer kreativa och gjorde detta i varje läge, löven lyfter ut mycket oftare.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
J F K:

Tambellini kan han👍
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Heyerdal:

Flög Modo ner?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Verkar som att Löven är för högmodiga och oödmjuka för att titta på video innan match. Hur kan dom ens låta den där få ett skottläge där? Sönderläst.

Inte förvånad om vi får stryk ikväll medan Timrå vinner.

Ps. Löven behöver en arena om dom tänker gå upp.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter: dock betydligt bättre än AIK-matchen, kanske inte säger så mycket men bättre passningar bättre skridskoåkning, Taif lurar på kontringar så vi får se upp, ett friläge fick de vid spel 4--4 men avslutet räddades av Hanses
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson:

Ingen höjdare till match, vi har haft några bra chanser. Norlinder direktskott i 4 mot 4 efter ett långt spel över mittlinjen. Bra räddning av målis men Norlinder måste få upp den bättre.

Annars rätt kontrollerat bakåt, jobbar bra och taif har väl fått en kontring på oss.

Riktigt kul att se Wallinder, han tar för sig mer nu och visar fina offensiva intentioner. Öhman fortsatt bra, vårdar puck och hittar fina kreativa lösningar. Han har tagit en fast plats nu kan jag gissa.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: Har sett en del av Löven. Jag tror att jag sällan sett en sådan filmning som Vesels. Bland de värsta jag sett.
Sedan verkar de korkade som inte förstår att Dahlén är en målskytt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
jonsson: Tingsryd spelar tight och Modo trycker på men har lite svårt att skapa. Det är tätt i mittzon och taif håller en kompakt box. Det lär öppna upp sig framöver när vi nöter ner dom. Summa summarum hittills: segt och händelsefattigt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Donald: ah jäkla nice att vi har dem så att vi får med oss supportrar neröver med.😊

Känns som lite försiktig första period. Helt okej
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Donald:

Missat 17 min, hur ser det ut?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: roligt att se Modo Småland på plats! Det gänget ska verkligen ha en eloge, skapar alltid en bra stämning på bortaplan! Big ups! 👍🏼
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Tarasov: lets go!! Dags
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno:
Lustigt då jag alltid tänkt likadant.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
JoseGonzales:

Först tog den inte alls i huvudet utan i bröstet, sedan tar den delvis i huvudet och nu är det inte en checking to the head även om den delvis tar i huvudet. Beslutsångest?

Sedan vet jag inte varför detta är så viktigt för dig, eftersom det inte var på dessa grunder han blev avstängd. Han blev inte straffad för checking to the head. Han blir avstängd för en respektlös och sen tackling mot en spelare som inte kan försvara sig och som innebär stor skaderisk, det är uppsåtet och inte resultatet man ser på här.

Rätt tycker jag och bestraffa sena fega tacklingar mot försvarslösa spelare, vill gärna se mer av detta och mot spelare som ger tjuvsmällar när man jagar lösa puckar ner mot kortsarg.

"Man menar att tacklingen var mycket sen och att tacklingen utdelades mot en spelare som befann sig i en försvarslös position."
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Eller: Eichel skulle nog dessutom gått först i de flesta andra draftklasser.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
hockey_21: McDavid gick först och Eichel tvåa i draften 2015.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: Roligt att Wallinder får förtroende en hel match !
Ska bli kul att se, han verkar vara lite av e "ny" Norlinder men med bättre storlek.

Spännande!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Eller: McDavid måste nog vara den absolut mest underhållande spelare i världen, ser ut som han bara glider förbi backarna utan att ens behöva anstränga sig.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: Jack Eichel - kedjekompis med Viktor Goalofsson - i Buffalo är riktigt rolig att se när han är i form, han är dock lite divig i överkant.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: Kika på Edmontons matcher så får du se än ännu mer underhållande lirare!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Rytter: Du vet att checking to the head är en tackling där huvudet är där majoriteten av träffen tar va?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno:

Detta blir en ny klassiker:

"Sedan bara för att något tar i huvet innebär inte det att det är en checking to the head."
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Tarasov: Ja det är mest highlights som gäller från NHL för mig om jag ska va ärlig. Men Malkin har ju även spelat en del VM etc.

En Malkin i prime är nog den som kommer närmast att vara lika underhållande att kika på som Foppa.
Tyvärr så är det inte bara dominansen på isen som liknar Foppa utan även skadorna...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno:
Had inte kolla så mkt NHL men Av det jag sett till Malle mina absoluta favoriter
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
JoseGonzales: Ja nu är det ju mer än storlek som krävs för att man ska bli riktigt bra.
Men det är något lite extra underhållande med stora forwards som även är skicklig med puck. T.ex. Malkin i sin prime kunde väl dominerar mer än typ nån annan. Du får en extra dimension i spelet när du utöver överlägset spelsinne och bollsinne har övertag rent fysiskt mot 95% av alla andra också.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Costanza:
Om de druckit av vattnet finns chansen annars inte....
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno: Blir intressant att se hur han är, kan ju bli riktigt riktigt bra om han får ordning på allt!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
dempa: Men kommer dessa "lovande" att vinna poängligan i NHL, Stanley Cup eller hänga i taket over there?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Costanza: nog för att du försökte vara rolig, men det känns ju som det är bra många fler lovande modospelare som lämnat för Frölunda än det enda motsatta exemplet, det med Steen som du nämner.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
JoseGonzales: Skrev om honom häromveckan. Som jag skrev då, inte helt vanligt med forwards på 2m som producerar så bra så ung. Oftast brukar dom behöva något år extra för att få ordning på motoriken.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
JoseGonzales: Är han bra följer han nog med Modobussen hem. Frölunda brukar ändå tappa bort juniorer ibland. Alexander Steen t.ex. minns att det var kul att hänga med bussen upp till Norrland.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
wolper: Elmer Söderblom klar för Tingsryd på lån, spelar mot MODO ikväll. 47 poäng på 26 matcher i Superelit.

2 meter och 103kg och 18år gammal.. vilket monster!
www.eliteprospects.com/player/350706/elmer-soderblom
Kommentera

Tingsryd - Modo 2020-01-17
Matchdags igen då! Svårare morstånd än senaste så hoppas vi steppar upp lite. Två snabba så vi får styra matchen kanske skulle sitta fint. Tunt på backsidan idag så spännande och se hur det skall gå. tre poäng idag och vi förbättrar vårat läge på garant mot antingen björklöven eller timrå så kom igen nu Modo! Gooo Modo!
Kommentera

« · 2024601